Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En som jeg kjenner hentet en mellompuddelvalp i Sverige og oppdretter sa da at du ikke burde gi griseører.. Noe med at dem er røkt og det ikke var bra for magen. Noen som har en eller flere artikler om dette, eller var det bare en påstand fra oppdretter?!

Griseører inneholder som regel mye salt, som kan bli tungt for nyrene, og burde derfor ikke gies i store mengder. Men ett øre i ny og ne skader ikke.

Samme som jeg har hørt.

Jeg kjøpte griseører til hundene til jul. De ligger her fortsatt, urørt! Jeg må nok ha noen utrolig smarte hunder. :!:

Lenke til kommentar

haha :p

Mine fikk et halvt (lite) griseøre hver i helga. Geisha spiste sitt med en gang, mens Thea liker å ta vare og kose seg litt etter litt. Så på søndag skulle samboer ta fra Thea griseøret, og presterte å gjøre slik at Geisha fikk tak i det. Da han skulle ta det fra Geisha svelgte hun det som var igjen (ca 1/4 griesøre) helt :dontgetit:

Ikke så veldig smart hun da sikkert, mest grisk :!:

Lenke til kommentar

Elghunden vi hadde før presterte å spise en hel kake. Heldigvis liten, og en variant med lite sjokolade til å være sjokoladekake.

Alt som lukter godt og/eller er spiselig blir spist om de får anledning til det. Selv om de vet at det ikke er lov å stjele ting fra bord/benker, så kan de finne på å gjøre det om det frister nok.

Lenke til kommentar

Min spiser grillpølser hele hvis jeg ikke passer på :!:

Samme her, tygging er visst oppskrytt :p

Jeg har endelig mannet meg opp og bestillt sterilisering av Zelda i dag.

Skulle jo tro det var jeg som skulle under kniven da jeg gruer meg veldig til operasjonen og narkosen osv.

Bulldoger er jo ikke kjent for å være de med lavest dødsrate under narkose akkurat, så kommer til å bli en slitsom dag det der.

Noen som har noen gode råd og tips til hvordan å gjøre dagene etter enklest mulig både for hund og eier?

Skjønte på dyrelegen de har gått bort fra slike hvite krager og at man får en eller annen drakt hunden skal ha på seg?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som har bull terrier, som ikke kan gi de diverse godsaker.

De svelger althelt. Som feks knutene på tyggebein, som er ganske store og ikke så veldig lett å bryte ned i magen.

Tydelig noen som ligger i rasen, sammen med deres trang til å rasere og ødelegge :!:

Diesel fikk en oksetiss(usj) i går. Den lå han å kosa seg med, leeenge :)

Ellers så har vi bestilt fra dogsnacks.no.

Veldig billige og gode produkter -selv om jeg personling ikke har smakt på de :p

Lenke til kommentar

vel. Bein osv fjerner jeg når det er en liten bit igjen. Min har iallefall ikke rassert noe som helst inne dem siste månedene:p gikk en bit av sofaen men stort mer enn det var det ikke. Han elsker og rive i stykker trær ute da om det telles:p Han er forsåvidt bare valpen enda.. blir 9mnd denne mnd:D og frisk som en fisk:D

Lenke til kommentar

Skulle jo tro det var jeg som skulle under kniven da jeg gruer meg veldig til operasjonen og narkosen osv.

Bulldoger er jo ikke kjent for å være de med lavest dødsrate under narkose akkurat, så kommer til å bli en slitsom dag det der.

Noen som har noen gode råd og tips til hvordan å gjøre dagene etter enklest mulig både for hund og eier?

Skjønte på dyrelegen de har gått bort fra slike hvite krager og at man får en eller annen drakt hunden skal ha på seg?

Jeg fikk bare krage. Den gnagde så mye og hun klarte seg uten bare jeg passet på. Husk at det er forskjell på å vaske sår og å vaske seg ren etter dotur :) Det er lurt å få noen til å passe henne den første snaue uka, til såret har lukket seg mer og hun føler seg bedre.

Går nok bra! Og husk å ikke synes altfor synd på henne selv om du ser hun har ganske vondt :p

Det med å holde henne i ro er veldig viktig med tanke på at såret skal gro riktig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke så mye om krage, det er plagsomt både for hund og eier.Så kan man bruke noe annet er det fint. Jeg har hatt hunder som er sterilisert, og har brukt en body på dem. Tar en gammel T-shirt og klipper hull til beina, klipper til remser på ryggen og knyter dem så den sitter passe stramt. Da kommer hunden ikke til operasjonssåret. Mine har fått rimadyl (smertestillende) et par-tre dager og har kommet seg veldig fort uten noen store plager. Det værste har vel egentlig vært kvalme og døsigheten før de har vålnet helt etter narkosen. Så lenge såret ikke væsker, så gror det utrolig fort. Tenk på de som må ta keisersnitt og har en masse valper som kravler og kryper og klorer der såret er, det går bra det også, og det såret kan man jo ikke dekke til noe særlig.

Dette går nok helt fint.

Lenke til kommentar

Den t-skjorte bodyen hørtes jo smart ut, så det skal jeg teste ut.

Husker selvfølgelig ikke hva dyrlegen kalte den drakta hun kom til å få med fra dem etter operasjonen, men slik jeg skjønte det var de nesten sluttet med krage der hos de da det var så mye plager med de for hunden.

Regner med og håper alt skal gå bra, men kommer nok til å ha vansker med å sitte stille til dyrlegen har ringt og sagt at alt var gått bra.

Har lest endel rundt om bivirkninger av en slik operasjon og det verste jeg har funnet kan skje er inkontinens på hundens eldre dager.

At hun skal legge på seg er i Zelda sitt tilfelle bare posetivt da hun alltid har vært litt for tynn og litt mer pels skal hun vel også tåle.

Hvordan er deres erfaringer med forandringer ellers på hundene dere har sterilisert?

Jeg må vel innrømme jeg håper hun kunne roet ned nyskjerrigheten sin en smule som en bivirkning, for det er litt for mye av det gode innimellom nå :p

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Den t-skjorte bodyen hørtes jo smart ut, så det skal jeg teste ut.

Husker selvfølgelig ikke hva dyrlegen kalte den drakta hun kom til å få med fra dem etter operasjonen, men slik jeg skjønte det var de nesten sluttet med krage der hos de da det var så mye plager med de for hunden.

Regner med og håper alt skal gå bra, men kommer nok til å ha vansker med å sitte stille til dyrlegen har ringt og sagt at alt var gått bra.

Har lest endel rundt om bivirkninger av en slik operasjon og det verste jeg har funnet kan skje er inkontinens på hundens eldre dager.

At hun skal legge på seg er i Zelda sitt tilfelle bare posetivt da hun alltid har vært litt for tynn og litt mer pels skal hun vel også tåle.

Hvordan er deres erfaringer med forandringer ellers på hundene dere har sterilisert?

Jeg må vel innrømme jeg håper hun kunne roet ned nyskjerrigheten sin en smule som en bivirkning, for det er litt for mye av det gode innimellom nå :p

Jeg har bare positive erfaringer. Min har ikke blitt veldig forandret, men hun rant litt fra øynene tidligere og det har blitt borte. Da de ikke lenger har løpetid er jo selvsagt hormonnivåret stabilt og de har en jevnere psyke.

Min har ikke lagt på seg noe spesiellt mye ettrpå, men jeg er ganske nøye med foringen, og gir ikke mye godis.

Lenke til kommentar

Hjelp! Det var det værste jeg har lest.

Jeg har snakket med proff trenere, og lest i masse bøker, og alle understreker hvor viktig det er å holde denne type oppførsel i sjakk. Særlig fra 5mnd-2års alderen. Gjør du ingenting for å stoppe det i denne perioden kan du glemme å stoppe det.

Mangen tror det er "bare" dominanse, men det ligger mye mer bak det enn bare det. Blandt annet, respektløshet, sexualfrustrasjon, og onanering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...