Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vanlig at voksne hunder er dominante/sure ovenfor valper? Har en hund hos mamma som pleier å være med ned til pappa hvor det er en voksen border collie og valpen hennes på 8 uker. Dersom valpen kommer for nær hunden vår, så blir hun sur og glefser/knurrer etter valpen. Hun biter ikke, og går som regel unna etter hun har sagt ifra. Moren bryr seg ikke. Er det noen grunn til å si ifra ("straffe") hunden?

Lenke til kommentar

Mange hunder som ikke liker valper. Det er i og for seg bare bra at den sier fra først som sist i stedet for å la seg presse inn i en situasjon hvor valpen blir mer og mer "leken" og den voksne hunden til slutt får nok og gjør noe stygt.

Den andre siden av mynten er at valper ikke er så flinke til å plukke opp sånne signaler, så her er det opp til menneskene å lære den det ved enten å avlede valpen når den voksne hunden sier fra (sitt!) eller noe langt smartere som jeg ikke tenker på akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hallo folk. Lenge siden sist nå :)

I morgen skal min Diesel(som er en groenendael) ta røntgen.

Jeg gruer meg litt, fordi han er stiv i bakbena. Har alltid vært det, da..

Tenkte det var på tide å ta røntgen nå, i en alder av 3.5 år.

Har skulle gjort det leenge, men det har bare ikke blitt noe av.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med vaksine når en skal til Danmark. Har forstått at en må ha rabbies vaksine for å ta hunden med hjem fra Danmark igjen (?)

og så må man ta ormekur når man har kommet hjem for hver gang(?).

Selve rabbiesvaksine prosessen tar opp til et halvt år å gjennomføre (?). Må man fylle på med noe årlig og hvor mye koster den prosessen?

Har hytte på sørlandet, og da hadde det vært greit å tatt seg en svipp tur til Danmark. Begynner jeg nå burde jeg kunne rekke til sommeren.

Noen som har erfaringer på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...