Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Kom over denne tråden nå i de sene nattetimer. Mye lesing for en som jobber natt.

Så må jo bidra med min "lille" koseklomp. En blanding av Berner Sennen og Golden Retriever. Herlig hund med ett fantastisk gemytt. Han blir 7 år på sensommeren, men har bare hatt han i to år. Så som dere nok gjetter er han en omplasseringshund. En omplassering som gikk smertefritt. Etter en liten uke med kjøttkaketerapi var han trygg og husvarm i sitt nye hjem.post-34154-0-28048900-1332467917_thumb.jpgpost-34154-0-32119100-1332467940_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ollie-ble-drept-mens-han-gikk-tur-i-band-6793810.html#.T3Ix0WFmJ2A :(

Glad det gikk bedre med min hund.

Skal ikke generalisere, men mange med store hunder tar altfor lite hensyn til de med mindre bikkjer.

Min hund har frykt for større ukjente hunder, og er frykten der, skal det ikke så mye til før den andre hunden blir aggresiv.

Lenke til kommentar

Jeg mener alle hundeiere, uavhengig av størrelsen, skal være flinkere til å holde bikkjene sine, inntil man eventuelt avklarer med eieren av hunden den møter om de skal få hilse ol.

Jeg har møtt på små hunder med min store, hvor eieren til den lille har latt de komme bort til min. Så har de små blitt agressive og bjeffet og bitt etter min hund, som er rolig. De kan ikke gjøre store skadene, men er jo fortsatt ekkelt for oss og.

Konklusjon: Store hunder kan gjøre mer skade på de små enn omvendt, men ansvaret for å holde hunden sin ligger da hos begge. Er ikke morsomt å bli bitt etter uansett størrelse.

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...ml#.T3Ix0WFmJ2A :(

Glad det gikk bedre med min hund.

Skal ikke generalisere, men mange med store hunder tar altfor lite hensyn til de med mindre bikkjer.

Min hund har frykt for større ukjente hunder, og er frykten der, skal det ikke så mye til før den andre hunden blir aggresiv.

Tull prat,

se dette scenarioet.

Hund i bånd stor hund som er usikker pga han holdes i bånd+liten hund løs som tror den er en mastiff = frokost for store hunden..

Så ca 40 løse hunder bare idag i Oslo gikk over 2timer rundt om, da så jeg nesten utelukkende små hunder personlig synes jeg det er en helt tragisk trend med de her overavlet små hundene..

Så 6 staffer alle i bånd, 2 mastiffer typer begge i bånd, 1 amstaff i bånd, ca 4-5 jakthunder ute på bygdøy som fløy løse rundt i veien og lagde nesten ulykke, samt 20 små hunder på bislet /maja /frogner løse alle sammen.

Lenke til kommentar

Problemet er heller generelt dårlig hundehold enn bånd vs. ikke bånd.

Det er litt for mange hundeeiere som ikke tar ansvar for å sosialisere hunden sin og oppdra den til å bli en mentalt stabil og trygg hund. Dette gjelder uavhengig av størrelse. Når et slikt tilfelle kombineres med at hunden får løpe løs uten oppsyn kan det få fatale konsekvenser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tull prat,

se dette scenarioet.

Hund i bånd stor hund som er usikker pga han holdes i bånd+liten hund løs som tror den er en mastiff = frokost for store hunden..

Så ca 40 løse hunder bare idag i Oslo gikk over 2timer rundt om, da så jeg nesten utelukkende små hunder personlig synes jeg det er en helt tragisk trend med de her overavlet små hundene..

Så 6 staffer alle i bånd, 2 mastiffer typer begge i bånd, 1 amstaff i bånd, ca 4-5 jakthunder ute på bygdøy som fløy løse rundt i veien og lagde nesten ulykke, samt 20 små hunder på bislet /maja /frogner løse alle sammen.

I dette tilfellet var det jo den store hunden som sprang løst og den lille hunden som var i bånd.

Scenario ditt er bare latterlig, hva om du snur på rollene, hva skjer da? Tror neppe at du får en situasjon hvor den lille hunden spiser den store til "frokost".

Det du sier mao. er at store hunder har rett til å spise små hunder til "frokost", men det kan de små bare drite i å gjøre med den store.

De store bøllene på skolen har lov til å mobbe den lille nerden, men den lille nerden har ikke lov til å ta igjen?

At du syns det er tragisk at folk kjøper små hunder får bli din mening, jeg mener det er tragisk at så mange kjøper langt større hund enn de har behov for, plass til og tid til.

Det er tydelig at du har fordommer mot småhunder, så det blir umulig for meg å ta noe diskusjon med deg videre.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Tull prat,

se dette scenarioet.

I dette tilfellet var det jo den store hunden som sprang løst og den lille hunden som var i bånd.

Scenario ditt er bare latterlig, hva om du snur på rollene, hva skjer da? Tror neppe at du får en situasjon hvor den lille hunden spiser den store til "frokost".

Det du sier mao. er at store hunder har rett til å spise små hunder til "frokost", men det kan de små bare drite i å gjøre med den store.

De store bøllene på skolen har lov til å mobbe den lille nerden, men den lille nerden har ikke lov til å ta igjen?

At du syns det er tragisk at folk kjøper små hunder får bli din mening, jeg mener det er tragisk at så mange kjøper langt større hund enn de har behov for, plass til og tid til.

Det er tydelig at du har fordommer mot småhunder, så det blir umulig for meg å ta noe diskusjon med deg videre.

Jeg har noe imot mennesker som kjøper seg hunder som er avlet på en måte som gjør dem skrøpelige og syke, noe de fleste hunder man ser på Maja,Bislett osv er noen eks på raser mops,franks bulldog,bulldog,bullterrier,chi et eller annet osv..Hvis du merker deg jeg skrev en tragisk trend, ikke vri på ordene mine..

Hvis du ikke greier skjønne at frokost er for å sette det på spisse så er du temmelig dum, jeg bare sier hva som er fakta en stor hund vil gjøre ekstrem skade bare den skal sette små hunden på plass noe som er veldig naturlig i dyreverden..En hund i bånd er ofte usikker pga den holdes i bånd, og det gjelder begge veier uansett hunderase..

Hvis du har din i bånd og det kommer en stor løs hund så får du manne deg opp litt, de små hundene kan hvertfall tas oppi ifra baken,jeg har måte kaste store hunder ved å fysisk ta tak i dem vekk ifra min..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Jeg har noe imot mennesker som kjøper seg hunder som er avlet på en måte som gjør dem skrøpelige og syke, noe de fleste hunder man ser på Maja,Bislett osv er noen eks på raser mops,franks bulldog,bulldog,bullterrier,chi et eller annet osv..Hvis du merker deg jeg skrev en tragisk trend, ikke vri på ordene mine..

Har du like mye i mot de som kjøper Schæfer f.eks? Eller er det mer at du misliker folk på oslo vestkant?

Og nei en stor hund vil ikke skade en liten hund bare fordi den skal sette den på plass, da er det i såfall en ustabil og dårlig sosialisert hund man har med å gjøre.

Og det å plukke opp små hunder bare det kommer en stor hund er å be om å få en livredd og ustabil hund.

Hunder klarer som regel helt fint ordne opp seg i mellom uten vår hjelp, og uten å skade hverandre..

Lenke til kommentar

Har du like mye i mot de som kjøper Schæfer f.eks?

ja..så lenge de bidra til dårlig avl osv, jeg har ikke noe imot små hunderaser så lenge det er en frisk rase, men dessverre er de fleste små hunderaser blitt et ekstremt trend objekt og dermed veldig utsatt for dårlig avl og ikke minst mye dårlig eiere..

de små hundene kan hvertfall tas oppi ifra baken,

Takk for meg.

Jo bare hyggelig.

Lenke til kommentar

ja..så lenge de bidra til dårlig avl osv, jeg har ikke noe imot små hunderaser så lenge det er en frisk rase, men dessverre er de fleste små hunderaser blitt et ekstremt trend objekt og dermed veldig utsatt for dårlig avl og ikke minst mye dårlig eiere..

Nå finnes det oppdrettere som faktisk tar hundens helse seriøst selv innenfor disse rasene, så spør du meg blir det for dumt å gå rundt å mislike alle med slike hunder.

Personlig er jeg nok en av de du sier du misliker fordi jeg har fransk bulldog.

Den er både frisk og rask, puster bra gjør den også og er født naturlig, men hadde du passert meg på gaten ville vel dine fordommer gjort at du la meg for hat ;)

Jeg er fullstendig klar over problemene med rasen, og at etterspørselen etter de gjør at mange velger enkleste løsning i stedenfor den beste. Desverre..

Men er man seriøs og vet hva rasen innebærer finnes det oppdrettere som kan gi deg friske hunder, men man må tåle tiden det tar å stå på venteliste hos disse.

Jeg har kun opplevd problem med andre hunder som vi har møtt en gang, og det var en dame med en rottweiler som prøvde å holde den fast ved å ta tak under forlabbene den og løfte den opp.

Skjønte på avstand at det ikke var noen god ide og var heldigvis forberedt.

Ellers har jeg vært klar på at min hund i møte med andre skal klare seg selv, og har bare positive erfaringer med dette. Noen hunder sier klart i fra at nok er nok, men da tar også bikja hintet og holder asvtand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...