mushi Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Nå har vi hentet den nye hunden. Utrolig søt! Hun er vant til å bare gå løs og ha stor plass, nå bor hun i leilighet uten hage. Hehe. Går seg nok til etterhvert, hun virker fornøyd med livet 2 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ser ut som om hun har funnet seg til rette i sofaen hvertfall. Adopsjon eller? Har alltid lurt på hvilke "shelter"-lignende operasjoner som er i Norge. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Ser ut som om hun har funnet seg til rette i sofaen hvertfall. Adopsjon eller? Har alltid lurt på hvilke "shelter"-lignende operasjoner som er i Norge. Hun er løshund fra Spania. Ble funnet ute av ei venninne av svigermor da hun var 7-8 uker og har bodd hos henne siden det der nede. Hun gikk ikke så godt sammen med hundene hun hadde fra før, derfor skulle hun omplasseres. Hun har vært gårdshund og alt er jo nytt for henne. Går veldig bra! Endret 2. mars 2014 av mushi Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 I norge har vi jo fod.no som står for det meste her på østlandet. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ser ut som om hun har funnet seg til rette i sofaen hvertfall. Adopsjon eller? Har alltid lurt på hvilke "shelter"-lignende operasjoner som er i Norge. Det er egentlig en hel drøss; - FOD er vel den mest kjente? - Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger (noen, ikke alle). - diverse "småsteder" som feks Solplassen, Charlottes Omplassering. - En rekke privatpersoner som driver og tar til seg hunder i ny og ne og bruker tid på å finne nye hjem til dem. Men shelter og shelter.. Alt er nok ikke som på Animal Planet. Dyrebeskyttelsen bruker mye fosterhjem feks, dvs folk som tar vare på dyrene hjemme hos seg i påvente av permanent omplassering. Personlig tenker jeg ærlig talt at det er en smule bedre enn en del slike sentre man gjerne ser på TV.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Bruken av ordet "shelter" var bare fordi jeg ikke hadde noe godt norsk ord for det. Men jeg regnet tross alt med at det var organisasjoner som drev med omplassering av dyr. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Jeg begynte å lure på noe. Jeg ser ingen grunn til å ikke feste en walkie talkie på hunden, slik at jeg slipper å skrike når den er langt unna, bare at jeg stiller den ikke høyt (!) Noen som har prøvd? Blir hunden kanskje forvirret når du sier "Kom hit!" og du er langt unna, men stemmen din er rett ved øret til hunden? Endret 11. juli 2014 av Bundy Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Aner ikke. Kan være verdt et forsøk, men jeg er skeptisk. Fløyte er knall, forøvrig Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Tror jeg skal teste det ut. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg ser for meg en del forvirring i starten, men det er ingen åpenbar grunn til at det ikke skal funke. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Lære hunden å ikke stikke av? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Jeg gjeter. Bruker plystring. Men jeg var ikke klok nok til å lære han opp kommando for "kom tilbake" og lærte han "hold de der". Jeg har tatt med hunden overalt, alltid, noe som har resultert at han hater å ikke ha meg i nærheten. Uling og whining. Endret 12. juli 2014 av Bundy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Oooh, nice. Kudos for det, det er for få som faktisk tar vare på bruksdyrene sine om sommeren Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg har en blandingshund på 15 måneder med et enormt jaktinstinkt. Utrolig slitsomt å gå tur om dagen! Hun lukter, føler og hører små dyr overalt! Like før jeg binder hunden til et tre halvveis og går hjem noen ganger. Jeg har ikke hatt hunden så lenge. Noen som har samme type instinkter og har opplevd at de roer seg på dette området når hunden blir eldre? Hun er typen som løper etter fugler langt ut på havet og hadde nok jaget rådyr og sauer om sjansen bød seg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Min erfaring er at det meste roer seg når hunden passerer 2.5 år, men jeg har aldri vært borti slike jaktinstinkter, nei. Europeiske Basenjier har mistet det lille jaktinstinktet de tok med seg fra Afrika for mange mange generasjoner siden. Forresten, her er et bilde av min nye Basenji. Ludvik, snart 8 måneder. Endret 13. juli 2014 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Nå har hunden til min mor bitt to personer, meg inkludert. Jeg vet ærlig talt ikke hva mamma tenkte da hun fikk den. Inntrykket jeg fikk var at hun valgte det første, beste og billigste hun fant på Finn. Hun gadd ikke å gjøre noe research på rasen, eller hund generelt og nå sitter hun der med en aggressiv jakthund som resultat. Hun minner meg virkelig om et barn som ønsker seg et kjæledyr, men ikke forstår hvor stort ansvar det er. Det er nemlig samboeren hennes som har måttet ta seg av den. Alt hun gjør er å kose med den. Ikke gidder hun å trene den eller disiplinere den. Hvor langt må det gå før hun innser feilen hun har gjort? Det er ikke nok at den har bitt to mennesker, tydeligvis. Må den bite et barn før hun får øynene opp? 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hvor alvorlige skader har det blitt? Og hvor gammel er hunden? Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Nå har hunden til min mor bitt to personer, meg inkludert. Jeg vet ærlig talt ikke hva mamma tenkte da hun fikk den. Inntrykket jeg fikk var at hun valgte det første, beste og billigste hun fant på Finn. Hun gadd ikke å gjøre noe research på rasen, eller hund generelt og nå sitter hun der med en aggressiv jakthund som resultat. Hun minner meg virkelig om et barn som ønsker seg et kjæledyr, men ikke forstår hvor stort ansvar det er. Det er nemlig samboeren hennes som har måttet ta seg av den. Alt hun gjør er å kose med den. Ikke gidder hun å trene den eller disiplinere den. Hvor langt må det gå før hun innser feilen hun har gjort? Det er ikke nok at den har bitt to mennesker, tydeligvis. Må den bite et barn før hun får øynene opp? Hei, Kontakt dyrevernet, og be de se på saken. Noe annet er tydeligvis håpløst. Evt. politiet hvis de ikke kan gjøre noe Antar dette er den samme hunden som du har snakket tidligere om? Endret 14. juli 2014 av fiskerdigg Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Snylter: Skadene er ikke så alvorlige egentlig, jeg fikk ett sår og blåmerker og stefaren min fikk sår. Men det var jo ille nok at han bet såpass hardt som han gjorde. Han er litt over ett år gammel. fiskerdigg: Setter pris på tipset, men kommer nok ikke til å kontakte dyrevernet. Det har jeg gjort en gang før og det angret jeg på. De får finne ut av det selv. Får håpe de ser problemet før det går for langt. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hva er "dyrevernet" egentlig, hva legger dere i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå