AvidGamer Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Nå leker hunden min mye med en blandings hund som har staff i seg. Den har en stygg tendens å bite, og henge fast. Liker å "dra" i nakkeskinet, men bitter ikke så hardt til at det bryter huden. Men av og til får han seg noen små kutt. Så vi må alltid passe på at hun ikke gjør det. Er vist nok en klassisk Staff ting. Om vinteren så kunne hun bite i nakke og trekke hunder noen meter langs bakken! Så det spørs også på rasen. Endret 26. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er en akita som bet en bekjent sin Cavalier-valp. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tok et litt stilig bilde av Geisha i går, ser ut som en stor hund Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Naboen sin chiuaua liker å bite og henge seg i halsen på min når de leker, og det ser ut som min synes det er godt Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Min liker bare og ødelegge trær den.. Nakker og pels får være i fred.. Trær derimot er en stor favoritt og rive ned. (småtrær) Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Har nå funnet ut hvilken hund jeg skal ha. Og det blir en berner sennen hund! Nå får jeg bare vente 7 år til jeg er ferdig utdannet. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Har nå funnet ut hvilken hund jeg skal ha. Og det blir en berner sennen hund! Nå får jeg bare vente 7 år til jeg er ferdig utdannet. Fantastisk godt valg! Det er en helt nydelig hunderase! Har selv vokst opp med dem, og, nei, de er fantastiske! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Personlig hadde jeg aldri takklet å ha en hund på den størrelsen. Må jo plukke opp den massive bæsjen, og trenger mye mat! Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Personlig hadde jeg aldri takklet å ha en hund på den størrelsen. Må jo plukke opp den massive bæsjen, og trenger mye mat! Noe mindre enn det så kan jeg like så godt ha en katt. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Personlig hadde jeg aldri takklet å ha en hund på den størrelsen. Må jo plukke opp den massive bæsjen, og trenger mye mat! Bæsj og mat vil jeg si er blant de mindre relevante argumentene mot å ha stor hund. Synes ulempene går mer på ting som at store hunder er mer upraktisk å få inn etter tur i søla, de er vanskeligere å ha med seg overalt (i bilen, båt, hjem til folk som kanskje ikke er så glad i store hunder, på bussen, etc. ), de trenger flere timer mosjon (oftest) og konsekvensene kan bli større ved dårlig oppdragelse (selv om dårlig oppdragelse er en uting uansett rase). Men så er det mange fordeler også da. Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Folkens, de "problemene" dere nevner nå er ikke noe nevne verdig for "storhund" eiere. Barnemat det der for meg vertfall. Bor jo ikke i Oslo i topp soss etasjen heller da. :!: Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Helt unødvending med den hele tiden. Er du 10 år? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Virker nesten som om det er viktigst at hunden skal være stor. Men jeg synes egentlig det er bedre at det er litt størrelse på bæsjen enn at man må stå der å lete i en time før man finner den. Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Helt unødvending med den hele tiden. Er du 10 år? TOSK Endret 30. april 2010 av Skal kjøpe Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Virker nesten som om det er viktigst at hunden skal være stor. Men jeg synes egentlig det er bedre at det er litt størrelse på bæsjen enn at man må stå der å lete i en time før man finner den. Ja det er sant. Er ofte jeg har slitt å finne bæsjen, særlig nå med alle løvblader og jordfarger på bakken. Men en ting jeg har lagt merke til, er at bæsjen som folk ikke plukker opp stammer fra store hunder. Kan virke at folk har mindre lyst å plukke opp en svær klatt som trenges 2 poser til for å få alt, enn de som har middels til liten hund. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Selv store hunder har passe avføring om man råfôrer. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Selv store hunder har passe avføring om man råfôrer. Ja! Av og til lurer jeg på hva folk fôrer hundene sine med. Ser hundebæsj store som kuruker. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kanskje dette hadde vært noe å innføre i Norge også? Må fjerne andre hunders bæsj Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kanskje dette hadde vært noe å innføre i Norge også? Må fjerne andre hunders bæsj Det der er jo for bæsj som befinner seg på din eiendom. Hjelper lite for folk som ikke plukker opp i park områder. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det er litt småfrustrerende når folk som går forbi med hund lar hunden sin gjøre fra seg langt inne på plenen her, spesielt siden det er 3-4km med ubebodd vei rett bortenfor huset her. Enkelte lar også hunden markere på postkassestativet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå