Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ikke gi smertestillende? Det er ditt ansvar at hunden din har det bra!

Fordi den er ikke i såpass smerte enda, jeg kjenner hunden min og han ynker seg aldri selv når man masserer beina så det tilsier for meg at smertemedisiner som også kan gå ut over nyrer etc ikke trengs enda, og velge naturlig veier til en bedre hverdag er alltid viktig prøve først spesielt når jeg selv tenker slik om min egen kropp..

Jeg propper ikke i hunden min unødvendig medisiner er heller det som hadde vært uansvarlig av meg å gjøre..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hunden er gammel og det finnes smertestillende som man fint kan gi hunden uten at den får skader. Jeg ville ha snakket med dyrlegen og fulgt de anbefalingene han gir.

de har ikke særlig bedre råd en hva en lege kommer med når det kommer til smerte, gi en pille..

du har jo heller ikke annet å bidra med en å antyde meg som dårlig hundeiere pga jeg ikke vil proppe hunden min full av smertestillende piller, hva med komme med noe konstruktivt eller bare ikke si noe ?

Jeg vil hindre at det blir verre, og da lurer jeg på om mine forslag kan også brukes på hunder, da mennesker nyter godt av det samme for smerter i ledd etc..

Lenke til kommentar

Fysioterapi, akupunktur og styrking av muskler er alle ting som kan hjelpe hunden din. Dette er også ting dyrlegen forhåpentligvis kan noe om og veit hvor du bør dra. Jeg har ingen personlig erfaring med noen av delene, men har hørt om mange dette har hjulpet :)

Du spurte om råd og jeg kommer med min personlige mening og hva jeg ville ha gjort om jeg var i din situasjon. Jeg anklager deg ikke for noe.

Moren min har en hund på 12 år som har hatt problemer med ledd og hofte siden han var ung. Etter å ha prøvd det meste går han nå på en type smertestillende som virker beroligende for hunden som stresset veldig pga tapt hørsel og vond kropp. Dette har nå blitt en helt ny hund og det gikk fra å tenke på avliving i løpet av noen måneder til å tenke at han vil leve et par år til. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fysioterapi, akupunktur og styrking av muskler er alle ting som kan hjelpe hunden din. Dette er også ting dyrlegen forhåpentligvis kan noe om og veit hvor du bør dra. Jeg har ingen personlig erfaring med noen av delene, men har hørt om mange dette har hjulpet :)

Du spurte om råd og jeg kommer med min personlige mening og hva jeg ville ha gjort om jeg var i din situasjon. Jeg anklager deg ikke for noe.

Moren min har en hund på 12 år som har hatt problemer med ledd og hofte siden han var ung. Etter å ha prøvd det meste går han nå på en type smertestillende som virker beroligende for hunden som stresset veldig pga tapt hørsel og vond kropp. Dette har nå blitt en helt ny hund og det gikk fra å tenke på avliving i løpet av noen måneder til å tenke at han vil leve et par år til. :)

Ser den jeg vet at pr idag er det ikke så ille, men jeg ser at det vil bli ille, derfor jeg spurte om råd på forhindre bruk av smertestillinde..Mulig jeg skulle vært mer presis i mitt innlegg..

Ja tenkt litt på akupunktur men synes ikke forskingen som foreligger er god nok til å bruke penger på det, samt fysioterapi ser jeg heller ikke som nødvendig da hunden min får minst 3timer tur hver eneste dag..

Har tenkt på svømming men han sleit mye med våt eksem før så det er heller ikke så aktuelt, og ikke minst han HATER VANN.

Kunne du hørt med din mor hva den medisinen heter ? høres interessant ut..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

New Study Confirms Preventable Factors in Dog Bites, Breed Not Relevant

http://stubbydog.org/2013/12/new-study-confirms-preventable-factors-in-dog-bites-breed-not-relevant/

The study found that the major factors in the fatalities studied include: the absence of an able-bodied person to intervene (87.1%), incidental or no familiar relationship of victims with dogs (85.2%), owner failure to neuter dogs (84.4%), compromised ability of victims to interact appropriately with dogs (77.4%), dogs kept isolated from regular positive human interactions versus family dogs (76.2%), owners’ prior mismanagement of dogs (37.5%), and owners’ history of abuse or neglect of dogs (21.1%). Four or more of these factors were present in over 80% of the dog bite related deaths. Considering that over 75% of dog bite related deaths were caused by resident dogs (a dog not kept as a family pet, but isolated from positive human interactions and usually kept for protection and/or chained outside), reducing this practice is a huge factor in preventing dog bites, as is neutering male dogs.

Når skal Norge ende galskapen med å beskylde noen raser for å være mer farlig en andre ? Nå som media ikke lenger har amstaffen skylde alt på og skape et skrekk bilde av den rasen noe som tok slutt i media av "rare" årsaker rett etter forbudet kom på plass selv om det var like mange amstaffer etter 2004 som før, begynner de gå etter Rottweileren nå de siste årene..

Når skal man slutte peke fingre mot hunderaser å heller peke fingeren mot eierne av farlig hunder ?

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

YUP! Hvis man virkelig vil gjøre noe med disse problemene må man implementere obligatoriske hundeeierkurs.

Å innfører lover som gjør hundeeier ansvarlig for hunden sine handlinger, biter hunden din et barn blir man siktet for det av politiet..

Strenge straffer for farlig hundehold ala Sverige, der politiet også har utvidet myndighet til å gripe inn der de ser et farlig hundehold å føre det for retten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...