Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Det heter Patella Luxasjon ikke Patella (som betyr kneskål, det har alle hunder). Hvis det er en lav grad, 1 eller 2, er det ikke så farlig, bare sørg for at hunden har greit med muskler til å støtte opp kneet. Hvis den har 3 eller 4, kan det være den må opereres, noe som er svindyrt! Patella luxasjon gjør at kneet lukserer (hoppper ut av "gropen" sin) og hunden dunker gjerne beinet bori noe eller rister på det for at den skal dette på plass igjen. Det gjør at det ser ut som hunden halter litt innimellom. Har man grad 3 eller 4 vil det være vanskelig for hunden å få kneet på plass, noen ganger må den ha hjelp. Det kan være veldig vondt, derfor må de ofte opereres når de er hardt rammet.

 

En hund med avlssperre skal heller ikke være dyr i pris. En reinraset pomerenian uten feil ligger vel på 20-25.000? Da ville en pris mellom 7-10.000 være ok for en som ikke kan avles på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det heter Patella Luxasjon ikke Patella (som betyr kneskål, det har alle hunder). Hvis det er en lav grad, 1 eller 2, er det ikke så farlig, bare sørg for at hunden har greit med muskler til å støtte opp kneet. Hvis den har 3 eller 4, kan det være den må opereres, noe som er svindyrt! Patella luxasjon gjør at kneet lukserer (hoppper ut av "gropen" sin) og hunden dunker gjerne beinet bori noe eller rister på det for at den skal dette på plass igjen. Det gjør at det ser ut som hunden halter litt innimellom. Har man grad 3 eller 4 vil det være vanskelig for hunden å få kneet på plass, noen ganger må den ha hjelp. Det kan være veldig vondt, derfor må de ofte opereres når de er hardt rammet.

 

En hund med avlssperre skal heller ikke være dyr i pris. En reinraset pomerenian uten feil ligger vel på 20-25.000? Da ville en pris mellom 7-10.000 være ok for en som ikke kan avles på.

Ja skrev patella luxasjon tidligere i tråden, tungvint ord så blir fort forkortet. ;-)

Ettersom hun har beskrevet at hunden ikke er plaget av det, går jeg utifra at det er snakk om grad 1, kanskje 2.

Dette skal jeg selvfølgelig finne ut av.

 

Ikke at det betyr så mye, men prisen er under den prisantydningen du har kommet frem til der.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Har en border collie/rotwailer blanding (2år) Han sleiker så voldsomt på folk.. På hender og i ansikt..

 

Noen som vet hvorfor han gjør det? Markere, vise dominanse eller noe?

 

Jeg som er "sjefen i huset" gjør han det ikke med, men min far å alle besøkende tar han helt av med sleiking..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De fleste forkorter det til Patella Lux.

 

Edit: Men lykke til, da! Pomeraniener er kjempesøte, om enn litt for små og pelsete for min smak. :)

Hehe, hadde vi hatt kapasitet og plass hadde det nok blitt en større hund ala. border collie eller lignende :-)

 

Men ja, for de som skulle være interessert så blir det pomeranian i hus neste fredag.

Selgeren var kjempehyggelig, hun var litt usikker på hvilken grad Patella Lux hunden hadde, ettersom forskjellige leger sa forskjellig. Hun hadde likevel passet på å sjekke han hos leger, og det hadde ikke forverret seg på 2 år.

Hun skulle uansett overføre forsikringen hun hadde på hunden nå til meg, denne var grisbillig og dekket det meste (inkludert operasjon vist det skulle være nødvendig på Patella Lux).

Lenke til kommentar

salt?

 

De fleste forkorter det til Patella Lux.

 

Edit: Men lykke til, da! Pomeraniener er kjempesøte, om enn litt for små og pelsete for min smak. :)

Hehe, hadde vi hatt kapasitet og plass hadde det nok blitt en større hund ala. border collie eller lignende :-)

 

Men ja, for de som skulle være interessert så blir det pomeranian i hus neste fredag.

Selgeren var kjempehyggelig, hun var litt usikker på hvilken grad Patella Lux hunden hadde, ettersom forskjellige leger sa forskjellig. Hun hadde likevel passet på å sjekke han hos leger, og det hadde ikke forverret seg på 2 år.

Hun skulle uansett overføre forsikringen hun hadde på hunden nå til meg, denne var grisbillig og dekket det meste (inkludert operasjon vist det skulle være nødvendig på Patella Lux).

 

God deal! Hva heter han? :)

Søsteren min ville ha Pom, men heldigvis fant hun ut at hun jobber for mye. Den jenta klarer ikke engang å ha Ylva på besøk i en helg uten å miste vettet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den heter så mye som Mico :-)

 

Eneste hun påpekte som et "problem" at den markerte litt inne i hjem den ikke hadde vært i før, men hun hadde sånn greie å henge på magen til de tilfellene.

Uansett makan til lydig hund har jeg knapt vært borti (bortsett fra Colliene som driver med gjetting som slekta har) og for et sjarmerende vesen :-)

Fikk besøke den i et område hvor det sprang barn rundt oss men vi prata, samt det var andre hunder i området. Hele tiden var den uten bånd og fant ikke på noe ugagn ^^

 

Gleder meg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet hvorfor han gjør det? Markere, vise dominanse eller noe?

 

Det kan f.eks bety at den er litt usikker, men slikking har flere betydninger akkurat som f.eks bjeffing. (gledes-bjeff, advarsels-bjeff osv)

 

Vår hund slikker også og det gjør den også på meg - dette bare litt(kose-slikk, hengivenhet, kall det hva du vil ^^), men når den blir litt 'kavet' opp så slikker den mye mer - altså litt koblet til mer stressende situasjoner.

 

Det man skal passe på er å innskrenke noe, slik at det ikke går over til å bli en besettelse, for det er ikke bra for den.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den heter så mye som Mico :-)

 

Eneste hun påpekte som et "problem" at den markerte litt inne i hjem den ikke hadde vært i før, men hun hadde sånn greie å henge på magen til de tilfellene.

Uansett makan til lydig hund har jeg knapt vært borti (bortsett fra Colliene som driver med gjetting som slekta har) og for et sjarmerende vesen :-)

Fikk besøke den i et område hvor det sprang barn rundt oss men vi prata, samt det var andre hunder i området. Hele tiden var den uten bånd og fant ikke på noe ugagn ^^

 

Gleder meg :D

Hunden har vært i hus i snart en uke, har gått over all forventning!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg passer min brors, litt over 3 år gamle Old English Bulldog, mens han er nede i Hellas og koser seg med paraply-drinker.

 

Jeg har gitt mat (tørrfór) som jeg skulle, og som hunden er vandt med.

 

Men våkna av en forferdelig stank i 2-3 tiden... Hun har hatt diarré.

 

2 "svææære" klatter måtte vaskes... like før det kom den 3. fra min side.... (oppkast).

 

Jeg gikk en 15min tur med henne da, og da dreit hun 2 ganger (diarré) og pisset 2 ganger.

 

Jeg gikk tur med hunden 3 ganger tidligere på dagen og har ikke gitt hunden noe annet enn tørrfóret, som jeg har fått beskjed om.

 

 

Jeg våkna for en halvannen times tid siden og der var det en ny klatt med ekkel diarré, og dette er første dagen av 14 dager jeg må passe på hunden.... FML

 

 

 

Har noen tips og triks til meg som får hunden til å bli fastere i magen? Koke ris?

 

 

Please help me!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...