Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Hei. Har en hund (10 år gammel kvinnelig breton). Et lite stykke over en av puppene hennes kjenner jeg 2 ting som kjennes ut som kuler. De beveger seg litt når jeg "treffer" dem, føles nesten som en slags pupp, bare at den er inne i kroppen og ikke utenpå. De ligger nesten rett over den ene puppen hennes.

 

Hun virker brydd når jeg har kjent på kulene, og har også løpt vekk noen ganger.

 

Kan dette være noe farlig som jeg evt bør vurdere å gå til for veterinær å sjekke, eller er det noe som følger med alderen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er det første han har hatt på 10 år, så det er bra.  Han har fult med stein i urinveien. Tror det kalles struvits.  Det var så vidt jeg fikk han med meg hjem fra dyrlegen på lørdagskvelden.  Heldigvis har antibiotika, smertestillende og spesialfor gjort susen. Han er på bedringens vei:)

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Lille hunden min ble funnet helt stille i buret sitt fredag ettermiddag. Rørte ikke på seg eller reagerte. Hoppet i taxi og fikk henne til dyrlegen hvor hun fikk kullbehandling, intravenøst drypp og ble lagt inn der. 

 

Hun har vistnok blitt noe kvikkere, men lavt blodsukker og merkelig hjerterytme. Blodsukkeret kommer nok av at hun ikke vil spise så hun får mat via sprøyte nå. Får vite mer i morgen.

Man blir så fryktelig glad i de små dyra og tanken på at hun sitter der alene er veldig kjip :(

Lenke til kommentar

Spist noe hun ikke tålte, men aner ikke hva. Hun spiser jo på ting hun finner i parken, prøver å få henne til å slutte men innimellom er hun så rask så det er umulig å få med seg, kan vel være alt fra rottegift til tyggis. :(

Leste at noen har funnet rottegift i sølepytter, hender hun slurker litt av det også...

 

Oppi det hele er jo fruen helt hysterisk og ønsker st hun skal hjem så fort som mulig. Vil jo det selv, men hun må jo få behandlingen som forhåpentligvis gjør henne frisk

Lenke til kommentar

Hunden vår, en 3 år gammel finsk spets, fikk et anfall på tirsdag. Virket som det var et epilepsianfall utifra symptomene han viste. Han skal til veterinæren nå neste uke, men vi er ganske sikre på at det er epilepsi.

Hvordan holder man anfallene i sjakk nå i fremtiden? Og kan det bli et såpass stort problem at vi må tenke på avliving?

Han brukes aktivt til jakt, kan disse anfallene gi konsekvenser for den type aktivitet? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Møt Bender, en 1.5år gammel korthåret schæferhund!

QUVRSlJJ.jpegWjdObDV4.jpegS09Hd0la.jpegSU91MTVZ.jpegMjNpbDli.jpegZFUwMHVt.jpeg

 

Ørene er vel det som vises mest på utviklingen :D

 

bERiQTdz.jpegMGVkZU5p.jpegc2l4NFBi.jpegYnZ3UjNh.jpeg

 

Fikk hundeeksem og måtte barbere litt på baken sin i ca en mnd da han var 4 mnd. Likte ikke kragen særlig.. Bilde etter viser da vi prøvde å ha han alene i kjellern endag.. Kom kjem til oppspist IKEA-bord.. Bordet er ett av ofrene, som inneholder blant annet; 2 stk Dan Brown bøker, 2 stk Game of Thrones-bøker, div klesplagg og ett nattbord. Ellers er han veldig flink og lydig. Sint på sauene nå i sommer, men vi skal vurdere kurs.

 

Mjd2TW9J.jpegY0d4NUw5.jpegZitha1A2.jpegWHpJc2FC.jpegSFJZendZ.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...