Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den sliperen så veldig praktisk ut. Vi har en liten en ikke takler å få klippet neglene. Men vet noen om de lager lyd?

 

(Vi fikk han da han var 9 måneder og vi har trent på kloklipping siden. Men han er fortsatt veldig nervøs og utrygg hund, så kan se for meg at han blir redd hvis sliperen bråker.)

Lenke til kommentar

Ang kloklipping så tror jeg det har mye med gemyttet til hunden å gjøre også, for jeg legger bare Gina på ryggen i fanget og klipper. I starten ville hun jo ikke men man må jo ha litt tolmodighet. Jeg har brukt mye tid på å la henne kjenne at jeg holder på med potene hennes, i tillegg til å alltid la henne snuse på alt jeg bruker på henne. I dag kan jeg la henne stå på bordet på klinikken og klippe stående. Bare å ha en godbit og rose masse, så holder hun seg i ro. Så det å venne dem til det fra de er små er en STOR forskjell. Det går faktisk ikke an å si noe annet. Selvfølgelig vil de gi en kamp først men man må bare holde ut!

 

post-101796-0-56668600-1304534403_thumb.jpg

Tatt i dag. Flink til å sitte :)

Lenke til kommentar

aaaaa yeeeeez. Ferska mamma mens hun lot lille Rome slikke av kakao/vanilje isen hennes. Sa at det var dumt fordi jeg hadde hørt det var farlig. Søkte på nettet og det stemte jo da. Hun sier bare at det var så lite så det er ikke noe farlig. Jeg sier greit nok, men skjønner ikke at det er verdt å ta sjangsen. Hun skriker: Jada, jeg har hørt deg nå.

 

Blir så irritert, tenker jo bare på hundens beste. Samme om det er lite eller mye, hunder skal ikke ha sjokolade og det er ikke vits og ta sjangser.

Lenke til kommentar

Ang kloklipping så tror jeg det har mye med gemyttet til hunden å gjøre også, for jeg legger bare Gina på ryggen i fanget og klipper. I starten ville hun jo ikke men man må jo ha litt tolmodighet. Jeg har brukt mye tid på å la henne kjenne at jeg holder på med potene hennes, i tillegg til å alltid la henne snuse på alt jeg bruker på henne. I dag kan jeg la henne stå på bordet på klinikken og klippe stående. Bare å ha en godbit og rose masse, så holder hun seg i ro. Så det å venne dem til det fra de er små er en STOR forskjell. Det går faktisk ikke an å si noe annet. Selvfølgelig vil de gi en kamp først men man må bare holde ut!

Det er nok store forskjeller fra hund til hund, men å gjøre riktig tilvenning fra de er små har nok enorm betydning. Vår oppdretter var flinke til å på begynne det, vi fortsatte, og resultatet er at bikkja nærmest legger seg på ryggen i fanget av seg selv, og ligger der uten å stramme en muskel til vi er ferdig.

Det viktige her er å la hunden utforske klipperen selv, være veldig nøye med å ikke klippe i noen nerver (spesielt i starten), og gjerne "tørrtrene" ved å ta frem klipperen uten nødvendigvis å bruke den. Godbit når man er ferdig er heller ikke dumt. :)

 

aaaaa yeeeeez. Ferska mamma mens hun lot lille Rome slikke av kakao/vanilje isen hennes. Sa at det var dumt fordi jeg hadde hørt det var farlig. Søkte på nettet og det stemte jo da. Hun sier bare at det var så lite så det er ikke noe farlig. Jeg sier greit nok, men skjønner ikke at det er verdt å ta sjangsen. Hun skriker: Jada, jeg har hørt deg nå.

 

Blir så irritert, tenker jo bare på hundens beste. Samme om det er lite eller mye, hunder skal ikke ha sjokolade og det er ikke vits og ta sjangser.

Sjokolade kan være direkte skadelig ja, så det er ikke lurt å ta sjansen.

Melkeprodukter kan de bli dårlige i magen av. Det er med andre ord ikke snilt mot hunden å gi den det, noe mange ikke skjønner. ;)

Lenke til kommentar

I.A.G, nå gjentok du jo alt jeg sa, bare med din egen formulering :shrug:

 

I tillegg så kan hunden pipe selv om man ikke klipper for langt, det er bare noe de gjør. Hvis man klipper så langt at man ser blod så er det heller ingen fare, blodårene ligger litt lenger ut enn nerven, så blod betyr ikke nødvendigvis at man har klippet over nerven.

Lenke til kommentar

I.A.G, nå gjentok du jo alt jeg sa, bare med din egen formulering :shrug:

Det bekrefter bare at vi er enige. ;)

Poenget med innlegget var egentlig den første delen, for å bekrefte at det også har fungert bra på vår hund. Den siste delen var bare for å oppsummere, men jeg ser nå at den kanskje gjentok enda mer enn jeg hadde planlagt. :p

Lenke til kommentar

Ahh.... noen har det. Kunne tenkt meg en staffetispe så hannhunden min hadde fått mer selskap. :)

 

 

Hehe er ett helv**** til styr for tiden^^ Kayla spiser opp kinnene til Aroh og... inni øret osv... leke slossing deluxe.. (og før noen kritiserer noe, så jo.. stopper det hele tiden:p) Men hun har vært flink.. ikke tygd på en kabel enda..

 

EDIT: Har henne på fôr (husker ikke på om jeg har nevnt det før) så hun skal stilles ut en god del i løpet av dem første årene.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...