mushi Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Hvordan går det med avlen av GSD for tiden? Har de skjerpet seg og begynt å løse problemet?Tror det er veldig opp og ned som det alltid har vært. Denne ene schæferen i turgruppa jeg går med innimellom er så ille at jeg ikke orker å gå bak den, sørger alltid for å gå foran. Usikker på om den klarer å komme over trav... Hasene er så lealøse at jeg er redd for at hunden skal dette sammen. Den er ett år, helt forferdelig å se på. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Jeg skjønner ikke at det går an å få seg GSD lenger. Burde blitt lagt ned avlsforbud for alt annet enn de 10% som har best hofter eller noe annet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 (endret) Skal på ferie i litt over et par uker nå, og leverte tidligere idag valpen vår til noen som skal passe den. Ikke vært en hel dag uten enda. Han ble 6 mnd på tirsdagen som var.Savner han allerede. Endret 13. juni 2015 av uTukt Lenke til kommentar
CCola Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Føler med deg! Han har det nok sikkert fint 1 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Hvordan går det med avlen av GSD for tiden? Har de skjerpet seg og begynt å løse problemet? Her i gården, samt alle søskene, var alle fine.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Nå som den voksne hunden og *"kvalpen" har etablert hvem som bestemmer, burde jeg passe ekstra på? Da min store hund går inn i jaktmodus (ansiktet rett frem, står helt stille og løfter opp en pote, og hale rett opp) før han gyver løs. Merker han blir irritert etter en stund, pga småknurring, og ikke vanlig lekeknurring. Endret 17. juni 2015 av Bundy Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg ville ha avbrutt dem. Her kan de småkrangle om tilsynelatende ingenting, men jeg avbryter alltid. De kunne finne på å fysisk krangle, men etter jeg sier i fra om den minste ting som jeg ikke liker har det gitt seg helt. Mye tilsnakk i starten, nå er det kanskje en gang om dagen. Jeg har to tisper. Den ene hater alle og den andre kan irritere på seg gråstein. God match! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Modern sin er så irritabel mot min at vi endelig etter 18 måneder måtte gi opp og sterilisere ham. Kjemisk først, og hvis det funger blir det full snipp-snipp. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 En 18mnd gammel hannhund er gjerne midt i den morsomste perioden da.. Uansett, å forvente at to hanner kan gå overens uten krangel er nok i overkant optimistisk.. Det er bare en bonus om det funker, og det er nok normalt ikke lovlig grunn til kastrering. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Det var en temmelig kjapp vudering du gjorde der, etter å ha lest en og en halv setning over nettet. Tror du KANSKJE at dyrlegen som har kjent hunden i seks år er i stand til å gjøre en bedre vurdering enn deg...? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 6 år eller 18 mnd? Jeg mener veterinærer generelt mangler kompetanse på adferd, det er faktisk ikke det utdanningen deres dreier seg om.. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Han sa: "Modern sin er så irritabel mot min at vi endelig etter 18 måneder måtte gi opp og sterilisere ham. Kjemisk først, og hvis det funger blir det full snipp-snipp." Altså. Han sa ikke at han hadde en 18 måneder gammel hund, og om det var det han mente, så sa han ikke at det var den som skulle kastreres. Slik jeg skjønte det, var det to hunder som har vært sammen i 18 måneder og én av dem skulle kastreres. Endret 21. juni 2015 av Therawyn Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Har to hanner og det uten noe som helst utfordringer på krangel. Kjenner mange med flere hanner der de heller ikke har utfordringer på dette. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Jada, det kan jo være det og. At 4,5 år gamle hunder plutselig skal begynne å være sammen.. Pussig å forvente at noe slikt skal funke mellom to hannhunder (som jeg tolker at det er) Det er rett og slett ikke videre naturlig, og det fornuftige ville være å aldri sette de i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Jeg har en 18 mnd gammel hund. Modern sin er seks måneder. Og kastrasjonen kommer etter at den har bitt både meg og modern og filleristet en nabohund, og 6 måneder etter at vi først tok opp kastrasjonen med dyrlegen, som kom med en liste med ting vi burde prøve først. Ingenting funket, så da prøver vi kjemisk kastrasjon. Hvis det virker blir det kniven om nye seks måneder. Og det er FREMDELES ikke hele historien. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Har to hanner og det uten noe som helst utfordringer på krangel. Kjenner mange med flere hanner der de heller ikke har utfordringer på dette. Ja, vi har to hanner sjøl her, kullbrødre til og med. Vi ble fortalt dette ble ALDRI å gå bra. De er nå 2,5 år ca og vi har jo funnet et par feller som kanskje folk går i når de konkluderer med at det ikke går. Men, så lenge de ikke er understimulerte, ingen har vondt noe sted pga skader eller noe, og de blir behandlet sånn høvelig likt, så går går det bare godt. Våre to er bestiser de.. Endret 22. juni 2015 av jonlem Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Ja, de "aldri" situasjonene pleier ikke å være så absolutte. Nå bor ikke jeg og modern i samme bydel en gang, så de får jo lange pauser fra hverandre. Men jeg var i USA i to uker i januar og da klarte de seg helt fint hos modern. De kranglet selvsagt, men de fikk turer individuelt og ble matet individuelt, og da løste mye av problemene seg. Resten håper vi forsvinner i løpet av de neste ukene. Men hvis kastrering ikke fungerer til slutt, så er det jo ikke verre enn at de kommer til å fortsette å krangle, og Linus får færre friheter i og med at han ikke er til å stole på sammen med barn eller løs i hagen lenger. Jævlig synd, men c'est la vie. Endret 22. juni 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Skogtur i går med Orca, Såga, Fjellbris og Freke, Freke og Fjellbris er begge voksne mens Orca og såga er begge 13 måneder og søsken. Det var en varm dag, og unghundene vet ikke helt forskjell på å gå tur og trekke en slede. Så de trakk mye og ble litt varme, så da ble de mot sin vilje dytta i vannet. Men når de først var der, var det vist deilig og ble liggende en stund og trekke litt. Duppende Orca Duppende Såga Mye av veien var overvokst, og dette var langt fra den værste delen. I perfect formasjon 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Jeg har en 18 mnd gammel hund. Modern sin er seks måneder. Og kastrasjonen kommer etter at den har bitt både meg og modern og filleristet en nabohund, og 6 måneder etter at vi først tok opp kastrasjonen med dyrlegen, som kom med en liste med ting vi burde prøve først. Ingenting funket, så da prøver vi kjemisk kastrasjon. Hvis det virker blir det kniven om nye seks måneder. Og det er FREMDELES ikke hele historien. Jeg kjenner ikke til en eneste etolog som pleier å anbefale kastrering for en hannhund som ikke er voksen enda.. Det er nemlig noe som kan føre til mer nervøsitet og mindre mot.. Det er lite mot og mye nervøsitet som gjerne fører til angrep mot både dyr og mennesker. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Jeg har en 18 mnd gammel hund. Modern sin er seks måneder. Og kastrasjonen kommer etter at den har bitt både meg og modern og filleristet en nabohund, og 6 måneder etter at vi først tok opp kastrasjonen med dyrlegen, som kom med en liste med ting vi burde prøve først. Ingenting funket, så da prøver vi kjemisk kastrasjon. Hvis det virker blir det kniven om nye seks måneder. Og det er FREMDELES ikke hele historien. Jeg kjenner ikke til en eneste etolog som pleier å anbefale kastrering for en hannhund som ikke er voksen enda.. Det er nemlig noe som kan føre til mer nervøsitet og mindre mot.. Det er lite mot og mye nervøsitet som gjerne fører til angrep mot både dyr og mennesker. Seks år gammel, dude... Prøv å lese det som står i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå