Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har en snart 12 år gammel shetland sheepdog som sliter veldig med hoste. Dette har pågått en del år nå, men tatt seg kraftig opp i de siste 3 månedene. Dvs at hun får 2-3 hosteanfall i timen der hun hoster og harker til hun brekker seg. Da jeg var til legen med henne sist for et par år siden, sa dem at det ikke var noe å gjøre med dette og at det var vanlig for en aldrende hund, men nå har det blitt så framtredende at jeg synes synd på hunden, og sliter selv med å få sove om natten grunnet alt hostinga til bikkja.

Er det noen som har opplevd liknende? Hunden er ellers i god form og ser ikke ut til å ha det vondt på noen måte. Hun er rask og spretten og liker enda å leke..

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Dra til dyrlegen igjen. Det kan være en annen grunn til at den hoster enn sist. Kanskje den har noe tull med lungene? Svulst eller noe? Jeg ville ikke ha slått meg til ro før jeg fikk et konkret svar hvis dette har pågått lenge. Kanskje det enkelt kan løses med litt antibiotika.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Støttes. Har det forverret seg betydelig bør man ta en ny sjekk, evt hos en annen dyrlege.

Det kan være hva som helst, fra skral hals til magesyre/oppstøt. Greit at bikkja er gammel, men den skulle ikke trenge å slite mer enn nødvendig fordet..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei. Har en snart 12 år gammel shetland sheepdog som sliter veldig med hoste. Dette har pågått en del år nå, men tatt seg kraftig opp i de siste 3 månedene. Dvs at hun får 2-3 hosteanfall i timen der hun hoster og harker til hun brekker seg. Da jeg var til legen med henne sist for et par år siden, sa dem at det ikke var noe å gjøre med dette og at det var vanlig for en aldrende hund, men nå har det blitt så framtredende at jeg synes synd på hunden, og sliter selv med å få sove om natten grunnet alt hostinga til bikkja.

Er det noen som har opplevd liknende? Hunden er ellers i god form og ser ikke ut til å ha det vondt på noen måte. Hun er rask og spretten og liker enda å leke..

på forhånd takk :)

Dra til en annen dyrlege enn sist... synes det er rart dere har latt det gå et par år mellom dyrlegebesøkene, at en hund hoster så mye er ikke normalt i det hele tatt.

Både jeg og Bella gleder oss stort til neste gang det kommer snø. Joggingen og all turgåingen i sommer har hjulpet stort på kondisen hennes, nå holder hun myyye lengre, i skiløypen :w00t:

Noen andre som snørekjører med hunden sin?

Bella er en blandingshund,

-Pointer

-Vorsteh

-Greyhound

-Husky

-50% Gordon Setter

20121110_131726.jpg

Bella2012.jpg

Flott hund :D Jeg snørekjører med min dalmatiner. Ikke så mye ski, men kickbike og spark. Dritgøy ^^

tur-i-ila-009.jpg

sett på boerboel ?

herlig hunder med god helse samt godt gemytt.

Ja, men du skal være nøye ved valg av oppdretter, er endel rusk hos denne rasen og... og hjerteproblemer.

Lenke til kommentar

Dra til en annen dyrlege enn sist... synes det er rart dere har latt det gå et par år mellom dyrlegebesøkene, at en hund hoster så mye er ikke normalt i det hele tatt.

Flott hund :D Jeg snørekjører med min dalmatiner. Ikke så mye ski, men kickbike og spark. Dritgøy ^^

Ja, men du skal være nøye ved valg av oppdretter, er endel rusk hos denne rasen og... og hjerteproblemer.

du skal være ekstremt uheldig da oppdrett miljøet er lite både i Norge og Europa generelt.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Min boxerhann, 3 år, har blitt syk idag. Vil ikke ta til seg næring eller vann, bare spise snø ute. Spyr opp igjen etter en liten stund det han får i seg. Klynker og før brekningene kommer. Er veldig urolig, og ligger ikke i ro i senga si. Flytter seg etter bare noen sekunder. Virker som den ikke finner noe god stilling der. Har muligens feber, for han legger seg ned i snøen, eller på den kalde betongtrappa, noe som er aldeles unormalt av han å gjøre.

Han har ikke noe forstoppelse, både urin og skit kommer som det skal.

Dyrlege tar ikke telefonen, så eg lurer på om det er noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Min boxerhann, 3 år, har blitt syk idag. Vil ikke ta til seg næring eller vann, bare spise snø ute. Spyr opp igjen etter en liten stund det han får i seg. Klynker og før brekningene kommer. Er veldig urolig, og ligger ikke i ro i senga si. Flytter seg etter bare noen sekunder. Virker som den ikke finner noe god stilling der. Har muligens feber, for han legger seg ned i snøen, eller på den kalde betongtrappa, noe som er aldeles unormalt av han å gjøre.

Dyrlege tar ikke telefonen, så eg lurer på om det er noen som har noen gode råd?

Benytt deg av en annen dyrlege?

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ring en annen dyrlege ASAP!!!!!!

Endret av Lola-Pagola
Lenke til kommentar

Vel, ringte dyrlege idag tidlig, og brukte hele dagen i bil og hos veterinær. Ikke moro i det hele tatt. Trøbbel med bukspyttkjertelen. En uke med spesialdiett, så får vi se videre. Håper, og krysser fingrene for at gutten klarer seg. Virker veldig slakk akkurat nå.

Sector

Lenke til kommentar

Passer for tiden en rottweiler, Jobber ofte 10 timers skift og ofte skift som slutter 22 på kvelden så begynner jeg på igjen 0700. Er dette greit for en hund i kortere perioder? Mine foreldre mener det fortsatt er mye bedre enn å ha hunden på kennel. Jeg tar alltid å ser til at hunden går på do før jeg går på jobb.

Men når jeg jobber nattevakt så går jeg ut døren ca 20.45 og er tilbake 07.30 som er 11 timer og 15min.

Lenke til kommentar

Dette burde gå helt fint. Jeg og samboer jobbet på "skift" i flere år hvor jeg dro på jobb når han kom hjem og la seg. Hunden fikk så tur igjen når jeg kom hjem fra jobb. Den sover jo på natten. Gå en god tur med den når du kommer hjem fra jobb og før du drar på jobb. Den har det mye bedre hos deg enn på kennel hvor det er mye bråk, fremmede og lite oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Jeg har en elghund tispe som plutselig ble veldig sløv idag, så vi kjente på henne og kjente at den ene puppen (eller hva skal kalle det) var veldig stor, hard og varm. Etterhvert merket vi også at det kom melk. Det er nå rundt 60 dager siden forrige løpetid, men hun har ikke vært i nærheten av noen hannhunder på mange måneder. Så er dette da innbilt svangerskap? og kan det være noe farlig? Hun er 10 år..

Endret av Perfidus
Lenke til kommentar
grunnen til den fortsatt er såpass kjærlig selv når den er utsatt for slikt er rasens sterkeste trekk, mer lojale og kjærlig hunder finner man ikke, de er så sterke psykisk, andre raser kan bare misunne det..

Personer som driver med slik dyremishandling burde blitt straffet hardere...

Endret av WaterMarked
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...