mushi Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Evt sarloos wolfhound eller tamaskahund (ikke rase ennå). Tamaskan er det vel tvilsomt om er lovlig? Endret 18. januar 2012 av mushi Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Evt sarloos wolfhound eller tamaskahund (ikke rase ennå). Tamaskan er det vel tvilsomt om er lovlig? Jeg vet ikke, kommer jo an på om de kan sies å være ulvehybrider eller ikke. Skal være polare raser og noe sch i hvert fall, hva annet som er blandet inn kjenner jeg ikke til. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Evt sarloos wolfhound eller tamaskahund (ikke rase ennå). Tamaskan er det vel tvilsomt om er lovlig? Jeg vet ikke, kommer jo an på om de kan sies å være ulvehybrider eller ikke. Skal være polare raser og noe sch i hvert fall, hva annet som er blandet inn kjenner jeg ikke til. loven er veldig vag, men tror all avl som er gjort med ulv er ulovlig. https://www.politi.no/oslo/tjenester/tillatelser/skaffe_hund/ Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hund og ulv er fjerne slektninger, omtrent som menneske og sjimpanse. Eller, fjernt og fjernt.. jeg ser i alle fall ikke helt hvorfor vi har sånt behov for å drive å pare disse. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hund og ulv er fjerne slektninger, omtrent som menneske og sjimpanse. Eller, fjernt og fjernt.. jeg ser i alle fall ikke helt hvorfor vi har sånt behov for å drive å pare disse. sier noe der, ulv er et vilt dyr hvis man ønsker noe slikt er man litt små gal i mine øyne. De fleste var for et forbud mot ulv hybrider også NKK om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2012 En av fordelene ved å få inn litt ulveblod er at man muligens kan få en sunnere rase, samt at den blir sterkere og har bedre sanser. Det er bakgrunnen. Om den stemmer skal jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
maya86 Skrevet 21. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2012 Hei Har et lite spm om hunden vår. Vi fikk fosterhund for 2 uker siden og de går jo bra sammen de, bare at hunden vår bruker veldig mye tid på å stå på ryggen til den andre hunden med framlabbene. han bryr seg minimalt. noen som veit hva det kan komme av? Takk Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2012 Dominanselek. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Uhm.. parringslek? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 ..eller begge deler. Uansett ville jeg ikke brydd meg stort så lenge det går fredelig for seg og alle er glade og fornøyde Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Dominanselek. Mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) En sånn en må jeg ha, min hund veier tross alt 25 kilo, og han passer ikke nedi håndvesken min Endret 28. januar 2012 av Jason Something 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, for all del. Bare løft ut bikkja og la den gå litt for egen maskin innimellom også Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg fikk hakeslepp da jeg så en slik en på dyrebutikken. Visste ikke at slikt fantes for hunder Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Joda. Så ei dame som kom trillende med to pelsdotter i en slik en på ei utstilling. Skulle tro de var født uten bein, de bikkjene. Men for guds skyld, er der helt spesielle behov ute og går, eller helt spesielle hensyn som må tas, så greit nok. Men selv de minste hunder greier å gå noen kilometer i slengen - eller i alle fall fra bilen og inn til utstillingsringen. Sett at de faktisk er normale og friske. Endret 28. januar 2012 av jonlem Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Bur på hjul? Det kaller vi bil. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 28. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2012 Å, fantastisk! En sånn en burde alle selvbrunende blondiner respekt for seg selv ha! De kan jo tross alt ikke bære vofsen overalt! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Flere enn meg som er fryktelig valpesyk om dagen? Synes alle rundt meg får en liten tass Jeg og samboer diskuterer rasevalg nesten hver dag, selv om vi ikke skal ha ny hund før den vi har nå er dau om 8-10 år Endret 29. januar 2012 av mushi Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 Jepp... Siden Ylva døde har jeg slitt kraftig med "søke på valpebilder"-syndromet. Men jeg må vente noen år, det passer ikke med valp nå. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 29. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2012 For å få klarhet: Jeg ønsker selvsagt ikke en angreps/drapsbikkje. Jeg har heller ingen drøm om å sende dyret på folk for moroskyld slik det kanskje kunne virke ved forrige formulering. Men en som er i stand til å forsvare familien når jeg ikke kan være der, er en annen ting. Er ikke sikkert hunden trenger trening for å gjøre dette - som sagt, jeg kan veldig lite om dette. Nå svarte jeg jævla seint i forhold til alle andre, men tror ikke alle hunder trenger trening for dette akkurat. Min lille voffs på under året (den gangen) var veldig voktende ovenfor meg når jeg falt i skogen og trengte hjelp av en fremmed for å komme opp igjen. Vrikka beinet og fikk j**** vondt for å si det slik, noe han oppfattet som at jeg måtte beskyttes på en måte, og når det da kom en fremmed var det bjeffing, knurring og gud bedre helt fram til jeg ba han roe seg ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå