Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Herlig når det er såpass mye snø at hundene blir slitne bare av å gå noen hundre meter. Igor dilta snilt etter i Veslas fotspor.

post-105714-1265923360_thumb.jpg

Er den hunderasen der aggressiv mot andre hunder? I mitt nabolag er det tre-fire familier som har den rasen, og ingen av de liker andre hunder så vidt jeg har lagt merke til. Mennesker er ingen problemer. Jeg har aldri hatt problemer med andre raser og min hund (som går veldig godt overens med "alle" andre hunder), enn de hundene av den rasen.

Kan være det er tilfeldigheter, og hunden er fin synes jeg, men rart at så mange skal reagere negativt på andre hunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Agressivitet i den forstand at de ville vise dominans, ja.

Stå i flere kvarter i angrepsposisjon og bjeffe/knurre/flekke tenner og slå i bakken med labbene fordi de ikke får det som de vil, ja. Men så fort grensene på hva som er lov og ikke er fastlagte, og de vet at det ikke nytter så forsvinner denne atferden fort.

Det er mye hund i en strihåret vorsteh. Det er litt av sjarmen syns jeg - de adlyder ikke blindt - man må jobbe med de for å få fram lydighet, og man må behandle de rettferdig. Er jeg for streng, eller gir jeg en kommando som er helt i strid med hva de har lyst til å gjøre, så markerer de det klart med kroppsspråket.

Lenke til kommentar
Noen her som har opplevd at hunden deres har vært aggressiv, bitt, flekket tenner mot dere som eier? Bare av ren nysgjerrighet.

Opplevd at hu har vært aggressiv og flekka tenner, men ikke bitt. Anna enn som valp, men det syns jeg ikke teller. :p

Hu skjønner heldigvis fort at det ikke er måten å gå frem på og smisker stort sett noe helt sinnsykt etterpå.

Lenke til kommentar
Herlig når det er såpass mye snø at hundene blir slitne bare av å gå noen hundre meter. Igor dilta snilt etter i Veslas fotspor.

post-105714-1265923360_thumb.jpg

Er den hunderasen der aggressiv mot andre hunder? I mitt nabolag er det tre-fire familier som har den rasen, og ingen av de liker andre hunder så vidt jeg har lagt merke til..

Du har til dels rett i det du sier.

Shibaen er SÆR.

Naboen min hadde en, og han haatet andre hunder. Fløy rett på de :p

Lenke til kommentar

Turtlis: Siste utstilling var Stora Stockholm tror jeg. Gikk ikke allverdens bra om jeg ikke husker feil. Var ikke med selv, men tror Igor gikk ut med blått band og vesla fikk no halvdårlig plassering.

Zeke: Shiba er nok en spesiell rase ja. Vår hanne er ikke så glad i andre hannhunder, men han gjør seg veldig til for damene :) Mens Vesla liker absolutt alt som rører seg.

Lenke til kommentar

Jo, det stemmer det. Hu er fortsatt en sånn som skal bestemme, men sålenge den andre ikke ypper seg går det greit. Er ikke lenge siden jeg måtte dra a løs fra kinnskjegget til en langhåra vorsteh som ikke visste sitt eget beste, Hehe.

Furminatoren funka forresten suverent. Reduserte vel røytetida med flere uker.

Lenke til kommentar

Det er noen sider siden det ble nevnt; men denne artikkelen ser litt på hundehold og dyrevelferd i kina: http://www.foreignpolicy.com/articles/2010...ch_dog_poor_dog

Bla. nevner den at det faktisk var forbudt å holde kjæledyr i kina før. :dontgetit:

Det var en artikkel om Moskvas løshunder som først fikk meg til å legge FP i rss-leseren, visste dere at det fins løshunder i Moskva som bruker t-banen selv? http://www.ft.com/cms/s/2/628a8500-ff1c-11...144feab49a.html

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Noen her som har gode tips til for som er bra mot pelsen? Er mye floker på bikkja, og jeg mistenker maten. Så tips til ett nytt og bedre. Bruker vanlig pedigree fra butikken nå. Er snakk om en Chinese crested powderpuff :)

Jeg trodde oppdrettere pleide å anbefale noe, men nå vet ikke jeg om du har fått hunden fra oppdretter.

Følg rådet til Sookie.

Lenke til kommentar

Noen her som har gode tips til for som er bra mot pelsen? Er mye floker på bikkja, og jeg mistenker maten. Så tips til ett nytt og bedre. Bruker vanlig pedigree fra butikken nå. Er snakk om en Chinese crested powderpuff :)

Brukte tørfor for, men har sluttet. Er ikke naturlig for hunden.

Beste foren du får er ProPet sitt vompølser. Jeg skiftet til det og pelsen har blitt helt fantastisk! Og han ELSKER maten! Spinner rundt i glede og klarer ikke å sitte i ro mens jeg gjør det klar.

Han mister mindre pels, og er et mye gladere hund.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...