Shruggie Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Ingen klarer vel egentlig å stoppe en rottweiler som har bestemt seg for å ikke bli stoppet uansett. I hvert fall ikke uten en lyktestolpe du kan kveile tauet rundt et par ganger. Og ikke kom og si at "min hund stopper hver gang", da lar den seg jo stoppe. Noen ganger lar de seg _ikke_ stoppe, og da... Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 ja..så lenge de bidra til dårlig avl osv, jeg har ikke noe imot små hunderaser så lenge det er en frisk rase, men dessverre er de fleste små hunderaser blitt et ekstremt trend objekt og dermed veldig utsatt for dårlig avl og ikke minst mye dårlig eiere.. Nå finnes det oppdrettere som faktisk tar hundens helse seriøst selv innenfor disse rasene, så spør du meg blir det for dumt å gå rundt å mislike alle med slike hunder. Personlig er jeg nok en av de du sier du misliker fordi jeg har fransk bulldog. Den er både frisk og rask, puster bra gjør den også og er født naturlig, men hadde du passert meg på gaten ville vel dine fordommer gjort at du la meg for hat Jeg er fullstendig klar over problemene med rasen, og at etterspørselen etter de gjør at mange velger enkleste løsning i stedenfor den beste. Desverre.. Men er man seriøs og vet hva rasen innebærer finnes det oppdrettere som kan gi deg friske hunder, men man må tåle tiden det tar å stå på venteliste hos disse. Jeg har kun opplevd problem med andre hunder som vi har møtt en gang, og det var en dame med en rottweiler som prøvde å holde den fast ved å ta tak under forlabbene den og løfte den opp. Skjønte på avstand at det ikke var noen god ide og var heldigvis forberedt. Ellers har jeg vært klar på at min hund i møte med andre skal klare seg selv, og har bare positive erfaringer med dette. Noen hunder sier klart i fra at nok er nok, men da tar også bikja hintet og holder asvtand. For det første jeg hater ingen pga en hunderase de har, jeg bare stiller spørsmål på hvorfor de anskaffer seg en slik hund som åpenbart lider av diverse problemer eller har en stor mulighet for å utvikle problemer med helsen..Jeg tenker faktisk på lidelsene som kan komme for både deg som eier og hunden.. Jeg vil aldri respektere de som bidrar til å opprettholde avl på raser som lider av mye sykdom samt skavanker, men hater det gjør jeg ikke.. Se på den originale bullterrier hvor nydelig den var og se hvor fæl den er idag, er helt tragisk samme med bulldogen rett ut tragisk.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 At mange raser har blitt ødelagt over mange år er det ingen tvil om, og selv min rase har det gått for langt med i mange tilfeller. Men jeg vil nok heller rette pekefingeren på utstillingsmiljøet som har premiert jo mer ødelagt hunden har blitt, og de som handler billigste alternativ på Finn. Nå kan jeg for det meste snakke for franske bulldoger da det er den rasen jeg følger med på og er mest glad i, og der er det heldigvis endringer å spore i hva som blir vektlagt hos oppdrettere. Jeg ville personlig aldri handlet en slik hund på FInn, eller hos oppdrettere som er hovedsaklig opptatt av hvordan hunden skal gjøre det på utstilling. Da er nesepartiet nærmest fraværende og hodene avlet for å bli størst mulig, noe jeg personlig mener er avskyelig. Men så har du de som jobber for å gjøre rasen sunnere og har fokus på lengre neseparti, naturlig fødsel og begrenset med overskuddshud i ansiktet, og er det noen som bidrar til å gjøre rasen sunnere er det de som handler hundene sine av disse. Når oppdrettere flest ser det er mer penger å tjene på friske individer enn antall premier på ustilling er det håp. Ingen klarer vel egentlig å stoppe en rottweiler som har bestemt seg for å ikke bli stoppet uansett. I hvert fall ikke uten en lyktestolpe du kan kveile tauet rundt et par ganger.Og ikke kom og si at "min hund stopper hver gang", da lar den seg jo stoppe. Noen ganger lar de seg _ikke_ stoppe, og da... Dette var ikke en rottweiler som en normal person ikke ville kunne holde igjen i båndet. Problemet er jo at eieren løfter hunden opp og holder den fast, og da ber du jo om at hunden føler seg hjelpesløs i møte med andre hunder, og alternativet dens blir å angripe. Jeg vet ikke om jeg har flaks eller gjort jobben med sosialiseringen, men min har som sagt ikke hatt problemer med å ordne opp med hunder vi møter på. Selvsagt kan det bli knurring og temperament, men min tar da hintet og lar den andre få fred. Både store som små hunder. Kommer det en stor hund løpende løs i mot oss går jeg et skritt unna min så hun må møte denne på "to manns hånd", og selv om jeg selvsagt er klar for å bryte inn om denne andre hunden viser seg å ha aggresive hensikter, har jeg enda til gode å oppleve store problemer. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 Se på den originale bullterrier hvor nydelig den var og se hvor fæl den er idag, er helt tragisk samme med bulldogen rett ut tragisk.. Den "opprinnelige" bullterrieren er kanskje all time flotteste hund, men i dag er den ganske fæl ja. Overgått av engelsk bulldog, men fortsatt. Jeg vet ikke om "den nye" bullterrieren har noen ulemper slik den ser ut i dag, men det har definitivt engelsk bulldog. Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 1. april 2012 Rapporter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Min Basenji fikk en enorm blodansamling på overkroppen etter at en Akita "roet henne ned". Helt hennes feil, hun ville leke og Akitaen ville stå stille og se ned på henne... Akitaer er ikke så gode på leking. Altså, alle raser kan leke, om de er oppdratt på riktig måte. En Akita er ikke noe "dårligere" til å leke enn en feks Labrador. Ulykker kan skje, dessverre; til og med om begge er stabile, sosialisert, etc. Ser man at den ene hunden er ivrig, vil leke og slikt, og den andre ikke er i det riktige humøret, så kan det ofte være greit å skille de. Staffen jeg har er nesten alltid i lekehumør og jeg må ofte holde han tilbake (håper han roer seg ned når han blir eldre ) og hilser han på en hund så passer jeg på om jeg ikke kjenner eieren og hunden. Lar jeg han lære på den harde måten får jeg heller ta ansvaret om noe skjer. Ting kan skje i løpet av brøkdelen av et sekund, men følger man med så kan man ofte forutse før ting skjer. Endret 1. april 2012 av Bilael Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. april 2012 Rapporter Del Skrevet 1. april 2012 De er utrolig dominerende når de er nervøse og man må bli kjent med de først. Var egentlig det jeg siktet til. Leking var nok litt vagt. Uansett, blodansamlingen gikk over etter noen måneder, ingen skade gjort. Dyrlegen sa han kunne drenere den, men det var egentlig ingen vits siden den kunne komme tilbake, og dreneringen egentlig ikke fører til noe positivt. Hun er jo død nå da, men dette var noen år siden. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Kom over denne tråden nå i de sene nattetimer. Mye lesing for en som jobber natt. Så må jo bidra med min "lille" koseklomp. En blanding av Berner Sennen og Golden Retriever. Herlig hund med ett fantastisk gemytt. Han blir 7 år på sensommeren, men har bare hatt han i to år. Så som dere nok gjetter er han en omplasseringshund. En omplassering som gikk smertefritt. Etter en liten uke med kjøttkaketerapi var han trygg og husvarm i sitt nye hjem. Må innrømme at jeg falt veldig for den hunden! I dag har vi to sorte jaktlabradorer og vet at når jeg er ferdig med utdanning og skal etablere meg, så skal jeg kjøpe meg hund. Hittil har jeg vurdert en retriever, eller schäefer uten at jeg har bestemt meg. Nå vil jeg heller ha en slik blanding. Er det mulig å skaffe dem, eller vil det bli vanskelig, dvs. ingen oppdrettere av den blandingen? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Kom over denne tråden nå i de sene nattetimer. Mye lesing for en som jobber natt. Så må jo bidra med min "lille" koseklomp. En blanding av Berner Sennen og Golden Retriever. Herlig hund med ett fantastisk gemytt. Han blir 7 år på sensommeren, men har bare hatt han i to år. Så som dere nok gjetter er han en omplasseringshund. En omplassering som gikk smertefritt. Etter en liten uke med kjøttkaketerapi var han trygg og husvarm i sitt nye hjem. Må innrømme at jeg falt veldig for den hunden! I dag har vi to sorte jaktlabradorer og vet at når jeg er ferdig med utdanning og skal etablere meg, så skal jeg kjøpe meg hund. Hittil har jeg vurdert en retriever, eller schäefer uten at jeg har bestemt meg. Nå vil jeg heller ha en slik blanding. Er det mulig å skaffe dem, eller vil det bli vanskelig, dvs. ingen oppdrettere av den blandingen? Jeg vet ikke om noen oppdrettere. Han var en hasteomplassering, så vet fint lite om bakgrunnen hans. Men har ikke sett noen som ligner. Men det er i mine øyne en veldig vellykket blanding. Perfekt familiehund. Rolig når det trengs, vill og gal når han blir herjet med. Elsker snø, og vann. Alt av elver og vann skal bades i om sommeren. Endret 3. april 2012 av Gromle 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. april 2012 Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 Er det noen her som er eier av Staffordshire Bull Terrier og kan dele sine erfaringer om denne rasen? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. april 2012 Rapporter Del Skrevet 20. april 2012 *bilde med hund og krabbe* Elsker snø, og vann. Alt av elver og vann skal bades i om sommeren. Jeg smilte godt da jeg så det bildet Vet ikke hvorfor, men fikk plutselig enda mer lyst på hund. Til og med en machomann som meg sa "aaaw.." Knallfin hund!!! Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 22. april 2012 Rapporter Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Er det noen her som er eier av Staffordshire Bull Terrier og kan dele sine erfaringer om denne rasen? Jeg er stolt eier av en Staff. Etter min mening er det en flott rase, perfekt mellomstor hund og så sant de får riktig oppdragelse er de en flott familiehund. De gangene min egen Staff har hilset på unger har det gått smertefritt. Den minste ungen han har kommet i kontakt med "dasket" (av mangel på bedre ord) han på hodet og klarte å få en finger i nærheten (hvis ikke det var på øyet) og han bare sto å logret. De er veldig flinke med barn om de får litt sosialisering med de. Men klart, de er små tankser, så være forsiktig så de ikke blir for ivrige, for ulykker kan jo forekomme. Var en gang han ikke så seg for og veltet tanteungen til ei vi gikk tur med (gikk heldigvis bra). De er små energi-bomber, men etter at vi sluttet å leke innendørs har det ikke vært noe problem; leke når han er ute, slappe av når han er inne. Han ble husren etter ca et halvt år, noe jeg har hørt er ganske vanlig (hvertfall for en Staff). Om du bor i hus og du kjøper en valp på sommeren går det kanskje raskere om du er flink til å passe på. Vet ikke hva annet jeg skal si egentlig. Som så mange andre angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å kjøpe en Staff. De er etter min mening den perfekte rase. Vet ikke hva annet jeg skal legge til av info, men er det noe du lurer på er det bare å spørre EDIT: Glemte å legge til at de må ha MASSE sosialisering; valper, hannhunder, tisper, samme rase, andre raser, etc. Og selvsagt sosialisering med oss tobente, både store og små. Endret 22. april 2012 av Bilael Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. april 2012 Rapporter Del Skrevet 23. april 2012 *bilde med hund og krabbe* Elsker snø, og vann. Alt av elver og vann skal bades i om sommeren. Jeg smilte godt da jeg så det bildet Vet ikke hvorfor, men fikk plutselig enda mer lyst på hund. Til og med en machomann som meg sa "aaaw.." Knallfin hund!!! Takk :-) Er kjempefornøyd med at vi overtok den. Var en helt spontan avgjørelse fra vår side. Aldri vært så mye i skog og fjell som nå. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Sukk... Nabodama har en Berner Sennen, som går nøyaktig 1 meter foran henne hver gang hun går tur. Hvis han ved en feiltakelse kommer 2 meter foran freaker den ut. Så synd å se på. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Er det noen her som er eier av Staffordshire Bull Terrier og kan dele sine erfaringer om denne rasen? Jeg er stolt eier av en Staff. Etter min mening er det en flott rase, perfekt mellomstor hund og så sant de får riktig oppdragelse er de en flott familiehund. De gangene min egen Staff har hilset på unger har det gått smertefritt. Den minste ungen han har kommet i kontakt med "dasket" (av mangel på bedre ord) han på hodet og klarte å få en finger i nærheten (hvis ikke det var på øyet) og han bare sto å logret. De er veldig flinke med barn om de får litt sosialisering med de. Men klart, de er små tankser, så være forsiktig så de ikke blir for ivrige, for ulykker kan jo forekomme. Var en gang han ikke så seg for og veltet tanteungen til ei vi gikk tur med (gikk heldigvis bra). De er små energi-bomber, men etter at vi sluttet å leke innendørs har det ikke vært noe problem; leke når han er ute, slappe av når han er inne. Han ble husren etter ca et halvt år, noe jeg har hørt er ganske vanlig (hvertfall for en Staff). Om du bor i hus og du kjøper en valp på sommeren går det kanskje raskere om du er flink til å passe på. Vet ikke hva annet jeg skal si egentlig. Som så mange andre angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å kjøpe en Staff. De er etter min mening den perfekte rase. Vet ikke hva annet jeg skal legge til av info, men er det noe du lurer på er det bare å spørre EDIT: Glemte å legge til at de må ha MASSE sosialisering; valper, hannhunder, tisper, samme rase, andre raser, etc. Og selvsagt sosialisering med oss tobente, både store og små. Takk for besvarelsen. Vi får vår staff i midten av mai, og jeg gleder meg. Han skal bo med min samboer og vårt to år gamle barn. Så lang tid på å få hunden stueren hørtes ganske lenge ut. Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Er det noen her som er eier av Staffordshire Bull Terrier og kan dele sine erfaringer om denne rasen? Jeg er stolt eier av en Staff. Etter min mening er det en flott rase, perfekt mellomstor hund og så sant de får riktig oppdragelse er de en flott familiehund. De gangene min egen Staff har hilset på unger har det gått smertefritt. Den minste ungen han har kommet i kontakt med "dasket" (av mangel på bedre ord) han på hodet og klarte å få en finger i nærheten (hvis ikke det var på øyet) og han bare sto å logret. De er veldig flinke med barn om de får litt sosialisering med de. Men klart, de er små tankser, så være forsiktig så de ikke blir for ivrige, for ulykker kan jo forekomme. Var en gang han ikke så seg for og veltet tanteungen til ei vi gikk tur med (gikk heldigvis bra). De er små energi-bomber, men etter at vi sluttet å leke innendørs har det ikke vært noe problem; leke når han er ute, slappe av når han er inne. Han ble husren etter ca et halvt år, noe jeg har hørt er ganske vanlig (hvertfall for en Staff). Om du bor i hus og du kjøper en valp på sommeren går det kanskje raskere om du er flink til å passe på. Vet ikke hva annet jeg skal si egentlig. Som så mange andre angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å kjøpe en Staff. De er etter min mening den perfekte rase. Vet ikke hva annet jeg skal legge til av info, men er det noe du lurer på er det bare å spørre EDIT: Glemte å legge til at de må ha MASSE sosialisering; valper, hannhunder, tisper, samme rase, andre raser, etc. Og selvsagt sosialisering med oss tobente, både store og små. Takk for besvarelsen. Vi får vår staff i midten av mai, og jeg gleder meg. Han skal bo med min samboer og vårt to år gamle barn. Så lang tid på å få hunden stueren hørtes ganske lenge ut. Så morro. Grattis. Har masse å glede dere til. Kjempefint at både ungen og hunden vokser opp sammen. Ja, det er lenge. Men har dere hus og hage (eller rekkehus om du vil) så har dere et veldig godt utgangspunkt. Forhåpentligvis går det raskere enn det jeg har forstått er vanlig. Er jo Staff eiere som har fått de husrene mye raskere enn 6 måneder også. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Sukk... Nabodama har en Berner Sennen, som går nøyaktig 1 meter foran henne hver gang hun går tur. Hvis han ved en feiltakelse kommer 2 meter foran freaker den ut. Så synd å se på. Er det nabodama eller hunden som freaker ut? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Hunden. Den er blitt nevrotisk av å alltid bli dratt tilbake. Herregud, den er 18 måneder gammel og har ikke løpt på et år! Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Utrolig synd at eierne ikke tar tak i turgåingen med en gang og lar bikkja få løpt fra seg og gå fritt. Forståelig at de er skeptiske til å slippe den firbente, men har man langline er det jo ikke no stress. Veldig synd at latskap hos eiere går ut over de firbente. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Man bør ikke anskaffe seg hund dersom man ikke er motivert til å lufte hunden jevnlig. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Å neida, de går lange turer. Det er bare at hunden går 1 meter foran hele veien. Over jorder, gjennom skogen, langs veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå