Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ba før helgen om full legejournal på hunden min, fikk følgende notat fra 13.01.12:

13.01.12: vetrinær's navn

ble filleristet av en annen hund i går

er øm i nakken , har bilateral medial patella luks på begge bein, grd 4 på hbb, grd 2-3 på vbb, finner ikke bittsår, noen røde ca 1-2mm flekker i h øret, munnhulen ua, penis ua, ribbein ua, ingen halting, Ausk:u.a Slh:u.a Puls:u.a Resp:u.a Lymf:u.a Alm:u.a Tannsjekk utført. DIAGNOSER: kontusjon, Tannstein

Rp. BEV-S Metacam vetmixtur1,5 mg/mlNo 10 ml Din hund veier2,6kg. Gis i hht. kg-kroppsvekt-skalaen på doserings-sprøyten 1 gang daglig i 7 dager. (smertestillende)

Kan disse gradene for patella luks mistolkes?

Hadde ikke inntrykk fra vetrinæren om han at tilstanden hans var så ille? (Grad 4 betyr jo normalt avlivning).

Lenke til kommentar

Hund og ulv er fjerne slektninger, omtrent som menneske og sjimpanse. Eller, fjernt og fjernt.. jeg ser i alle fall ikke helt hvorfor vi har sånt behov for å drive å pare disse.

sier noe der, ulv er et vilt dyr hvis man ønsker noe slikt er man litt små gal i mine øyne.

De fleste var for et forbud mot ulv hybrider også NKK om jeg husker riktig.

Har jo folk som tar det litt lenger også da:

nigerian&pet%20hyena.jpg

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke en gang hva jeg skal si til dette. Mannen ser vitterlig afrikansk ut, og afrikanske stammer driver ikke med rituell kannibalisme, de eneste som fremdeles praktiserer det er to forskjellige polynesiske stammer. Albinomordene som skjer for at heksedoktorer skal bruke dem i sine ritualer har ingenting med onde krefter å gjøre, men MAGISKE evner, og det er strengt tatt ikke så mye mer far fetched enn normale, "oppegående", vestlige mennesker som tror at vann har hukommelse. Vesten har mennesker som Ed Gein, Ted Bundy, Hitler, x antall koloniherrer, slavehandlere, slaveeiere, fascister, nazister og gudene vet hvor mange andre "onde" ting på samvittigheten, uten at noen av oss kaller Italienerne primitive? Å anta at en debattmotstander er kunnskapsløs fører egentlig ikke til noenting, for jeg krangler ikke på at enkelte stammer utfører ritualer som er kulturelt uforståelig for deg/oss, jeg mener at å påstå at de er mer primitive enn dyr er å se ned på alle kulturer som ikke er som den du er vant med, noe som er en uting, og relativt uintelligent. Dessuten, du sa det selv. Dyr gjør det pga. instinkt, mennesker pga. valg. Den ene er primitiv, den andre ikke. Du kan få to gjetninger.

Lenke til kommentar

Hadde ikke inntrykk fra vetrinæren om han at tilstanden hans var så ille? (Grad 4 betyr jo normalt avlivning).

Stikk til en annen dyrlege du veit er god på små hunder og PL og få en ny kontroll. Søsteren til hunden min fikk konstatert PL grad 2-3, hun var i tvil og dro til to andre dyrleger som frikjente hunden. Den hadde ikke PL :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stikk til en annen dyrlege du veit er god på små hunder og PL og få en ny kontroll. Søsteren til hunden min fikk konstatert PL grad 2-3, hun var i tvil og dro til to andre dyrleger som frikjente hunden. Den hadde ikke PL :dontgetit:

Ja, får vurdere det, har hørt litt ymse om veterinæren min i det siste.

Jeg vett at han har PL i HBB (foten har låst seg ca. 3 ganger siden jeg fikk han i slutten av sommeren), men disse gradene han har fått "konstatert" virker ut som et skudd i blinde fra veterinæren sin side.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hunden min har nettopp spist ca 5-10 druer, og fant rett etterpå at det var livsfarlig. Ringte naturligvis dyrlegen og fikk beskjed om at det ikke skulle være farlig, men at jeg måtte passe på symptomer. Derfor lurte jeg på om hunden din har fått i seg druer før, og hvordan gikk det? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...