Stimann Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Nå har begge bikkjene våre dratt på jakt med fatter'n i en uke. Håper de gjør en god jobb, vil ha tiur igjen i fryseren. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Hvordan smaker det, egentlig? Jeg ser for meg en blanding av kalkun og rype, men de er jo så ulike at jeg ikke kan tenke meg hvordan det smaker... Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Hvordan smaker det, egentlig? Jeg ser for meg en blanding av kalkun og rype, men de er jo så ulike at jeg ikke kan tenke meg hvordan det smaker... Der er noe av det samme som rype. Men anbefaler tiur på det sterkeste hvis du vil smake ordentlig vilt-smak fra skogsfugl Lenke til kommentar
Kea Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Da er jeg 98% sikker på at jeg vil ha en Havanese (eller Bichon Havanaise på norsk). Jeg har lest om en haug med raser nå og holder fortsatt på, men det er den som ser ut til å passe best til meg. Noen som har en slik og kan dele litt erfaringer rundt rasen? Slik jeg forstår det er den snill, lett å trene, passer inn i de fleste omgivelser, sosial og lojal. Moren til en venninne har en sånn og den er blitt en liten kosehund. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Tror det er en kurant, liten hund. Har et godt inntrykk av rasen med unntak av en i nabolaget som hater hunden min. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Vel, når hunder "hater" andre hunder er det ofte eieren sin feil, for at vedkommende ikke har spesialisert hunden sin skikkelig. Havanesen skal i grunnen komme overens med alt og alle, men selvfølgelig er jo hver hund individuell. Forøvrig skal mamma ha en Schäfer/Golden Retriever-blanding. Valpen hentes i Oktober. Jaja, dette skal bli spennende... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Noen hunder er svake eller ikke "riktig" satt sammen og blir et problem nesten uansett hvem som hadde eid den. Jeg har to hunder som er helt forskjellige mentalt. Den ene så jeg første uka at det var noe alvorlig galt med (og som aldri kommer til å bli bra) og den andre er vokst opp nesten helt isolert på landet og tar alt på strak arm. Endret 1. september 2014 av mushi Lenke til kommentar
Kea Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Huffda, hva er det som er galt med den ene hunden? Aggresjon? Hm. Jeg tenker at det er som med hunder, slik det er med mennesker; med mindre det er en feil i hjernen på en valp, så avhenger alt som avgjør personligheten av omgivelsene den er i. Det inkluderer også søsknene. Hvis for eksempel en valp har blitt kullets "mobbeoffer", så har den allerede et problem. Men jeg har vanskelig for å tro at en valp kan bli født vanskelig å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Arv og miljø, det er bare to alternativer. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 En hund med en god mental pakke skal det godt gjøres å få aggressiv ved et normalt hundehold. Flinke hundeeiere kan få problemhunder og "idioter" kan få velfungerende hunder selv om de gjør alt galt. Jeg tror arv utgjør en mye større del enn miljø. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Er det noen hunderaser som kommer bedre overens med katter enn andre hunderaser? Jeg tenker på hvis en allerede har en voksen katt og skal skaffe en hund. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Er det noen hunderaser som kommer bedre overens med katter enn andre hunderaser? Jeg tenker på hvis en allerede har en voksen katt og skal skaffe en hund. Vet ikke om noen spesielle raser nei. Det meste går jo uansett på hvordan eieren klarer å kontrollere dyrene sine. Men for å si det slik, så tror jeg labradorer kanskje takler dette bedre enn jakthunder som er skikkelig hypre. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hvis du har en voksen katt og skaffer en valp pleier det å gå kjempebra. Hvis du derimot skaffer en fem år gammel hund fra FOD tror jeg du må bli forberedt på en del trøbbel. Og hunden kommer til å jage andre katter likevel, den kommer bare til å gå overens med din katt. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Er det noen hunderaser som kommer bedre overens med katter enn andre hunderaser? Jeg tenker på hvis en allerede har en voksen katt og skal skaffe en hund. Men for å si det slik, så tror jeg labradorer kanskje takler dette bedre enn jakthunder som er skikkelig hypre. Skulle ønske noen hadde ristet dette inn i mamma før hun fikk seg hund. Heldigvis virker det som de fleste er oppegående nok til å forstå dette. Det var faktisk en rase jeg leste om som var mer sannsynlig å gå i lag med katter enn ikke. Lurer på om ikke det var Cavalier King Charles. Det var i alle fall en laidback rase. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Kjenner tilfeller hvor katten har rømt etter at det kom valp til huset. Da var hunden en hyper puddel. Det med jakthunder hørtes fornuftig ut. Jeg tenker også at hunden kanskje ikke bør være dominerende. Det greieste er kanskje at katten er sjefen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Katten blir ALLTID sjefen Jeg hater katter... Lenke til kommentar
Kea Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Jeg fant en liste over de 10 mest katte-tolerante hunderasene og en guide til kombinert katte- og hundehold. Sistnevnte er mye lesing, men sikkert nyttig å vite for enhver som ønsker å introdusere en hund inn i et kattedominert hjem. Endret 14. september 2014 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Men for å si det slik, så tror jeg labradorer kanskje takler dette bedre enn jakthunder som er skikkelig hypre. Men labrador er jo strengt tatt jakthund det og. Jeg tror uansett det går bra sålenge valpen vokser opp med en katt. De blir nok kanskje ikke venner (spørs vel litt hva slags forhold katten har til hund fra før), sannsynligvis vil den få litt juling av katten dersom den kommer for nærme, og dermed opprettes det en slags terrorbalanse mellom dem. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Ponni er med i Norges søteste hund. Hadde vært fint med stemmer http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/stem-paa-norges-soeteste-hund/a/23295186/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå