Eplefe Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Ja, hunder trenger ikke IPO-trening for å forsvare eierene og hjemmet sitt. Det er ofte instinkt med i bildet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2012 Ba før helgen om full legejournal på hunden min, fikk følgende notat fra 13.01.12: 13.01.12: vetrinær's navnble filleristet av en annen hund i går er øm i nakken , har bilateral medial patella luks på begge bein, grd 4 på hbb, grd 2-3 på vbb, finner ikke bittsår, noen røde ca 1-2mm flekker i h øret, munnhulen ua, penis ua, ribbein ua, ingen halting, Ausk:u.a Slh:u.a Puls:u.a Resp:u.a Lymf:u.a Alm:u.a Tannsjekk utført. DIAGNOSER: kontusjon, Tannstein Rp. BEV-S Metacam vetmixtur1,5 mg/mlNo 10 ml Din hund veier2,6kg. Gis i hht. kg-kroppsvekt-skalaen på doserings-sprøyten 1 gang daglig i 7 dager. (smertestillende) Kan disse gradene for patella luks mistolkes? Hadde ikke inntrykk fra vetrinæren om han at tilstanden hans var så ille? (Grad 4 betyr jo normalt avlivning). Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 14. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Hund og ulv er fjerne slektninger, omtrent som menneske og sjimpanse. Eller, fjernt og fjernt.. jeg ser i alle fall ikke helt hvorfor vi har sånt behov for å drive å pare disse. sier noe der, ulv er et vilt dyr hvis man ønsker noe slikt er man litt små gal i mine øyne. De fleste var for et forbud mot ulv hybrider også NKK om jeg husker riktig. Har jo folk som tar det litt lenger også da: Endret 14. februar 2012 av hvakrg Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg vet ikke en gang hva jeg skal si til dette. Mannen ser vitterlig afrikansk ut, og afrikanske stammer driver ikke med rituell kannibalisme, de eneste som fremdeles praktiserer det er to forskjellige polynesiske stammer. Albinomordene som skjer for at heksedoktorer skal bruke dem i sine ritualer har ingenting med onde krefter å gjøre, men MAGISKE evner, og det er strengt tatt ikke så mye mer far fetched enn normale, "oppegående", vestlige mennesker som tror at vann har hukommelse. Vesten har mennesker som Ed Gein, Ted Bundy, Hitler, x antall koloniherrer, slavehandlere, slaveeiere, fascister, nazister og gudene vet hvor mange andre "onde" ting på samvittigheten, uten at noen av oss kaller Italienerne primitive? Å anta at en debattmotstander er kunnskapsløs fører egentlig ikke til noenting, for jeg krangler ikke på at enkelte stammer utfører ritualer som er kulturelt uforståelig for deg/oss, jeg mener at å påstå at de er mer primitive enn dyr er å se ned på alle kulturer som ikke er som den du er vant med, noe som er en uting, og relativt uintelligent. Dessuten, du sa det selv. Dyr gjør det pga. instinkt, mennesker pga. valg. Den ene er primitiv, den andre ikke. Du kan få to gjetninger. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2012 Kan disse gradene for patella luks mistolkes? Hadde ikke inntrykk fra vetrinæren om han at tilstanden hans var så ille? (Grad 4 betyr jo normalt avlivning). Stikk til en annen dyrlege du veit er god på små hunder og PL og få en ny kontroll. Søsteren til hunden min fikk konstatert PL grad 2-3, hun var i tvil og dro til to andre dyrleger som frikjente hunden. Den hadde ikke PL Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg har ryddet litt i tråden. Reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Kan disse gradene for patella luks mistolkes? Hadde ikke inntrykk fra vetrinæren om han at tilstanden hans var så ille? (Grad 4 betyr jo normalt avlivning). Stikk til en annen dyrlege du veit er god på små hunder og PL og få en ny kontroll. Søsteren til hunden min fikk konstatert PL grad 2-3, hun var i tvil og dro til to andre dyrleger som frikjente hunden. Den hadde ikke PL Ja, får vurdere det, har hørt litt ymse om veterinæren min i det siste. Jeg vett at han har PL i HBB (foten har låst seg ca. 3 ganger siden jeg fikk han i slutten av sommeren), men disse gradene han har fått "konstatert" virker ut som et skudd i blinde fra veterinæren sin side. Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Hunden min har nettopp spist ca 5-10 druer, og fant rett etterpå at det var livsfarlig. Ringte naturligvis dyrlegen og fikk beskjed om at det ikke skulle være farlig, men at jeg måtte passe på symptomer. Derfor lurte jeg på om hunden din har fått i seg druer før, og hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Ring en bedre veterinær. Etter allerede 2 timer kan man merke symptomer. 2,8 g rosiner/druer per kilo hund kan være dødelig, men andre hunder kan tåle det helt fint, aner ikke hvorfor, og det gjør tydeligvis ingen andre heller. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Støtter Eplefe her. Eller i det minste - ved det aller minste tegn på sykdom hos hunden, kontakt vet med en gang. Slike ting kan være dødelig. Ikke for alle, men for noen. Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Takk for svar. Foreløpig kan jeg ikke se noen symptomer på at han er dårlig. Veterinæren regnet utifra hvor mange druer han har fått i seg og vekten hans. Konklusjonen ble som sagt at det skulle gå bra, men om han fikk noen symptomer skulle jeg ringe tilbake. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Viser frem mine råtasser http://imageshack.us/photo/my-images/820/brutusc.jpg/ Nyeste medlem på fire måneder http://imageshack.us/photo/my-images/705/paco1m.jpg/ 5 år gammel, omplassert i sommer. http://imageshack.us/photo/my-images/195/bascoz.jpg/ 2 år gamle Basco Endret 26. februar 2012 av Eifindpus Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Så fine! Liker godt boksere Den nye er en blanding? Hva er det i han? Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Har ikke hele miksen. Edit: Endret 27. februar 2012 av Eifindpus Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) anbefaler deg redigere innlegget, amstaff og alt som er iblandet den rasen er ulovlig, politiet samt myndighetene har ingen skrupler med å ta hunden din og avlive den.. Endret 26. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, jeg er sikker på at mattilsynet har MINST fire årsverk satt på denne tråden... Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 26. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, jeg er sikker på at mattilsynet har MINST fire årsverk satt på denne tråden... Og forumet utlever nødvendig informasjon om brukere, så man enkelt kan finne vedkommende. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 27. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2012 Lillemor 1år i dag;D 1 Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 27. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2012 Noen som har erfaring med schæfer, border collie og labrador blanding? Kommer de til å bli fine når de vokser opp? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2012 Noen som har erfaring med schæfer, border collie og labrador blanding? Kommer de til å bli fine når de vokser opp? Google http://www.youtube.com/watch?v=AuSqgTK_Z_A De to første er GSD/BD- mix. To siste er GSD/Labrador- mix. Hund på gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå