Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er klar over det, men kjenner flere som har operert hund og katt der med gode erfaringer, så stoler på at de gjør minst en like god jobb som klinikkene rundt om.

Men på grunn av at jeg har hatt en dyrlege som mente dette kunne fikses med å stikke hunden full av nåler og jeg var dum som stolte på den, har det gått såpass lang tid at jeg tviler på om jeg får time fort nok på NVH.

Får ringe de å høre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten oppdatering:

 

Zelda er i dag blitt operert på Gjøvik Dyreklinikk, og har akkurat motatt telefonen om at operasjon var gått bra og at hunden nå er våken igjen.

Endte opp på Gjøvik da jeg ble anbefalt han både gjennom dyrlege og bekjente, og er veldig fornøyd med måten de har tatt meg i mot så langt.

 

Er utrolig hvor stille det blir her når lille jenta ikke er her, og vi skal ha første natten vekk fra hverandre siden jeg fikk henne for 3 1/2 år siden, og håper hun tar det bedre enn matfar som synes det er litt trist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bikkja mi spiser gress når han er gira mens vi leker i hagen, relativt normalt etter det jeg har forstått.

Det jeg ikke syns virker normalt at han lager "gryntelyder" som om han har satt gresset i halsen, kan dette være farlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er den store forskjellen mellom jente og gutt på hunder og hva foretrekker dere av kjønn og hvorfor?

Begge har sine pluss og minuser, mye av uvanene kan også lære hunden å ikke gjøre.

Hann hunder er mer dominante, de går som oftest dårlig overens med andre hann hunder, de markere mye mer når enn går tur, jukking , til gjengjeld har ofte hanner bedre humør og fysikk og er mer lett trente.

Det største minuset med hunner er løpetiden, de er ufokuserte, søler blod og utvikler rare vaner. til gjenjeld har de utenom løpetidn, mye mer stabilt humør, går bedre overens med andre hunder og du har mulighet til å få valper.

 

Uansett hva du velger så vil gleden av å ha en bestevenn som alltid er der for deg ovetskygge all minusene.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jeg synes hannhunder er for sosete på tur etter min smak, og dette er noe som irriterer veldig når jeg går med en hannhund. De surrer og tisser på alt, synes veldig mange miniatyrhanner markerer altfor mye. Jeg synes også det er litt ekkelt hvis de slikker seg selv eller jokker for gøy :p

Tisper er mer "bitchy" og kanskje ikke har den stabiliteten hannhunder har, men de er mer forutsigbare og har en bedre personlighet synes jeg. Løpetiden var ikke noe problem før jeg kastrerte min. Hun hadde sitt eget teppe i sofaen og i kurven som hun sov på under løpetiden.

Blir tispe neste gang også :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hund selv, men lurer bare på noe. Jeg er ofte ute å går, å på min gårute er det et sted det bor en veldig sint hund. De første gangene jeg gikk forbi skremte han vettet av meg, da han springer mot meg og bjeffer noe helt voldsomt. Dette forsatte han med kanskje 3-4 ganger, før han plutselig sluttet. Nå reagerer han ikke når jeg går forbi. Men hvis andre går forbi, oppfører han seg på akkurat samme måte. En gang var jeg og mamma ute å gikk, og da gikk vi forbi han. Først ingenting, men da han så mamma ble han rasende og kom mot oss og bjeffet noe voldsomt. Mamma ble skikkelig skremt. Men han reagerer altså aldri på meg mer. Er det fordi jeg går ofte forbi der, og han kjenner meg igjen og kanskje godtar meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...