Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er så kult når man går til dyrlegen for noe lite, får beskjed om at det kan være noe stort, får medisiner mot stort, og så får hunden enorme bieffekter som gjør både det lille og det store uviktig fordi du bare prøver å forhindre at hunden blør ihjel pga. bieffektene...

Lenke til kommentar

Det er så kult når man går til dyrlegen for noe lite, får beskjed om at det kan være noe stort, får medisiner mot stort, og så får hunden enorme bieffekter som gjør både det lille og det store uviktig fordi du bare prøver å forhindre at hunden blør ihjel pga. bieffektene...

Hva har skjedd? :hm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg har et problem og et spørsmål. Jeg kan starte med å fortelle historien først. Hjemme hos min mor har vi to hunder, en toypuddel på 12 og en griffon på 6. Jeg flyttet hjemmefra for 5 år siden og det var veldig trist å reise fra Elfi (6) ettersom hun er mest knyttet til meg. Hver gang jeg reiser hjem er det jeg som må stå for hundestellet. Hundene får ikke noe mosjon (Tingeling er skadet). Min mor fikk seg hest ifjor og nå får iallfall ikke hundene mye oppmerksomhet. Jeg arvet en hund for 3 måneder siden av min mormor og mor mente dette var en dårlig idé fordi hun ikke trodde jeg ville klare å ta vare på henne(der hadde hun feil). Uansett, når jeg var hjemme for to uker siden er det første jeg må gjøre å klippe neglene på begge hundene- det er nesten så gale at de holder på å vokse seg innover mot poten. Jeg klipte to ganger på en helg og gav streng beskjed om at hun må klippe dem. Hun hostet det vekk og latet som ingenting. Dette er jo dyreplageri! Jeg tenkte å se hvordan det går når jeg kommer hjem til jul, men hvis ikke; Hva sier jeg!? Jeg er veldig "redd" min mor og det verste jeg vet er å konfrontere . Men jeg er oppriktig lei meg for hundene. Håper dere kan gi meg noen gode råd.

Lenke til kommentar

TLady: Er moren din glad i hundene og interesserer seg for å ta vare på dem? Hvis hun faktisk bryr seg om dem vil jeg tro at det beste er å prøve å ta det opp med henne på en fornuftig måte.

Hvis hun egentlig ikke bryr seg noe særlig, er det en mulighet for deg å ta over hunden(e)? Dersom hun forsømmer dem slik du beskriver virker det egentlig som hun ikke bryr seg så mye om dem, og da vil det kanskje være en bedre løsning for alle om du tar over omsorgen for dem. Du får nesten vurdere selv hvorvidt det er en mulig løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Både jeg og Bella gleder oss stort til neste gang det kommer snø. Joggingen og all turgåingen i sommer har hjulpet stort på kondisen hennes, nå holder hun myyye lengre, i skiløypen :w00t:

Noen andre som snørekjører med hunden sin?

Bella er en blandingshund,

-Pointer

-Vorsteh

-Greyhound

-Husky

-50% Gordon Setter

20121110_131726.jpg

Bella2012.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen her som kan gi råd ang valg av rase?

Jeg har lenge sett på de forskjellige Mastiffene og vil egentlig veldig gjerne ha en slik, men de sikler så mye.

Noen som har tips til lignende raser som ikke sikler?

Kommer jo helt ann på hva du vil bruke den til, behov, gemytt du ser etter mm.

Presa/dogo canario vil jeg tro ikke sikler allverden. Kanskje cane corso.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Heisann,

(Tenkte det holdt å skrive at det skulle være noe lignende Mastiff men jeg kan godt nevne hovedpoenger)

Det vil være en typisk kosehund. Jeg bor aleine og skal ikke ha barn så den må ikke nødvendigvis være en "barnehund".

Det skal heller ikke være en en hund som krever veldig mye mosjon. Oppmerksomhet vil den få i massevis.

Litt mer bakgrunn:

Raser jeg har sett på:

Irsk Ulvehund

Grand Danois

Mastiff (Engelsk-, amerikansk-, brasiliansk-, bordeux-, bull- og blanding)

Weimaraner

Bulldog (Engelsk og Amerikansk)

M.Mer..

Jeg står i hovedsak igjen med Mastiff som jeg tror vil passe meg og min livstil best. Utseende messig er det også en hund jeg liker godt.

Resten av hundene jeg har sett på har fallt bort av forskjellige grunner, da alt ifra helse (bulldogs) til at de er jakthunder (weimaraner) og krever relativt mye fysisk mosjon.

Lenke til kommentar

Ja har titta litt på de faktisk, ser jo veldig fine ut de, men det er ingen oppdrettere i nærheten som skal ha valper med levering på sommerhalvåret 2013 :(

Jeg er avhengig av å få den da slik at jeg får sammenkjørt ferien min med min mor slik at valpen ikke blir aleine.

Titter forøvrig også på Labradorer da..

Masse oppdrettere i nærhetenen som skal ha valper med levering rundt sommeren også.

Er bare litt skeptisk til hvor stort behov de har for fysisk mosjon?

Sysselsetning er jo også interessant å vite litt om da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...