Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Er litt enig med Jokkulf, om jeg er ute og jogger med hunden så er jeg ikke interessert i å stoppe og snakke med alle jeg møter som har hund (med mindre det er en fin jente jeg møter, da).

7766897[/snapback]

Ja, finnes jo fordeler med hund også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bom bom bom

7791889[/snapback]

litt Schafer

? :dontgetit:

7791926[/snapback]

Hvis du leser litt bak i tråden ser du at hun har fått en øyesykdom som bare Schafer'er kan få, men i prinsippet er hun ikke Schafer.

Og til Juliess: Ja, du vet nok ikke alltid helt hva du får, men jeg syns det er litt av greien.

7792092[/snapback]

Det er ikke at du ikke vet utseendet på hunden som er problemet. Men du vet ikke alltid hva du får, i form av sykdom, mentalitet osv. Det fins ikke register for blandingshunder, og ingen avlskrav. Derfor er det ofte mye slurv bakover i linjene, som f.eks urøtgete hunder som egentlig har HD. HD er jo veldig arvelig, og dette kan plutselig dukke opp i den blandingshunden du kjøper. Hos rasehunder er det mye enklere å unngå slike ting. Vi har dogweb, hvor f.eks hd, aa og mentalttest-resultater på forfedrene til rasehunden legges ut. Vi har oversikt over hvem som eier søsken til avlshunden, slik at man evt kan kontakte dem før parring og få vite om det er oppdaget epilepsi.

Lenke til kommentar
Hvilken rase er hunden din, og hvor gammel er den, sid_? Er det mye arbeid å klargjøre hunden for utstillinger? Det virker moro :)

7798239[/snapback]

Det er en australian shepherd, 5 mnd gammel :)

Det er en del arbeid, ja. Dette var debuten hennes, og det krever utrolig mye trening for å få en aktiv gjeterhund valp til å kunne stå i ro lenge, og løpe fint uten å galoppere. Ellers tar pelsstell en del tid også. Jeg klipper en del på potene, hasene, bak ørene og litt på haletuppen. Jeg bader henne, børster vekk alle floker som har satt seg i underullen osv. Men det er lite i forhold til hva jeg vil slite med seinere. Pelsstell om australian shepherd kan du se mer her. Det er tydelig at det blir en del

Lenke til kommentar

Er ikke nødvendig å sjamponere hver gang. På min må jeg som oftest gjøre det, fordi hun blir så fort skitten på det hvite. Men da bruker jeg en veldig mild shampoo som jeg blander ut med 1 del shampo pr. 16. del vann

Lenke til kommentar
Takk!:-) Jeg så dere ikke i Pingvinhallen? :ohmy:

7797692[/snapback]

Nei, jeg måtte jobbe :hrm: Hadde jo meldt på og greier. Så nå må jeg finne en måte å slippe betaling :!:

Darkness: Jeg vasker Mona ca. 3 ganger i året :) Siden hun er strihåret skal hun vaskes sjeldnere (de skal jo ikke være myke i pelsen). Børster et par ganger i mnd, eller oftere om jeg føler for det.

Lenke til kommentar

Gratulerer sid_ :)

Legger ut noen bilder til eg tok forgårs.

Herligt sol som lyser opp snøen.

Santoz_winter00.jpg

Santoz gutten poserer litt stolt før han får "værsjegod" kommandoen.

Santoz_winter01.jpg

Weeeee endelig løpe friiiiiii!!!

Santoz_winter02.jpg

Hente kongen og løpe i full fart tilbake.

Santoz_winter03.jpg

Kaldt men gøyt!

Santoz_winter04.jpg

Speider stolt utover området før man drar videre hjem.

Santoz_winter05.jpg

I alt var det herligt med snø men det varte desverre i bare 3 dager for idag regner det igjen. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er en veldig fin hund du har, snowdog. Barskere enn toget, ser det ut som.

7802106[/snapback]

Ja loppesirkuset er riktig så innbydende, men det betyr ikke at eieren står i stil ...? :p

Lenke til kommentar

Sett mine innlegg til for alltid :p

Vel, jeg var på sparktur med Kaos idag. Sparket inn til sentrum for å handle, da mamma er i Danmark med bilen. Han hadde ikke trekksele, så jeg ville ikke at han skulle trekke, men fart ble det for det :p

I nedoverbakkene (2km til sentrum, nedover) satte han full fart, og plutselig stoppet han bare for å tisse, noe som endte med bråstopp og nestenfall :p

Lenke til kommentar

Jeg var oppe på fjellet med hunden min idag og lot han springe etter pinner til den store gull medaljen. Utrolig herlig å slippe de dumme sauene som pleier å gå på fjellet hele året utenom vinteren.

Merker jeg må trene lydighet med hunden (Balder), sliter "litt" med å få han i bånd etter han har vært løs. :ermm: Han blir så utrolig glad når han får springe løs, det skjer som oftest ganske sjeldnt akuratt på grunn av det. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...