Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som hunden våres begynner å nærme seg voksen-størrelse så tenker vi på å investere i ny sele snart. Har hatt en justerbar hele tiden fram til nå som funker greit, men den har litt tynne reimer og ser litt stusselig ut. Vil gjerne ha en bedre og finere en.

Hva er det som anbefales? Hvilken type, størrelse, form osv. Vil ikke at den skal slite på feil plasser på han.

Det er en Basenji, som nå veier mellom 11 og 12 kg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan også anbefale Puppia, gir god støtte og har god kvalitet.
De finnes også i alle farger og størrelser, så mye å velge i. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er ikke kjent i Oslo, men har et inntrykk av at Puppia er veldig utbredt og mange av dyrebutikkene har de inne. 
Du kan jo ta en liten ringerunde å høre rundt. 

Lenke til kommentar

Ja, det viktigste er å prøve den på. Har prøvd så mange seler på whippeten min som sitter knallfint på andre hunder, men siden hun er smal med dyp brystkasse sitter de ofte veldig dårlig. Type alt for trang i en eller annen retning, for lett å vri seg ut fra, den sklir opp i halsen i stedet for å ligge over brystet, eller at den gnager i armhulen.

Spesielt det med nok avstand til armhulen er noe jeg syns at mange glemmer å se på. Samt at den ikke skal skli opp så hunden trekker med halsen hvis det er en sele som går tvers over brystet. Har sett hunder som puppia feks sitter fint på, mens på min ser det ikke bra ut. Heldigvis finnes det mange merker og modeller :) .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ta turen innom et par butikker når det blir bra vær her igjen (les: ikke regn). Basenjier hater som kjent regn, og vår er intet unntak. Måtte dra han ut døra idag for å gå tur. Han strittet imot og la seg ned på dørmatta og nektet. :p

Slenger inn et par bilder av barnet vårt :D

11240772_1651232011756342_15491693958305

11393385_1641112792768264_31110147277274

Det siste bildet viser selen vi har nå. Hatt den siden vi fikk han. Ganske spinkel til han nå, men han drar lite så tror ikke det sliter så mye. Bedre enn halsbånd er det uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig hund :)

Vi bruker Puppia på begge Basenjiene våre, og selv om jeg nettopp har måttet ta en pause på en uke pga et par gnagsår, så vil jeg tro det er de beste av de vanlige du vil finne i dyrebutikker. Det er selvsagt mulig du finner noe bedre, særlig hvis du spør andre som har Basenji.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til Helga kommer det mange "valper" på besøk, dette er valper som har kommet fra Oppdrettet til forloveden min.

Vi får 2 valper på 6 måneder, 2 på ca. 14 måneder, og 2 på ca. 3.5 år. 

Pluss en av våres på 6 måneder, og 2 på ca. 14 måneder og 1 på ca. 3.5 på.

Så 10 hunder fra hennes/våres oppdrett sammen. 

Pluss en ekstra som blir med en av valpene våres på besøk, og de 4 andre vi har.

Det blir derfor 15 hunder her i alder fra 10 uker til 7 år. Mye gøy. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...