Lekr Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg og min samboer var og henta vår lille Dvergpinscher-valp 9. juli! Nå er han litt over 10 uker - og vi har så mye moro med han. Han har allerede lært å sitte m/gi labb, før han får godbiter osv. Og han har lystra navnet sitt, fra 2 uker før vi henta han. Dette er det mest morsomme vi har vært med på på lenge Han er jo så livsglad! Han elsker å gå laaaange turer og er supernysgjerrig på alt mulig Han er menneskevant og elsker kos. Når han blir trøtt på kvelden, går han inn i buret sitt selv og legger seg til å sove! Da sover han helt til en av oss står opp.. Og når han må på do (nummer 2), så står han ved utgangsdøra og piper! Vi er sykt fornøyde med nurket vårt Han heter Armani, da han måtte hete noe på "A". Dette lystrer han nå nesten helt perfekt. Han er sjelden langt unna oss da Liker å holde seg i nærheten.. Han trives veldig i eget selskap også. Føler vi ikke kunne fått en snillere og bedre hund enn han! Akkurat nå, i leilighet uten særlig hagemuligheter, så er han den beste hunden for oss begge Selv om vi begge vil ha større hund(er) når vi kjøper oss hus m/hage selv Andre med mini-pin, som har noen historier å dele? Tips, råd og evt morsomme historier mottas med takk Selv om vi, til nå, ikke har hatt noen nevnbare problemer med vår pin. Kjempebra at alt går så fint foreløpig, men valper skal ikke gå lange turer. Valper skal man ikke gå noe særlig tur med, de skal ut for å gjøre sitt og ellers bare sosialiseres og oppleve nye ting i rolige former. Går dere mye tur vil det slite på valpen, selv om dere ikke ser klare tegn til det. Anbefaler forum som canis og hundesonen hvor man kan spørre om alt man lurer på. Lenke til kommentar
riotgirl Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg og min samboer var og henta vår lille Dvergpinscher-valp 9. juli! Nå er han litt over 10 uker - og vi har så mye moro med han. Han har allerede lært å sitte m/gi labb, før han får godbiter osv. Og han har lystra navnet sitt, fra 2 uker før vi henta han. Dette er det mest morsomme vi har vært med på på lenge Han er jo så livsglad! Han elsker å gå laaaange turer og er supernysgjerrig på alt mulig Han er menneskevant og elsker kos. Når han blir trøtt på kvelden, går han inn i buret sitt selv og legger seg til å sove! Da sover han helt til en av oss står opp.. Og når han må på do (nummer 2), så står han ved utgangsdøra og piper! Vi er sykt fornøyde med nurket vårt Han heter Armani, da han måtte hete noe på "A". Dette lystrer han nå nesten helt perfekt. Han er sjelden langt unna oss da Liker å holde seg i nærheten.. Han trives veldig i eget selskap også. Føler vi ikke kunne fått en snillere og bedre hund enn han! Akkurat nå, i leilighet uten særlig hagemuligheter, så er han den beste hunden for oss begge Selv om vi begge vil ha større hund(er) når vi kjøper oss hus m/hage selv Andre med mini-pin, som har noen historier å dele? Tips, råd og evt morsomme historier mottas med takk Selv om vi, til nå, ikke har hatt noen nevnbare problemer med vår pin. Kjempebra at alt går så fint foreløpig, men valper skal ikke gå lange turer. Valper skal man ikke gå noe særlig tur med, de skal ut for å gjøre sitt og ellers bare sosialiseres og oppleve nye ting i rolige former. Går dere mye tur vil det slite på valpen, selv om dere ikke ser klare tegn til det. Anbefaler forum som canis og hundesonen hvor man kan spørre om alt man lurer på. Hehe, hørtes kanskje drøyt ut, men han har gått 2 ordentlige turer siden vi henta han Ikke langt for oss, men sikkert langt for han. Ellers er det bare småturer rundt i gata her Canis har jeg vært innom ja Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Skal man gå tur med en valp så la valpen styre tempoet. Det er ikke så enkelt som at ingen valper trenger turer. Det varierer veldig fra rase til rase. Man må være forsiktig med en liten rase med lavt aktivitetsnivå, mens en mellomstor rase med stort aktivitetsbehov krever turer ganske tidlig som valp. Men ja, med nevnte rase så må man være forsiktig, spesielt når det er så tidlig. Ser at både canis og hundesonen blir anbefalt. Jeg vil også komme med en liten anbefaling: ta ytterpunktene av det du kommer over av råd rundt hundehold med en liten klype salt. Mange flotte ideer høres så bra ut, uten at det er mulig å gjennomføre det i praksis. Mye hundekunnskap sånn rent praktisk sett er vanskelig å formidle over nett, men enkelt å formidle person til person når man står der med hunden. Undersøk om det fins noen virkelig gode instruktører som holder kurs på nybegynnernivå i dressur og hundeforståelse. Man lærer mye av et godt kurs, uansett hvor mye man tror man kan fra før, og hunden har godt av det når man tar det til rett tidspunkt. Lenke til kommentar
riotgirl Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Skal man gå tur med en valp så la valpen styre tempoet. Det er ikke så enkelt som at ingen valper trenger turer. Det varierer veldig fra rase til rase. Man må være forsiktig med en liten rase med lavt aktivitetsnivå, mens en mellomstor rase med stort aktivitetsbehov krever turer ganske tidlig som valp. Men ja, med nevnte rase så må man være forsiktig, spesielt når det er så tidlig. Ser at både canis og hundesonen blir anbefalt. Jeg vil også komme med en liten anbefaling: ta ytterpunktene av det du kommer over av råd rundt hundehold med en liten klype salt. Mange flotte ideer høres så bra ut, uten at det er mulig å gjennomføre det i praksis. Mye hundekunnskap sånn rent praktisk sett er vanskelig å formidle over nett, men enkelt å formidle person til person når man står der med hunden. Undersøk om det fins noen virkelig gode instruktører som holder kurs på nybegynnernivå i dressur og hundeforståelse. Man lærer mye av et godt kurs, uansett hvor mye man tror man kan fra før, og hunden har godt av det når man tar det til rett tidspunkt. Enig All tur så langt, har skjedd i hans tempo - og hadde han stoppa helt opp, så hadde vi plukka han opp Så det er ingen "tvang". Vi har lært veldig mye av de vi henta han hos. De driver med kurs og Doberman/Dvergpinschere spesielt. (Hun har ansvaret for Dverg - han for Doberman). Det er også kurs rett nedi gata her, som vi hopper på, så fort ting roer seg litt på jobben min (må få litt mer stabile og faste arbeidstider). Vi har alltid spurt dem, før vi har gjort noe "drastisk" (om man kan kalle det det hehe) med valpen Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Føler vi ikke kunne fått en snillere og bedre hund enn han! Akkurat nå, i leilighet uten særlig hagemuligheter, så er han den beste hunden for oss begge Selv om vi begge vil ha større hund(er) når vi kjøper oss hus m/hage selv Gled dere til han kommer i trassalderen! Neida, gratulerer så masse med ny hund! Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg og min samboer var og henta vår lille Dvergpinscher-valp 9. juli! Nå er han litt over 10 uker - og vi har så mye moro med han. Han har allerede lært å sitte m/gi labb, før han får godbiter osv. Og han har lystra navnet sitt, fra 2 uker før vi henta han. Dette er det mest morsomme vi har vært med på på lenge Han er jo så livsglad! Han elsker å gå laaaange turer og er supernysgjerrig på alt mulig Han er menneskevant og elsker kos. Når han blir trøtt på kvelden, går han inn i buret sitt selv og legger seg til å sove! Da sover han helt til en av oss står opp.. Og når han må på do (nummer 2), så står han ved utgangsdøra og piper! Vi er sykt fornøyde med nurket vårt Han heter Armani, da han måtte hete noe på "A". Dette lystrer han nå nesten helt perfekt. Han er sjelden langt unna oss da Liker å holde seg i nærheten.. Han trives veldig i eget selskap også. Føler vi ikke kunne fått en snillere og bedre hund enn han! Akkurat nå, i leilighet uten særlig hagemuligheter, så er han den beste hunden for oss begge Selv om vi begge vil ha større hund(er) når vi kjøper oss hus m/hage selv Andre med mini-pin, som har noen historier å dele? Tips, råd og evt morsomme historier mottas med takk Selv om vi, til nå, ikke har hatt noen nevnbare problemer med vår pin. Kjempebra at alt går så fint foreløpig, men valper skal ikke gå lange turer. Valper skal man ikke gå noe særlig tur med, de skal ut for å gjøre sitt og ellers bare sosialiseres og oppleve nye ting i rolige former. Går dere mye tur vil det slite på valpen, selv om dere ikke ser klare tegn til det. Anbefaler forum som canis og hundesonen hvor man kan spørre om alt man lurer på. Hehe, hørtes kanskje drøyt ut, men han har gått 2 ordentlige turer siden vi henta han Ikke langt for oss, men sikkert langt for han. Ellers er det bare småturer rundt i gata her Canis har jeg vært innom ja Da har dere antagelig gått lengre enn dere burde. Jann Ove: hvilke raser skal gå lange/vanlige turer som 10 uker gammel valp? Noe mer enn 15 min tror jeg ikke skal være nødvendig. Ser ikke for meg at alaska husky trenger mer heller. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg har ikke påstått at lange turer må til for en 10 uker gammel valp. Ganske tidlig er et relativt begrep - og valpetiden er lang. Du bør holde deg for god til retorisk tullball i en tråd som denne. Aggressivitet og kritikk av selv den minste detalj som man er uenig i tilfører ikke tråden noe produktivt. Du insinuerer at riotgirl har gjort noe galt. Du blåser en liten uttalelse fra min side opp av alle proporsjoner. Unødvendig. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg har ikke påstått at lange turer må til for en 10 uker gammel valp. Ganske tidlig er et relativt begrep - og valpetiden er lang. Du bør holde deg for god til retorisk tullball i en tråd som denne. Aggressivitet og kritikk av selv den minste detalj som man er uenig i tilfører ikke tråden noe produktivt. Du insinuerer at riotgirl har gjort noe galt. Du blåser en liten uttalelse fra min side opp av alle proporsjoner. Unødvendig. Det var da voldsomt, jeg stilte deg et spørsmål siden det ikke kom klart nok fram hva du mente om disse turene. Jeg antar at de har gått for lange turer, ja? Og det har jeg sagt på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
riotgirl Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Vi har ikke gått for lange turer, nei. Som sagt, så gjør vi ingenting nytt og "drastisk" uten å høre med de vi henta han hos først. Og som sagt igjen; de driver med oppdrett av disse hundene. Hun har også mini-pin som egne hunder.. Det er ganske høyt aktivitetsnivå på mini-pin, tro det eller ei. De voksne hundene dems, følger Doberman-hundene på turene dems, LETT Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Vi har ikke gått for lange turer, nei. Som sagt, så gjør vi ingenting nytt og "drastisk" uten å høre med de vi henta han hos først. Og som sagt igjen; de driver med oppdrett av disse hundene. Hun har også mini-pin som egne hunder.. Det er ganske høyt aktivitetsnivå på mini-pin, tro det eller ei. De voksne hundene dems, følger Doberman-hundene på turene dems, LETT Jeg skal ikke si det sikkert at dere har gått for langt, men det var en antagelse basert på det du skrev lengre opp her. Synes det er viktig å si ifra hvis man tror noen gjør noe feil, så lenge man sier det på en hyggelig og grei måte. Da vil jeg også si at valpen trenger ikke å være helt utkjørt for at det skal ha vært for langt, og går man noe særlig lengre enn i en halvtime så høres det langt ut for en valp på drøye 10 uker. Som jeg sa, så er utgangspunktet at man ikke går turer på denne måten, man lufter de slik at de får tisset og gjort fra seg. Aktivitetsnivå på voksne hunder er ikke spesielt sammenlignbart med hva valper skal ha eller trenger, men mulig du bare føyde det til uten at det hadde noen spesiell sammenheng med valper og turer Endret 29. juli 2010 av Lekr Lenke til kommentar
riotgirl Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg synes det er helt greit å si ifra, men så langt har vi ikke gjort noen feil. Da hadde de sagt ifra til oss, hvis ikke vi kunne gå de 2 turene vi har gått siden vi henta han. 2 turer på snart 3 uker, er ikke så mye.. ellers er han bare rundt i gata på utsida huset med oss Men han klarer fint å slite seg ut på egen hånd, med en liten ball på gulvet i stua hehe! Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg synes det er helt greit å si ifra, men så langt har vi ikke gjort noen feil. Da hadde de sagt ifra til oss, hvis ikke vi kunne gå de 2 turene vi har gått siden vi henta han. 2 turer på snart 3 uker, er ikke så mye.. ellers er han bare rundt i gata på utsida huset med oss Men han klarer fint å slite seg ut på egen hånd, med en liten ball på gulvet i stua hehe! Det høres bra ut, to "vanlige" turer tar ikke knekken på valpen men greit å tenke over uansett Lenke til kommentar
riotgirl Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jeg synes det er helt greit å si ifra, men så langt har vi ikke gjort noen feil. Da hadde de sagt ifra til oss, hvis ikke vi kunne gå de 2 turene vi har gått siden vi henta han. 2 turer på snart 3 uker, er ikke så mye.. ellers er han bare rundt i gata på utsida huset med oss Men han klarer fint å slite seg ut på egen hånd, med en liten ball på gulvet i stua hehe! Det høres bra ut, to "vanlige" turer tar ikke knekken på valpen men greit å tenke over uansett sant sant Han pleier å vise når han er sliten ;P da vil han bare opp på fanget å sove Sånn gjør han etter litt vilter lek med seg selv på gulvet.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Fra og med idag til søndag skal jeg og broren min passe en hund. Usikker på rase, men den ligner på denne, litt lengre snute og litt større. Den er 1 år gammel, hunn og veldig snill. Jeg har passet hund før, men jeg kommer nok til å bruke denne tråden til diverse dumme spørsmål underveis Hva betyr det at hunden legger hodet sitt på fanget, sengekanten og andre flater på den høyden? Hun bare står eller sitter der med hodet slik. Betyr det "jeg vil ha oppmerksomhet" eller noe sånt? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Ja, stort sett. Det er individuelt, bikkjen min gjør det enten for å si i fra at vannet hans er tomt eller for å få oppmerksomhet. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Da har Aroh passert 13mnd og nyter sommeren deluxe(utenom at han blir spist opp av innsekt) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Modern sin valp har fått flåtthalsbånd, og det har holdt alle insekter unna i hele sommer. Ylva er ikke så heldig, og nå er det så seint at jeg ikke gidder betale 300kr... Dessuten er hun så lite i skogen at det ikke er så mye vits. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Men er det normalt at hunder blir spist av bugs da?. Kan ikke tro det er godt for dyra og være full av stikk/bitt heller^^. selv om aroh bare har fått på skulderpartiet.... enn så lenge:p Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Min er flink til å bli bitt av forskjellige bugs, men så synes hun det er stas å jakte på de også. Har fått sine dose vepsestikk på grunn av dette, men hun virker ikke til å la seg plage av det. Enda til gode å finne flått på henne da heldigvis Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 nydelig er hun iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå