Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som om hun har funnet seg til rette i sofaen hvertfall. :)

Adopsjon eller? Har alltid lurt på hvilke "shelter"-lignende operasjoner som er i Norge.

Hun er løshund fra Spania. Ble funnet ute av ei venninne av svigermor da hun var 7-8 uker og har bodd hos henne siden det der nede.

Hun gikk ikke så godt sammen med hundene hun hadde fra før, derfor skulle hun omplasseres. Hun har vært gårdshund og alt er jo nytt for henne. Går veldig bra!

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Ser ut som om hun har funnet seg til rette i sofaen hvertfall. :)

Adopsjon eller? Har alltid lurt på hvilke "shelter"-lignende operasjoner som er i Norge.

Det er egentlig en hel drøss;

- FOD er vel den mest kjente?

- Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger (noen, ikke alle).

- diverse "småsteder" som feks Solplassen, Charlottes Omplassering.

- En rekke privatpersoner som driver og tar til seg hunder i ny og ne og bruker tid på å finne nye hjem til dem.

Men shelter og shelter.. Alt er nok ikke som på Animal Planet. Dyrebeskyttelsen bruker mye fosterhjem feks, dvs folk som tar vare på dyrene hjemme hos seg i påvente av permanent omplassering. Personlig tenker jeg ærlig talt at det er en smule bedre enn en del slike sentre man gjerne ser på TV..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg begynte å lure på noe.

Jeg ser ingen grunn til å ikke feste en walkie talkie på hunden, slik at jeg slipper å skrike når den er langt unna, bare at jeg stiller den ikke høyt (!)

Noen som har prøvd?

Blir hunden kanskje forvirret når du sier "Kom hit!" og du er langt unna, men stemmen din er rett ved øret til hunden?

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg gjeter. Bruker plystring. Men jeg var ikke klok nok til å lære han opp kommando for "kom tilbake" og lærte han "hold de der".

Jeg har tatt med hunden overalt, alltid, noe som har resultert at han hater å ikke ha meg i nærheten. Uling og whining.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg har en blandingshund på 15 måneder med et enormt jaktinstinkt. Utrolig slitsomt å gå tur om dagen! Hun lukter, føler og hører små dyr overalt! Like før jeg binder hunden til et tre halvveis og går hjem noen ganger.

Jeg har ikke hatt hunden så lenge. Noen som har samme type instinkter og har opplevd at de roer seg på dette området når hunden blir eldre? Hun er typen som løper etter fugler langt ut på havet og hadde nok jaget rådyr og sauer om sjansen bød seg.

10417606_10154281486755054_1964301835098

10352614_10154187432375054_6072625636518

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det meste roer seg når hunden passerer 2.5 år, men jeg har aldri vært borti slike jaktinstinkter, nei. Europeiske Basenjier har mistet det lille jaktinstinktet de tok med seg fra Afrika for mange mange generasjoner siden.

Forresten, her er et bilde av min nye Basenji. Ludvik, snart 8 måneder.

Ludvik%201.jpg

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har hunden til min mor bitt to personer, meg inkludert. Jeg vet ærlig talt ikke hva mamma tenkte da hun fikk den. Inntrykket jeg fikk var at hun valgte det første, beste og billigste hun fant på Finn. Hun gadd ikke å gjøre noe research på rasen, eller hund generelt og nå sitter hun der med en aggressiv jakthund som resultat.

Hun minner meg virkelig om et barn som ønsker seg et kjæledyr, men ikke forstår hvor stort ansvar det er. Det er nemlig samboeren hennes som har måttet ta seg av den. Alt hun gjør er å kose med den. Ikke gidder hun å trene den eller disiplinere den. Hvor langt må det gå før hun innser feilen hun har gjort? Det er ikke nok at den har bitt to mennesker, tydeligvis. Må den bite et barn før hun får øynene opp?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har hunden til min mor bitt to personer, meg inkludert. Jeg vet ærlig talt ikke hva mamma tenkte da hun fikk den. Inntrykket jeg fikk var at hun valgte det første, beste og billigste hun fant på Finn. Hun gadd ikke å gjøre noe research på rasen, eller hund generelt og nå sitter hun der med en aggressiv jakthund som resultat.

Hun minner meg virkelig om et barn som ønsker seg et kjæledyr, men ikke forstår hvor stort ansvar det er. Det er nemlig samboeren hennes som har måttet ta seg av den. Alt hun gjør er å kose med den. Ikke gidder hun å trene den eller disiplinere den. Hvor langt må det gå før hun innser feilen hun har gjort? Det er ikke nok at den har bitt to mennesker, tydeligvis. Må den bite et barn før hun får øynene opp?

Hei,

Kontakt dyrevernet, og be de se på saken. Noe annet er tydeligvis håpløst. Evt. politiet hvis de ikke kan gjøre noe :)

Antar dette er den samme hunden som du har snakket tidligere om?

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Snylter: Skadene er ikke så alvorlige egentlig, jeg fikk ett sår og blåmerker og stefaren min fikk sår. Men det var jo ille nok at han bet såpass hardt som han gjorde. Han er litt over ett år gammel.

fiskerdigg: Setter pris på tipset, men kommer nok ikke til å kontakte dyrevernet. Det har jeg gjort en gang før og det angret jeg på. De får finne ut av det selv. Får håpe de ser problemet før det går for langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...