Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 12 år gammel blandingshund med vanlig, litt kort pels. (Bilde her: Spring joy ). Hun røyter nå og holder på å miste vinterpelsen, så hun har ikke så mye underull igjen i disse dagene. Her jeg bor er det rundt null grader og snø - vil hun fryse på tur nå som hun er i ferd med å få bort vinterpelsen? Jeg gikk tur med henne i formiddag, en liten rusletur på ca. 15 minutter. Da snødde det, men det virket ikke som om hun frøs eller brydde seg noe om det.

Lenke til kommentar

Jeg har en 12 år gammel blandingshund med vanlig, litt kort pels. (Bilde her: Spring joy ). Hun røyter nå og holder på å miste vinterpelsen, så hun har ikke så mye underull igjen i disse dagene. Her jeg bor er det rundt null grader og snø - vil hun fryse på tur nå som hun er i ferd med å få bort vinterpelsen? Jeg gikk tur med henne i formiddag, en liten rusletur på ca. 15 minutter. Da snødde det, men det virket ikke som om hun frøs eller brydde seg noe om det.

 

Null grader er ikke akkurat noen ekstremtemperatur, og du hadde heller ikke en nakenhund, myndehund e.l.

 

Du vil også merke det på hunden om den er kald og helst vil inn i varmen. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Endret av ACD
Lenke til kommentar

Bare ekstremt hårete nakne kan passere som dårlig behåret puff. Dårlig behåret puff og veldig hårete naken som ikke er barbert er vanskelig å skille fra hverandre, cue point being tennene. Ta en kikk på tennene hennes, om de er perfekte og flotte er det en dårlig behåret puff. Er de mindre perfekte og mindre flotte er det en hårete naken. \o

Lenke til kommentar

Gud for en fæl opplevelse jeg hadde igår! Tok turn til hundeparken, og en person ga hunden min en godbit. Jeg ropte at de må ikke gjøre dette, for han skal vite at godbiter kommer fra meg og for å hindre at han tigger.

 

Vel, det gikk noen få sekunder etter han spiste det at han spydde og hostet. Dette gjorde han 2 ganger nokså tett inntil hverandre. Så falt han om!!!!!!

 

I panik sprang jeg bort til han og banket på ryggen og så i munn/hals om noe satt fast, men det gjorde det ikke. Han reiste seg og gikk videre, litt "ut av det", men kom seg etterhvert.

Naturligvis gikk jeg fra parken hjem. Ringte Vetrinæren for å høre om dette var noe jeg bør komme inn for. Men han virket oppegående, og spiste maten sin uten problemer.

 

Heldigvis virker alt i orden.

 

Har noen andre opplevd lignende? At hunden besvimer?

 

Shit som hjeret mitt dunket og en grusom skrekk gikk igjennom kroppen, der trodde jeg han falt om og døde! :cry:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har Basenji, har flere bøker om de og det nevnes ikke svime. Den rasen er faktisk katagorisert som den sunnaste av renrasene.

 

Alt jeg mater han er ren uten tilsettninstoffer osv. Godbitene er også 100% ren kjøtt. Den han personen på parken gav var av type Pedigree, som innholder mye dritt. Så had fikk nok en reaksjon til det, som resulterte i at han spydde.

 

Lurer på om spyinga kan være grunnen til at han besvimte. Han gikk fra spy 2 ganger, til å spring rundt og leke. Mulig det ble litt mye for hode å takkle?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Synes du ikke det er litt skummelt dersom det du har matet han med har ført til at han reagerer slikt når han får servert "dritt" (vanlige godbiter fra butikken) ?

 

En ting er at man skal være redd for at bikkja får i seg rottegift og annen giftig drit, men det må være slitsomt å hele tiden frykte at noen skal mate hunden med en vanlig godtbit fordi den ikke tåler det?

Lenke til kommentar

Bare ekstremt hårete nakne kan passere som dårlig behåret puff. Dårlig behåret puff og veldig hårete naken som ikke er barbert er vanskelig å skille fra hverandre, cue point being tennene. Ta en kikk på tennene hennes, om de er perfekte og flotte er det en dårlig behåret puff. Er de mindre perfekte og mindre flotte er det en hårete naken. \o

 

Det med tennene er helt riktig. Beste måten å skille en naken fra en hårete.

 

En feilhåret puff (dvs en puff med lite hår) vil av seriøse oppdrettere selges til sterkt redusert pris. Jeg har bare sett ett eksemplar av en slik feilhåret puff, og den hadde mye mer hår enn den som er avbildet ovenfor. Derfor jeg lurte på om det virkelig var en renhåret puff..

Lenke til kommentar

Synes du ikke det er litt skummelt dersom det du har matet han med har ført til at han reagerer slikt når han får servert "dritt" (vanlige godbiter fra butikken) ?

 

Eh nei, hvorfor det? Jeg røyker ikke og blir kvalm av å røyke, er det et dårlig tegn?

 

Dessuten er dette første gangen dette har skjedd.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

"Dårlige" godbiter behøver ikke å være det verste som hunden din finner på å spise heller.

 

Virma har spist i seg mye rart hun - bla. en spissmus som kom opp igjen, og noe sopp som hun ble dårlig av ermm.gif

 

Alt av mat og ting som virker spiselige på gulvet smaker de på her. Å spise litt unyttige ting av og til har de bare godt av.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at min(e) klarer å spise ting som ikke er direkte sunt uten at de spyr og svimer av. :/

 

Nå har kanskje jeg brukt litt mer tid på nakenhunder enn deg, Linn, men jeg har sett opptil flere feilhårede puffer, og noen av dem har faktisk lignet veldig på den på bildet. Men om hun har tynnet pelsen dens, så kan det jo være derfor den ser så lite puffete ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...