Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Tja, du kan jo vri litt på det. Din hund kommer nok alltid til å ville holde et øye med nabohunden. Om din hund får belønning når den følger med på naboen UTEN å bråke, dvs rolig og beherska, skal du se den skjønner tegninga om du gjør det riktig ;)

Forøvrig, drit i naboen. Dessuten kan du sende anonym meldig til Mattilsynet. Da får ikke naboen vite hvem som klager.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Forøvrig, etter min erfaring har kjefting en tendens til å bare gjøre vondt verre i slike tilfeller. Hunden vår liker også å si fra når hun hører andre hunder, og hvis man prøver å kjefte på henne tolker hun det gjerne som at du er med på bjeffingen, og blir bare mer stresset.

Det som ofte fungerer der og da er avledning i form av å bare gå rolig bort til henne og be henne bli med til et annet rom f.eks. Det virker som hun tolker det litt som "ok, han hørte meg men lar seg ikke stesse, da er det sikkert ikke noe farlig".

Det du snakker om med å avbryte rett før han skal til å bjeffe høres ut som noe du kan bygge videre på. F.eks. gi ham godbit hvis han skal til å bjeffe men ikke gjør det likevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min hund går utfall mot andre hunder. Hvis hun bare stresser masse og ikke "tipper over" får hun ros oppetter øra fordi denne atferden er mye bedre enn det hun vanligvis gjør, selv om en vanlig hund ville ha fått kjeft i en lignende situasjon.

Veldig enig i hva I.A.G. sier, kjeft gjør det bare værre. Forebygg og sørg for at hunden ikke får muligheten til å utøve atferden og gi hunden en mulighet eller hjelp den til å komme seg bort fra det den reagerer på.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Pappa har for 5 - 7 år siden prøvd bjeffebånd med støt, jeg synes ikke dette var så greit fordi slik klynking som kommer etter bjeffet er ubehagelig. Så, et bjeffebånd med sitron / vann / støt / whatever virker mer som noe jall som hjelper der og da og ikke i det lengre løp.

Slik bjeffehalsbånd som gir hunden elektrisk støt er forbudt å bruke i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg blir snart gal!

Uansett hvor jeg snur meg er det hundeeiere på alle kanter. Jeg går snart på veggen av savn. Helt siden jeg halvt eide en schäfer-blanding jeg ble kjent med da jeg var liten har hund vært en lidenskap jeg brenner meget sterkt for og det å ikke kunne eie en selv er rene torturen. Jeg har passet flere hunder siden bestevennen min (helt ærlig - bokstavlig talt den beste vennen jeg noen gang har hatt) døde, men det hjelper lite. Jeg har en katt, men det er ikke det samme uansett hvor kjærlig og kosete hun er. Sukk! Håper virkelig at hvis jeg fremdeles bor her etter at nye eiere tar over huset, at de godtar hund. Det hadde vært ti ganger bedre enn julaften for meg.

Lenke til kommentar

Hei!

Vi har en blandingshund (labrador, border collie +++) på 5 år, som har HD. Hun må mest sannsynlig avlives i løpet av sommeren, pga. hoften. Det jeg lurte på er om det er farlig å trekke tau, drive med apport og andre leker med hunden, altså om hun da får vondt i hofta?

Hun halter litt til vanlig, men vi kan ikke se at hun har det vondt, hun løper rundt like glad og fornøyd hver dag, og hun elsker å spille fotball, trekke tau, apport osv. men vi har kuttet veldig mye ned på det pga. hoften.

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt hunden mest mulig i bånd hvis den spretter rundt på tur og ikke kastet leker etc. Selv om hunden har det greit når dere holder på kan det godt være at den får veldig vondt etterpå/på kvelden f.eks. pga belastningen.

Ta ting med ro og har hunden det så vondt at den må avlives håper jeg at dere har vært hos dyrlegen med den sånn at dere har smertestillende liggende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...