Gulrotsaft Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Haha Endret 26. juli 2012 av ananashapå Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Du får det til å høres ut som grov dyremishandling. Jeg blir bare oppgitt, og aller mest når du argumenterer med at du har sluppet å kaste det nødfóret du hadde kjøpt inn. Det er ikke alle som ser poenget i å kaste fin mat. Selv om jeg skjønner hva du prøver å få frem her må jeg bare få si at INGEN hundemat du handler i vanlige dagligvare butikker er fin mat. Les gjerne litt om hva dette inneholder for å gjøre det så billig som det er i forhold til hva du får hos dyrlege/dyrebutikk og jeg er ganske sikker på du ikke vil kalle det fin mat. Jeg dømmer deg på ingen måte for å ha gjort det du da tenkte var beste alternativ, men det finnes som nå nevnt andre erstatninger som både er godt og som hunden har mye lettere for å takle om du skulle gå tom en annen gang. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Vet ikke om det samme gjelder i dag, men når de testet hundemat på TV2 hjelper deg kom faktisk den billige maten fra Felleskjøpet over de man kjøper i dyrebutikken. Ikke at jeg har kjøpt han det, men bare nevner det. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Labb eller noe sånt, ja. Men husk at det er mat for arbeidshunder. Alt for mye energi for byhunder. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Testet de næringsinnhold, eller var det en sånn typisk test med dette virket hunden å like best og pris? 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Du får det til å høres ut som grov dyremishandling. Jeg blir bare oppgitt, og aller mest når du argumenterer med at du har sluppet å kaste det nødfóret du hadde kjøpt inn. Det er ikke alle som ser poenget i å kaste fin mat. Du får ikke fin mat i vanlige matbutikker. Og mat som gir hunden diaré er uansett ikke noe man fortsetter med. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Regner med Thomas har lært dette nå. Ingen vits å skremme folk vekk fra tråden ved å oppføre seg som 65 år gamle historielærere heller. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Regner med Thomas har lært dette nå. Ingen vits å skremme folk vekk fra tråden ved å oppføre seg som 65 år gamle historielærere heller. Jeg fikk et svar som jeg svarte på, verre var det ikke Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Bare dårlig planlegging. Alle valper blir dårlige i magen hver gang man endrer maten. Da er man en erfaring rikere. Han har brukt å få mange goder utenom maten sin som han ikke har reagert på tidligere. Gjorde samme tabben, gikk tom for eukanuba så kjøpte friskies eller noe sånt for å ha til jeg fikk tak i skikkelig for. Med samme resultat som deg, diare. Ikke så ille at han måtte ut på natta, men ett sant h****** å plukke opp når han hadde gjort sitt. Og dette er en godt voksen hund. Lært å planlegge litt bedre nå :-) Endret 27. juli 2012 av Gromle Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det var valpemat fra Pedigree jeg kjøpte istedet. Det var samme smak som han hadde tidligere, og de er flinke til å reklamere for seg. Men når alt er sagt så er dette min første hund. Jeg er tidligere katteeier, og katter får tydeligvis ikke problemer av at man bytter matmerke. Man tenker som så at hunder stammer fra ville dyr, og at de da spiser variert uten problemer. Men han er tilbake på Eukanuba, magen har stabilisert seg, og alle er fornøyde. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Testet de næringsinnhold, eller var det en sånn typisk test med dette virket hunden å like best og pris? Mineraler, vitaminer, fettsammensetning og energifordeling. Testen fra 2007 ligger her: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/testbasen/matogdrikke/test-av-hundemat-2226232.html Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det som er viktig i et for er hvor energien kommer fra! Jeg gir ikke hunden min et for hovedsakelig basert på korn, mais og beinmel. Hvis jeg husker rett ble det utført tester på mink/rev og ikke hund siden de har relativt likt fordøyelsessytem og testen gikk ikke over flere måneder, som er såpass med tid ma må gi forå se langtidseffekter. Har hørt om hunder som mister store flekker pels og med kronisk diare hvis de går på labb over tid Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det må i så fall være ekstreme tilfeller, og jeg mistenker at "hunder" betyr "en hund". Jeg kjenner masse folk som bruker Labb, siden jeg kommer fra et område hvor folk faktisk vet hvor Felleskjøpet ligger, og ingen har noen problemer. Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har to 40 kilos hunder som spiser en del. Fikk beskjed av oppdretter om problemet med å skifte tørrforet for brått så vi holdt oss lenge til samme merke. Problemet vi fikk var to hunder som blei matleie. Løsning vår blei å få tak i en gammal fryser som står ute hele året og fylle den med våtfor fra Vom og Hundemat. Kjøper ca 120 kilo i slengen til rundt 1000 lappen og bruker det som basismåltid med litt tørrfor til kvelden som tannpuss. De får også omega med jevne mellomrom. Billig og fungerer som en drøm. De har aldri løs avføring eller mageproblemer og pelsen er glinsende. Så har du plass og tid kan det anbefales å bruke våtfor. Eneste problemet er å få delt de 20 kilo blokkene opp i passende biter. Vi løste det med å anskaffe oss en båndsag med kjøtt blad på. Går for det mest greit om en er litt tålmodig, uansett er det jo mat for nesten 4 mnd så trenger kun å styre med det 3 ganger i året Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Du får nok kjøpt mindre enn 20kg blokker. Men v&h er ikke for alle. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Du får kjøpt i pølser på 1 og 5 kg, og jeg tror noen steder også tar inn 500g pølser. Her har vi stort sett brukt 1 kg, men nå skal det kjøpes inn bajonettsag så det blir litt mer praktisk med større kvanta. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Kan tisper blø fra underlivet etter at noen har prøvd å parre med de? Så vidt jeg vet første gangen noen har prøvd seg på henne. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Skjønte såpass:) bare lurte på om de kan blø ekstra ved litt action. Dumt spørsmål jeg vet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Nei, ikke med mindre det faktisk ble noen skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå