Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Diesel spiser ALT!! :!: Han får ikke sjokolade og annet som er sterkt for magen.

Er veldig glad for at han ikke har sensitiv mage.

 

Eplefe:

Ikke at jeg har noe med det, men JEG hadde foretrukket at du hadde kalt meg diskusjon-navnet mitt, og ikke det virkelige navnet mitt.

Det er vel en grunn til at hun skiftet brukernavn for en tid tilbake.

Men Sookie får svare for seg selv om den saken :)

 

 

Dieseldyret :)

26261_10150104616950374_750515373_11283899_4291281_n.jpg

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har kanskje jeg brukt litt mer tid på nakenhunder enn deg, Linn, men jeg har sett opptil flere feilhårede puffer, og noen av dem har faktisk lignet veldig på den på bildet. Men om hun har tynnet pelsen dens, så kan det jo være derfor den ser så lite puffete ut.

 

Nå kan det tenkes at jeg har vist bildet av puffen til familiens puff- og -nakenekspert som muligens har enda bedre erfaring enn deg igjen :)

 

Og ja, du kan gjerne kalle meg Sookie siden det er brukernavnet mitt :)

Lenke til kommentar

Bare ekstremt hårete nakne kan passere som dårlig behåret puff. Dårlig behåret puff og veldig hårete naken som ikke er barbert er vanskelig å skille fra hverandre, cue point being tennene. Ta en kikk på tennene hennes, om de er perfekte og flotte er det en dårlig behåret puff. Er de mindre perfekte og mindre flotte er det en hårete naken. \o

Jeg har naken og tenna er superflotte, ikke alltid dette stemmer. Det man ser det på er hjørnetennene, på de nakne peker de litt fremover ;)

 

Det med tennene er helt riktig. Beste måten å skille en naken fra en hårete.

 

En feilhåret puff (dvs en puff med lite hår) vil av seriøse oppdrettere selges til sterkt redusert pris. Jeg har bare sett ett eksemplar av en slik feilhåret puff, og den hadde mye mer hår enn den som er avbildet ovenfor. Derfor jeg lurte på om det virkelig var en renhåret puff..

Det er heller ikke alltid tilfellet. Mange av de feilpelsede blir ikke feil før de får voksenpels, noen er det omvendt på :)

 

Det er noe som går i familien det med tynnhåra puffer. Jeg har hatt bestemora hans i 12år, så jeg ville ha noe etter henne. Det er ren kosebikkje, så feilhåring eller ikke bryr jeg meg ikke om. Det er forøvrig en Powderpuff. Sett på magen og tennene. Mushi kan også bekrefte det, og pelsen til bestemora :)

Du har garantert en puff ja :) Husker jeg var litt i tvil, så jeg sjekka både tenner og under magen ;)

Bestemora var forøvrig en flott "ung" dame, og synes ikke hun var så veldig pjuskete til å være såpass gammel! :D

Lenke til kommentar

Nå kan det tenkes at jeg har vist bildet av puffen til familiens puff- og -nakenekspert som muligens har enda bedre erfaring enn deg igjen :)

 

Og ja, du kan gjerne kalle meg Sookie siden det er brukernavnet mitt :)

Ja, men nå sa ikke jeg meg uenig med deg heller, det var mer en kommentar til at du kun hadde sett en feilhåret puff, ikke til at familiens puff- og nakenekspert har mer erfaring enn meg heller. Det har hun jo uten tvil, og da har kanskje hun og merket tendenser til flere og flere feilhårede puffer (spesielt av typen som viser seg å være hårete nakne)?

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål om Chinese Cresded Powder Puff. :) F.eks her hos Canis: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=335. Nederst på siden er to bilder av denne rasen. Pelsen ser veldig forskjellig ut. Er dette bare på grunn av at den ene er klippet, eller finner man så store forskjeller innenfor rasen?

 

Så artig , jeg "kjenner" de hundene der :)

 

Det er som eplefe sier, de ser annerledes ut som valp.

 

Jeg måtte le en gang. En fyr kom bort til meg og fortalte at han hadde funnet ut hvilken rase han ville ha, og kunne fortelle at det var en puff. Han hadde sett en, og fallt helt for rasen. Så artig sier jeg, og viser han bilder av de puffene jeg kjenner. "Nei, den jeg skal ha ser ikke sånn ut". Haha, han hadde sett en valp , og valpene har kortere pels. Han ville ikke ha en slik med lang pels nei . Søtnos

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål om Chinese Cresded Powder Puff. :) F.eks her hos Canis: http://www.canis.no/...php?raseid=335. Nederst på siden er to bilder av denne rasen. Pelsen ser veldig forskjellig ut. Er dette bare på grunn av at den ene er klippet, eller finner man så store forskjeller innenfor rasen?

 

Så artig , jeg "kjenner" de hundene der :)

 

Det er som eplefe sier, de ser annerledes ut som valp.

 

Jeg måtte le en gang. En fyr kom bort til meg og fortalte at han hadde funnet ut hvilken rase han ville ha, og kunne fortelle at det var en puff. Han hadde sett en, og fallt helt for rasen. Så artig sier jeg, og viser han bilder av de puffene jeg kjenner. "Nei, den jeg skal ha ser ikke sånn ut". Haha, han hadde sett en valp , og valpene har kortere pels. Han ville ikke ha en slik med lang pels nei . Søtnos

 

 

Okei, takk for svare dere. :) Ganske mye forandring i pelsen da, siden den ser litt krøllet ut når de er små. Utrolig fine hunder iallefall. :)

Lenke til kommentar

Usikker på hvem den øverste er, de har hatt en til som var veldig lik den du nevner som valp, men mest sannsynlig har du rett. Kjente igjen stedet bildet var fotografert på iallefall . De endrer jo drastisk farge fra de er valp til de er voksen noen av de.

 

Det er aldeles nydelige hunder, og så fantastisk personlighet :love:

 

Synes allikevel at de som vurderer å skaffe en skal være oppmerksom på at det følger med en del pels-stell. Pelsen er lang og fin, og det krever vedlikehold for at den skal holde seg slik :)

Lenke til kommentar

En som jeg kjenner hentet en mellompuddelvalp i Sverige og oppdretter sa da at du ikke burde gi griseører.. Noe med at dem er røkt og det ikke var bra for magen. Noen som har en eller flere artikler om dette, eller var det bare en påstand fra oppdretter?!

Griseører inneholder som regel mye salt, som kan bli tungt for nyrene, og burde derfor ikke gies i store mengder. Men ett øre i ny og ne skader ikke.

Lenke til kommentar

Noen som var på staffetreffet i går som fikk til ett skikkelig nice bilde av aroh:D

http://i307.photobucket.com/albums/nn295/Rawdenim/24611_370786285201_531265201_536433.jpg

Steike... Blitt flott den voven din! ;)

 

 

 

Griseører inneholder som regel mye salt, som kan bli tungt for nyrene, og burde derfor ikke gies i store mengder. Men ett øre i ny og ne skader ikke.

Neimen... hei! :D;)
Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...