Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Fin hund og fin bil, Øivind! :p

 

Seff går det bra Linn C.

 

Hunder er som mennesker :)

8175478[/snapback]

Skal ikke ta det for gitt, faktisk. Som nevnt før i tråden, prøvde vi å parre Connie i fjor. Hun kom veldig godt overens med hannhunden, men problemet var at hun var så opptatt av å leke at hun ikke hadde tålmodighet til å stå stille mens han holdt på. :p

Måtte prøve flere ganger, over flere dager, før de til slutt fikk det til.

 

Men selv ikke da ble det noe, dessverre. Så ble ingen valper på oss, nei. :(

 

Får håpe det går bedre med dere da, Linn C. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Nå mente du vel oss, og kamphunden vår ...? :ph34r:

 

Edit: Ikke quote bilder.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Vi har hatt tre parringer over 2 dager, så om det ikke går nå så går det ikke noensinne med denne kombinasjonen

 

Det var første gang for begge, og det gikk overraskende bra. Av sikkerhetsmessige hensyn overfor hannen skal tispa holdes fast mens han tar henne. Hun kan bli sint og bite etter hannen når han er kommet seg inn. Dessuten blir hannen hengende en stund etterpå også, og da er det viktig å holde begge to i ro slik at ingen av dem drar seg løs.. det kan bli smertefullt for hannen siden han sitter fast.

 

Om 3-4 uker skal vi ta ultralyd for å sjekke om det er noe der inne, men jeg er temmelig sikker på at jeg vil finne ut av om hun har tatt seg lenge før den tid.

 

Det har vært en veldig spennende og lærerik opplevelse.

Lenke til kommentar
*snip*

8183530[/snapback]

Vi prøvde også å holde henne fast, ettersom hun som sagt var litt for utålmodig, men det gikk ikke noe bedre da. Endte med at vi bare lot dem holde på, og la naturen ordne opp. Plutselig hørte vi bare et klynk ute fra stua, og der sto de.

De fikk da parret seg, men dessverre uten resultat...

 

Snodig å se på når de henger sammen, ja. :p

De bare sto der, rumpe mot rumpe. Hannen, som hadde gjort det før, så veldig fornøyd ut, mens Connie kikket opp på oss med et litt forfjamset "hjelp meg, da!"-blikk. :p

Sånn sto de i ca. 10 minutter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er dere samboere ellernosånt, PencilCase og oivind_dahle.. :cool:

 

Det må litt avklaring til her..

8182902[/snapback]

 

Vi er av den forsiktige sorten, så har ikke kommet lengre enn til ringforlovelse. :blush:

Lenke til kommentar

Balder ligger og slapper av i sofaen. Han har egentlig ikke lov men han hopper oppi når han skjønner det er legge tid for å så skru på bambi øyenene..

Forresten han fikk faktiskt øye betennelse her for et par dager siden. Noen som har vært borti det før, eventuelt vet hvor lang tid sånn tar med dråper?

post-105988-1174506653_thumb.jpg

post-105988-1174506666_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hehehe. Rart det der med tygging av store trær. Begynte å kalle han for beveren når en nabo lurte på om det var bevere her siden det var noen trær som var blitt tygget ned.  :blush:

 

:!:

8211942[/snapback]

Hunden vi hadde før hunden vi hadde før den vi har nå (tok den?) dro opp hele trær med rota :hmm: Ikke store trær, men små bjørker osv. :!:

Lenke til kommentar
Forresten han fikk faktiskt øye betennelse her for et par dager siden. Noen som har vært borti det før, eventuelt vet hvor lang tid sånn tar med dråper?

8206247[/snapback]

Tror ikke det tar så veldig lang tid. Hvis jeg husker rett så var det det min hund hadde for ikke så lenge siden, og det tok ikke så lang tid.

 

Alltid nyttig med klare svar, ikke sant...? :ermm:

Lenke til kommentar
Forresten han fikk faktiskt øye betennelse her for et par dager siden. Noen som har vært borti det før, eventuelt vet hvor lang tid sånn tar med dråper?

8206247[/snapback]

Tror ikke det tar så veldig lang tid. Hvis jeg husker rett så var det det min hund hadde for ikke så lenge siden, og det tok ikke så lang tid.

 

Alltid nyttig med klare svar, ikke sant...? :ermm:

8212750[/snapback]

Oki, det høres bra ut fordi vetriæren snakket noe om at det var svært smittsomt visst jeg ikke tar helt feil, både for andre hunder og mennesker. Litt kjipt det når du skal ta av linser etter å ha klappet hunden.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...