Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Jeg passer min brors, litt over 3 år gamle Old English Bulldog, mens han er nede i Hellas og koser seg med paraply-drinker.

......

Please help me!

 

Når min er dårlig i magen har det gått mye i fiskekaker/fiskeboller og cultura melk, og i alle tilfellene har dette funket! Også fortsetter jeg med cultura melk over maten hans som en liten overgang når han begynner med den vanlige maten sin igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips.. jeg kokte 4 dl ris, ga henne halvparten i 12-tiden etter vi gikk en tur.

 

Hun var inne 1 times tid i mens jeg var i butikken, uten noe uhell. Har sluppet henne i hagen en stund nå, og fremdeles ikke noe, så det ser ut til å ha bedret seg.

 

Har skiftet vannet hver halvannen time for å henne kaldest og friskest mulig vann.

 

Får gi henne resten av risen litt senere, og gjøre det samme i morgen i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Å gi tips om å endre hundens matvaner er lite gjennomtenkt. Her er det snakk om å passe hunden i 14 dager. Det kan være så enkelt som at den bare er syk akkurat nå, og/eller den reagerer på miljøforandringen. Vil nok gå seg til kjapt og det kan jo virke som det allerede er i bedring :)

 

Og alikevel vil både ris og fiksekaker hjelpe til på dette. Den kan ha spist noe, den kan være stresset, den kan bare være syk og den kan ha noe annet. Uansett er det best å gi dyret noe som regulerer magen for det er verken noe særlig for hunden eller mennesket at dyret har diare!

Lenke til kommentar

Å gi tips om å endre hundens matvaner er lite gjennomtenkt. Her er det snakk om å passe hunden i 14 dager. Det kan være så enkelt som at den bare er syk akkurat nå, og/eller den reagerer på miljøforandringen. Vil nok gå seg til kjapt og det kan jo virke som det allerede er i bedring :)

 

 

 

En god ting er å lese igjennom de innleggene man kommenterer, for da kan man slippe å "angripe" (følte ikke som et angrep, mer en uvitende kommentar fra en annen) andre uten grunn.

Å blande inn litt av det jeg nevnte med den vanlige maten hunden får skader like lite som å blande inn cultura, ris, fiskekaker

Eneste forskjellen er at det jeg nevnte er hundemat som er meget bra for magen, og beregnet for hunder, noe alt det andre ikke er da det er varmebehandlet og ikke noe hunden naturlig spiser.

 

Men godt å se det går bra:)

Lenke til kommentar
En god ting er å lese igjennom de innleggene man kommenterer, for da kan man slippe å "angripe" (følte ikke som et angrep, mer en uvitende kommentar fra en annen) andre uten grunn.

 

Ja, du har rett i det, jeg leste det som <Kjøp "vom og hundemat" og bland med tørrfor>

Jeg tolket det altså dithen at du mente et hvilket som helst tørrfor. Beklager og var heller ikke ment som et 'angrep'.

 

Bruker forøvrig V&H selv og vet dette kan føre til veldig hard avføring hvis man ikke blander i litt fiber og da igjen må man passe på at hunden får i seg nok væske, for ellers gjør dette avføringen ennå hardere igjen.

 

Viste ikke at man også kan bruke det som regulering ved løs mage når man bruker annet for, selv om det høres jo ganske så sannsynlig ut :) (har rett og slett ikke tenkt tanken, da jeg selv bruker hovedsaklig det)

Lenke til kommentar
En god ting er å lese igjennom de innleggene man kommenterer, for da kan man slippe å "angripe" (følte ikke som et angrep, mer en uvitende kommentar fra en annen) andre uten grunn.

 

Ja, du har rett i det, jeg leste det som <Kjøp "vom og hundemat" og bland med tørrfor>

Jeg tolket det altså dithen at du mente et hvilket som helst tørrfor. Beklager og var heller ikke ment som et 'angrep'.

 

Bruker forøvrig V&H selv og vet dette kan føre til veldig hard avføring hvis man ikke blander i litt fiber og da igjen må man passe på at hunden får i seg nok væske, for ellers gjør dette avføringen ennå hardere igjen.

 

Viste ikke at man også kan bruke det som regulering ved løs mage når man bruker annet for, selv om det høres jo ganske så sannsynlig ut :) (har rett og slett ikke tenkt tanken, da jeg selv bruker hovedsaklig det)

 

 

 

Det er godt å være enig, er det ikke:)

Brukte bare ordet angrep da ordforrådet mitt før dagens første kaffe er heller begrenset;)

Lenke til kommentar

Min 12 år gamle engelsk setter fikk nå i natt noen som dyrlegen sa var en prolaps i ryggen, og dermed var lam i bakenden.

 

Jeg så den i dag tidlig når jeg sto opp, den var på vei til meg, men den klarte ikke å gå, den gikk på frembeina men bare datt sammen. Vi tok den til dyrlegen i dag tidlig. Han sa vi skulle la han ligge til i morgen, og vist det ikke vart bedre så var det beste å avlive han.

 

Har lest mye om akkupunktur, svømming og andre ting, men er kanskje best å la han gå når han er så gammel?

 

Det er fryktelig trist, aldri opplevd noe lignendes. Kan trøste oss med at han har hatt 8 veldig fine år. Var en av norges beste jakthund og har blitt stelt veldig godt med. Har nå gravd et hull utenfor huset hvor vi skal gravlegge han.

 

Noen som selv har hatt en lignendes situasjon hvor hunden har fått prolaps?

 

EDIT: 12 hundeår er han blitt!

Endret av Brad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...