Jason P. C. Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vi har en sånn situasjon her og, en mann har en hund på rundt 50-60 kilo, et monster av en bikkje, og eieren har ikke kontroll på den. Flere ganger løper hunden etter andre hunder for å angripe, mens eieren blir slept bak. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jepp, alle med hund er livredd. Noen ganger må han ta båndet en gang rundt et tre eller en stolpe for å ha kontroll på hunden Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Huff. Modern har en nabo som har en eller to amstaffer. (Tror den ene bare er på besøk en del) De har tilogmed bitt både henne og hunden hennes, og naboen har de FREMDELES løs i hagen med bare en hekk mellom dem og alle som går forbi. Helt vilt! Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vel, saken var jo ikke at hun ikke klarte å holde hunden, men heller at hun gikk i bakken og ble sur på meg for det ("Gikk det bra?" "Håpa nu det, æ slo mæ kraftig i ansiktet" i en heslig tone). Dog stusser jeg over hvilken hund på 10kg som klarer å dra båndet ut av hånda di, tofagerl? Holder du båndet rett så skal du ikke klare å miste det, og er du sterk nok klarer du å holde hunden. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Min konklusjon får bli at du holder båndet på en mpte som gjør at du mister det da Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 La meg gjette: du har aldri tilbrakt tid med en Basenji? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Vel, saken var jo ikke at hun ikke klarte å holde hunden, men heller at hun gikk i bakken og ble sur på meg for det ("Gikk det bra?" "Håpa nu det, æ slo mæ kraftig i ansiktet" i en heslig tone). Høres ikke ut som hun har noen som helst grunn til å være sint. Så vidt jeg forstod var det _hennes_ hund som dro _henne_ over ende, det er da vitterlig ene og alene _hennes_ ansvar. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Eller den som overtalte henne til å kjøpe den rasen :| Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jepp. Etter litt tenking lurer jeg på om det ikke var hennes hund. En lysaktig dobberman-aktig sak på en eldre kvinne? Skurrer like mye som en boler med pomeranian. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Eller kanskje det var en engangstilfelle? Ingen hundeeiere er perfekte og plutselig kan en hund (som fremdeles er et dyr) gjøre noe uforutsigbar og man ikke følger med. Hadde man kjent til hundeeier og at det skjedde gang på gang da kan eg skjønne kritikken men ikke om det var noe som aldri/sjeldent har skjedd. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg stusset fortsatt over det. Som å sende en 7-åring på tur med en 48kg Golden Retriever (tested. I failed). Litt på spissen, men still. Hvis man vet at det er et dyr, så må det også være en del av punktene ved kjøp. Men jeg tror ikke det var hennes hund, hun virket ikke heeelt stabil på alt. At hun slo seg, ja, men hadde den hunden gått i halsen på bikkja mi, så hadde det vært første pri mener jeg, for en eller begge hunder kunne blitt kraftig skadet hvis det ble en skikkelig slosskamp. Men det tok 20 sekunder fra hunden kom til meg til hun tok hunden sin igjen. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Noen her som har opplevd blodig diare/avføring hos hundene før? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Å ja... Dessverre. Vanligvis en av to ting: noe de har spist, eller noe de ikke har spist. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ja, det er nok noe han har spist, men hva gjorde du/dere med det? Avføringen har blitt bedre i formen, men det er fortsatt blod. Kan man gi de kokt havregryn? Kokt med vann? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Først har jeg ventet 24 timer uten mat, så har de fått utelukkende kokt ris i nye 24 timer, med probiotika over. Sannsynligvis har ingenting hjulpet og de bare blitt bedre selv, men... Endret 18. oktober 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Han har fått ris og fiskeboller, og zoolac, og sånt dyrt spesialfor for dårlig mage. Zoolac og det foret hadde ingen virkning, men ris og fiskeboller har funket. Men det blodet, der vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hvis han har en rift i tarmen eller noe Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Ring dyrlegen, det er gratis! Kan kan ha spist noe som sitter fast i tarmen, dyrlegen har peil på dette. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Vi har vært hos dyrlege, de tok røntgen og blodprøve, og fant ikke noe galt. Formen hans er fin, men hvis ikke det bedrer seg snart så får jeg be de sjekke han en gang til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå