Windoge Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Hunden. Den er blitt nevrotisk av å alltid bli dratt tilbake. Herregud, den er 18 måneder gammel og har ikke løpt på et år! Man skal da aldri dra en hund tilbake dersom den sliter i båndet. Jeg mener at en korrekt utførelse av dette vil være å stoppe opp i det hunden drar i båndet, og ikke bevege seg før den har løsnet opp. Ingen vil da ha en nervøs hund. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. april 2012 Rapporter Del Skrevet 25. april 2012 Man skal da aldri dra en hund tilbake dersom den sliter i båndet. Jeg mener at en korrekt utførelse av dette vil være å stoppe opp i det hunden drar i båndet, og ikke bevege seg før den har løsnet opp. Ingen vil da ha en nervøs hund. Eller en hund med nakkeskader... Bruker selv alltid sele, synes dette er noe flere burde bruke. Spesielt på små hunder og hunder som kan dra eller nøkke i båndet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. april 2012 Rapporter Del Skrevet 25. april 2012 Min drar ikke, men å ha selen på er gull verdt for det om. Spesielt når han til tider bli angripet av andre hunder, da kan jeg trygt løfte hele kroppsvekten hans uten å belaste nakken noe særlig. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 13. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2012 Hei! Er det noen som har peiling på hvor stort bur man bør ha til en mellompuddel? Det skal brukes til det meste og hunden bør kunne strekke seg helt ut, men vet liksom ikke hvor langt det bør være. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 13. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2012 Hei! Er det noen som har peiling på hvor stort bur man bør ha til en mellompuddel? Det skal brukes til det meste og hunden bør kunne strekke seg helt ut, men vet liksom ikke hvor langt det bør være. Som en hovedregel skal ikke hunder være i bur, i utgangspunktet bare i bil. Oppdretter vet sikkert hvilken str Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2012 Hei! Er det noen som har peiling på hvor stort bur man bør ha til en mellompuddel? Det skal brukes til det meste og hunden bør kunne strekke seg helt ut, men vet liksom ikke hvor langt det bør være. Så stort som mulig. Det bør være plass til to senger der (en varm og en kald, som en biabed) og vannskål. Det beste er å ha hunden på ett eget rom hvis den ødelegger ting. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 15. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2012 Henger meg litt på denne burdiskusjonen. Ser etter bur til å ha i bil. Har sett litt på Hercules-burene, virker solide og fine, men dyre. Hva finnes av bur som er rimeligere, men fortsatt litt solide? Trenger til i hund i størrelse mellomstor berner sennen. Skal stå en Mondeo stv vogn, så romslig bagasjerom. Og det må IKKE lage lyd, klarer ikke noe som står og dirrer og slamrer baki der. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2012 Ta deg en titt på finn. Der ligger de fleste ute, men også veldig mange som er brukt! Her bruker jeg sele pga plassmangel og hundens størrelse. Du finner det til rundt 20 kr på ebay, men det holder nok ikke en så stor hund. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 15. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Så enkelt; www.hundebur.com Der får du tilpasset bur til dine mål og ønsker og din bil. Vi har et derfra selv, og er kjempefornøyde. Helsveiset og absolutt null skrangling! Og en overkommelig pris.. Endret 15. mai 2012 av jonlem Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 I dag ble jeg eier av en nydelig hund av rasen staffordshire bull terrier. Regner med det blir noen flotte dager i vente. 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2012 I dag ble jeg eier av en nydelig hund av rasen staffordshire bull terrier. Regner med det blir noen flotte dager i vente. Grattis Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 I dag ble jeg eier av en nydelig hund av rasen staffordshire bull terrier. Regner med det blir noen flotte dager i vente. Å, ikke bare dager men måneder og år! Grattis Og meld dere på et valpekurs så fort som mulig.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Hva skjer på kursene :-) ? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Hva skjer på kursene :-) ? Du lærer basic ting som sitt. dekk, bli, men det viktigste er jo at hunden din lærer å være sammen med andre valper på en rolig måte og får møte andre hunder. Kjempeviktig å gjøre med en valp. Du kan gå valpekurs fra hunden er ca 3 mndr. Endret 19. mai 2012 av mushi Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Valpekurs er vel først og fremst sosialisering ofte (viktig!!), men som nevnt også en del grunnleggende hverdagslydighet. Det kan være veldig nyttig for både hund og eier Men det kan være stor variasjon i hvor bra disse kursene er (hvem som helst kan i prinsippet holde slike kurs). Vær litt kritisk bare. Det er garantert et dårlig tegn om de ber deg møte med strupebånd på valpen. Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) I dag ble jeg eier av en nydelig hund av rasen staffordshire bull terrier. Regner med det blir noen flotte dager i vente. Grattis Blir mye morro i vente; uten tvil. Post gjerne bilde® Endret 19. mai 2012 av Bilael Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Det er en viktig forskjell mellom valpekurs og lydighet/startkurs. Det første er for hunden, det andre er for deg. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Hunden min er blanding av Chihuahua og Papillion. Noen som vet hva levealderen er på de? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Småhunder lever ofte lenge. Over 13 år er ikke uvanlig hvis den holder seg frisk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2012 Er det noen her som er eier av Staffordshire Bull Terrier og kan dele sine erfaringer om denne rasen? Jeg er stolt eier av en Staff. Etter min mening er det en flott rase, perfekt mellomstor hund og så sant de får riktig oppdragelse er de en flott familiehund. De gangene min egen Staff har hilset på unger har det gått smertefritt. Den minste ungen han har kommet i kontakt med "dasket" (av mangel på bedre ord) han på hodet og klarte å få en finger i nærheten (hvis ikke det var på øyet) og han bare sto å logret. De er veldig flinke med barn om de får litt sosialisering med de. Men klart, de er små tankser, så være forsiktig så de ikke blir for ivrige, for ulykker kan jo forekomme. Var en gang han ikke så seg for og veltet tanteungen til ei vi gikk tur med (gikk heldigvis bra). De er små energi-bomber, men etter at vi sluttet å leke innendørs har det ikke vært noe problem; leke når han er ute, slappe av når han er inne. Han ble husren etter ca et halvt år, noe jeg har hørt er ganske vanlig (hvertfall for en Staff). Om du bor i hus og du kjøper en valp på sommeren går det kanskje raskere om du er flink til å passe på. Vet ikke hva annet jeg skal si egentlig. Som så mange andre angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å kjøpe en Staff. De er etter min mening den perfekte rase. Vet ikke hva annet jeg skal legge til av info, men er det noe du lurer på er det bare å spørre EDIT: Glemte å legge til at de må ha MASSE sosialisering; valper, hannhunder, tisper, samme rase, andre raser, etc. Og selvsagt sosialisering med oss tobente, både store og små. Nå har vi hatt valpen vår i 9 dager, og han virker nesten stueren allerede. Ikke et eneste uhell på 4 dager, og han tisser så som regel så snart vi tar han ut på plenen. Om han må bæsje går han til ytterdøren og klynker. I tillegg presterer han kommandoene sitt, ligg, kom og ligg unna veldig bra på de få dagene vi har hatt han. Kanskje vi rett og slett bare har vært heldig med vårt eksemplar av denne rasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå