Kazuo Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Satan at folk skal sende opp raketter før i morgen, Ylva har gått i dekning i kjelleren og dropper elegant å røre stuen nå. Skal bli godt å få nyttårsaften overstått. Ja kjipt det der, god bedring til Ylva. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Utrolig kjedelig. Heldigvis er det få pinneraketter, ser for meg at de lager den verste lyden for følsomme ører. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hvordan gikk det med dyrene deres på den "store" dagen? Hunden her i huset bryr seg heldigvis ikke så mye om fyrverkeri så lenge vi ikke bryr oss. Kan være ute å gå rundt midnatt uten problemer, så lenge han får snuse rundt og gjøre sine ting. Men stopper man opp for å se på fyrverkeriet, da sier han i fra. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 ÅhWHWHhhww.. lyst på en hund Er vel lite håp når jeg er alene og jobber. Vil ikke akkurat heller ha en sofahund, så må jo bli aktivisert mye. Leit, elsker hunder og dyr Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Du er ikke alene. Er selv enslig, jobb + studier og har enormt lyst på hund. Lite annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet (og finn en måte å lure borettslagsstyret på). Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Veldig mange hundeeiere som drømmer om helgepappa for hunden sin en gang i blant. Sjekk Facebook. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hm ja, kan være en god idé for noen *snuggle, snuggle* Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvordan gikk det med dyrene deres på den "store" dagen? Hunden her i huset bryr seg heldigvis ikke så mye om fyrverkeri så lenge vi ikke bryr oss. Kan være ute å gå rundt midnatt uten problemer, så lenge han får snuse rundt og gjøre sine ting. Men stopper man opp for å se på fyrverkeriet, da sier han i fra. Vår hund har blitt døv på sine eldre dager, så han lå og sov under stuebordet gjennom all rakettoppskytingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvordan gikk det med dyrene deres på den "store" dagen? Hunden her i huset bryr seg heldigvis ikke så mye om fyrverkeri så lenge vi ikke bryr oss. Kan være ute å gå rundt midnatt uten problemer, så lenge han får snuse rundt og gjøre sine ting. Men stopper man opp for å se på fyrverkeriet, da sier han i fra. Min var for første gang relativt redd, uten at jeg kan utdype noe mer (foreldrene mine passer han hvert nyttår da jeg er ute på fant og fylleri). Tror dog det var mye mer lytt i det huset foreldrene mine feiret i enn han er ellers vane med. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Min to år gamle blandings var vettskremt :/ forrige nyttår gikk veldig bra, ikke denne :/ ikke spise, ikke drikke, ikke gå på do, bare gjemme seg under skrivebordet mitt. Mellom pcen min og føttene mine. Klarte å lufte han litt kl 16, neste turen ble 0400. Dagen etterpå skvatt han hver gang noen lukket bildøren sin... Kunne ikke se en action film en gang, for der var det jo smell også hehe. Skal nok ha han med en hund jeg vet ikke bryr seg om fyrverkeri, neste gang. Se om det hjelper litt kanskje Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Er nok ikke noen hunderaser som er mindre redde for fyrverkeri, det går mer på hva hunden er vane med og hvordan den er trent. Hunder som brukes til jakt og er vane med hagleskudd rundt ørene greier seg nok bedre på nyttår, selv om det sikkert finnes unntak der og. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Mente ikke en spesifikk rase, men lillesøsters hund. Den kunne ikke brydd seg mindre om fyrverkeri. 9 år gammel, så kanskje min 2åring kan lære noe Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Brukte å lufte min mye i nærheten av den lokale skytebanen når de holdt på. Han brydde seg mindre og mindre for hver gang, nå kikker han bare på meg etter første smellet for å se om det er noe å bry seg om. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Brukte å lufte min mye i nærheten av den lokale skytebanen når de holdt på. Han brydde seg mindre og mindre for hver gang, nå kikker han bare på meg etter første smellet for å se om det er noe å bry seg om. Du sier noe der, jeg bodde i nærheten av en skytebane tidligere, men er en stund siden jeg flyttet, mulig derfor han reagerer mer nå enn før. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Nå har jeg kjøpt hund, en nydelig liten Lundehund. har hatt den siden lørdag og framgangen er enorm. Den likte ikke bur første natt, så da måtte jeg sove på gulvet med hodet inntil buret. Nå kan jeg ligge i sengen, og den piper når det våkner og må ut. Litt slitsomt og må opp etter 4-5 timer, men vi sovner begge rett etterpå den er nå glad i buret sitt, og rydder alle lekene inn der når jeg rydder leiligheten(redd for at jeg skal rydde dem vekk kanskje?) Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Nå har jeg kjøpt hund, en nydelig liten Lundehund. har hatt den siden lørdag og framgangen er enorm. Den likte ikke bur første natt, så da måtte jeg sove på gulvet med hodet inntil buret. Nå kan jeg ligge i sengen, og den piper når det våkner og må ut. Litt slitsomt og må opp etter 4-5 timer, men vi sovner begge rett etterpå den er nå glad i buret sitt, og rydder alle lekene inn der når jeg rydder leiligheten(redd for at jeg skal rydde dem vekk kanskje?)Ikke uvanlig at de samler litt på tingene sine. Lykke til, høres ut som dere har fått en god start (Vi har ei som da hun var valp var helt besatt på å samle ting i en stol hun pleide å ligge i. Om vi ikke rydda den på et par dager kunne den være full av leker, tyggebein, pledd, en sko eller tre. Ordentlig skattkiste ) 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvordan gikk det med dyrene deres på den "store" dagen? Hunden her i huset bryr seg heldigvis ikke så mye om fyrverkeri så lenge vi ikke bryr oss. Kan være ute å gå rundt midnatt uten problemer, så lenge han får snuse rundt og gjøre sine ting. Men stopper man opp for å se på fyrverkeriet, da sier han i fra. Hva i all verden, er det helt tomt? Man tar IKKE en hund ut i forbindelse med fyrverkeriet uavhengig av hvor miljøtrygg hunden har. Unntaket er i de tilfellene det er nødvendig (om hunden MÅ på do, eller om det er en tjenestehund i arbeid) Mine bryr seg ikke i det hele tatt de heller, men jeg kunne ikke funnet på å dra med selv min godt voksne superstabile hannhund ut i fyrverkeriet. Er nok ikke noen hunderaser som er mindre redde for fyrverkeri, det går mer på hva hunden er vane med og hvordan den er trent. Hunder som brukes til jakt og er vane med hagleskudd rundt ørene greier seg nok bedre på nyttår, selv om det sikkert finnes unntak der og. Det er klart det er noen hunderaser som er mindre redd fyrverkeri enn andre, det er noe av poenget med raser at man avler frem rasespesifikke egenskaper. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hehe, og hvilke raser er avlet på fyrverkeritoleranse? Det der tør jeg påstå har 99% med miljø å gjøre, og fint lite med arv. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hehe, og hvilke raser er avlet på fyrverkeritoleranse? Det der tør jeg påstå har 99% med miljø å gjøre, og fint lite med arv. Skuddfasthet er en av egenskapene som anses som svært viktig for en rekke jakthundraser. Pussig nok er det grunn til å anta at hunder oppfatter skudd og fyrverkeri svært likt. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Ja, men allikevel finnes det skuddredde jakthunder.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå