Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evt sarloos wolfhound eller tamaskahund (ikke rase ennå).

Tamaskan er det vel tvilsomt om er lovlig?

Jeg vet ikke, kommer jo an på om de kan sies å være ulvehybrider eller ikke.

Skal være polare raser og noe sch i hvert fall, hva annet som er blandet inn kjenner jeg ikke til.

loven er veldig vag, men tror all avl som er gjort med ulv er ulovlig.

https://www.politi.no/oslo/tjenester/tillatelser/skaffe_hund/

Lenke til kommentar

Hund og ulv er fjerne slektninger, omtrent som menneske og sjimpanse. Eller, fjernt og fjernt.. jeg ser i alle fall ikke helt hvorfor vi har sånt behov for å drive å pare disse.

sier noe der, ulv er et vilt dyr hvis man ønsker noe slikt er man litt små gal i mine øyne.

De fleste var for et forbud mot ulv hybrider også NKK om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Hei :)

Har et lite spm om hunden vår.

Vi fikk fosterhund for 2 uker siden og de går jo bra sammen de, bare at hunden vår bruker veldig mye tid på å stå på ryggen til den andre hunden med framlabbene. han bryr seg minimalt.

noen som veit hva det kan komme av?

Takk :)

Lenke til kommentar

Joda. Så ei dame som kom trillende med to pelsdotter i en slik en på ei utstilling. Skulle tro de var født uten bein, de bikkjene.

Men for guds skyld, er der helt spesielle behov ute og går, eller helt spesielle hensyn som må tas, så greit nok. Men selv de minste hunder greier å gå noen kilometer i slengen - eller i alle fall fra bilen og inn til utstillingsringen. Sett at de faktisk er normale og friske.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

For å få klarhet: Jeg ønsker selvsagt ikke en angreps/drapsbikkje. Jeg har heller ingen drøm om å sende dyret på folk for moroskyld slik det kanskje kunne virke ved forrige formulering.

Men en som er i stand til å forsvare familien når jeg ikke kan være der, er en annen ting. Er ikke sikkert hunden trenger trening for å gjøre dette - som sagt, jeg kan veldig lite om dette. :)

Nå svarte jeg jævla seint i forhold til alle andre, men tror ikke alle hunder trenger trening for dette akkurat. Min lille voffs på under året (den gangen) var veldig voktende ovenfor meg når jeg falt i skogen og trengte hjelp av en fremmed for å komme opp igjen. Vrikka beinet og fikk j**** vondt for å si det slik, noe han oppfattet som at jeg måtte beskyttes på en måte, og når det da kom en fremmed var det bjeffing, knurring og gud bedre helt fram til jeg ba han roe seg ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...