Fribbern Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Spørsmål: Nå som snøen har kommet så er det jo frem med skia, og jeg har kjøpt trekksele til Giha (hunden min). Men... Jeg har jo alltid terpet på at hun ikke skal trekke når hun går i bånd, men hvordan snur jeg det nå? Slik at når hun har på seg den selen så har hun lov til å trekke. Prøvde litt i går kveld, men hun stoppet med en gang båndet ble stramt. Noen som har erfaring med dette? og kan gi meg noen trenings teknikker? Takker for svar. Mvh Anders Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Trekkselen spenner jo ikke om halsen, men om brystet, så hunden merker jo forskjell. Ihvertfall har vi det slik at halsbåndet på Kaos strammer seg når han trekker, slik at han skjønner at det er feil, men med trekksele blir det ingen "straff" om han trekker, og det er dermed greit. Men jeg vet ærlig talt ikke, vår hund er vant med at om det strammer rundt halsen, får han ikke trekke, og om det ikke gjør, er det bare å dra, men jeg vet jo ikke med deres hund. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 JA, har det samme med min hund. har terpet og terpet på at hun ikke skal trekke, for noe av det verste jeg vet er en hund som trekker når jeg går tur. Så hun har lært seg at når bondet strames så skal hun slakke ned på farten for å "vente" på meg. Jeg må jo få fram en belønnin for at hun trekker, men det er jo vanskelig når jeg står bak henne. Jeg roser jo så klart de få gangene hun trakk litt. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal trene på dette. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Få en til å hjelpe deg? Hvis du får en kompis til å lokke med pølsebiter elns så hunden drar deg fremover Lenke til kommentar
robB Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Min hund elsker å trekke. I dag var jeg i en løype med akebrett med Prins framfor. Han springer som ei kule, og jeg etter. Det jeg sier for at han skal springe er: "Gåh! Jah! Koman! Gåh! Jah!" Med høy stemme og kviskrestemme i slutten av ordet. Altså en positiv stemme. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 ja, da skal jeg ut i løypa og prøve, ønsk meg lykke til... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg tror nok jeg er en av disse slitsomme hundeeierne som gjerne vil prate med andre hundeeiere Nå er jeg kanskje litt i overkant interessert, men.. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Jeg må innrømme at jeg også er en av de. Det er vel en vane jeg ikke klarte legge fra meg etter forrige bikkje, så jeg har vært sånn imellomtida óg De jeg har møtt på har i hvert fall vært veldig interessert i å prate, og flesteparten av gangene har det faktisk vært jeg som har måttet si at jeg må videre (: Ellers så er Lara 4 måneder i dag, og helt sinnsykt sliten etter ei hælj på hytta. Hu har lagt sin elsk på snøen og elsker å "leike bulldozer". Har dessverre ikke noen nyere bilder av a, men det kommer nok snart Edit: Slenger med et bilde fra juleferien (: Endret 22. januar 2007 av bazukh Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Er vel greit å snakke litt av og til, men jeg liker å jogge med hunden og da blir det bare slitsom og hele tiden skulle stoppe for å snakke med folk. Og hunden min får lekt seg nok med andre hunder i hagen, da alle nabohunder alltid greier å rømme og komme på besøk til oss. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Er litt annerledes hvis man er ute og jogger, enn hvis man er ute og går en rolig tur da. Jeg ville aldri funnet på å stoppe en jogger. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hva gjør dere når hunden deres får masse snø mellom potene. Når jeg går turer i skogen, kan hunden min finne på å sette seg ned å sleike på potene sine, for det havner jo en del snø mellom der. Andre som sliter med det? tips til hva dere gjør med det? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 bazukh: Utrolig skjønn valp! Hva gjør dere når hunden deres får masse snø mellom potene. Når jeg går turer i skogen, kan hunden min finne på å sette seg ned å sleike på potene sine, for det havner jo en del snø mellom der. Andre som sliter med det? tips til hva dere gjør med det? 7779135[/snapback] Man kan jo smøre potene deres med spenefett eller potesalve som selges i dyrebutikker og som skal gjøre at snøem ikke setter seg fast i potene. Har også hørt at noen bruker formfett som de sprayer på potene og som gjør at snøen ikke klumper seg og blir til harde isklumper. Det er også lurt å klippe pelsen som er mellom tærene da disse ofte fanger snøen. Ellers så har jo du spesielle sokker til hundene som er aktiv i snøen men som har poter som er litt pinglete. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva gjør dere når hunden deres får masse snø mellom potene. 7779135[/snapback] Nå veit ikke jeg åssen hund du har, men på forrige bikkja (toller) var det nok å holde pelsen på potene og mellom "tærne" kort. Med Lara (rottweiler) har vi ikke hatt et problemet ennå, men har potesalve om det skulle oppstå. bazukh: Utrolig skjønn valp! 7779312[/snapback] Takk Hu har blitt litt større nå, så jeg må få finni fram kamera og tatt noen bilder snart. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Klipp hårene mellom tredeputene, det vil fjerne noe av problemet. Ellers trenger jeg de av dere i nærheten som kan være modeller i fotostudio med hundene deres. Gratis selvfølgelig, og dere får bildene etterpå Horten altså. Tips gjerne venner! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Klipp hårene mellom tredeputene, det vil fjerne noe av problemet. Ellers trenger jeg de av dere i nærheten som kan være modeller i fotostudio med hundene deres. Gratis selvfølgelig, og dere får bildene etterpå Horten altså. Tips gjerne venner! 7779893[/snapback] Awh, gjett om jeg skulle ønske jeg bodde i Horten nå Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det hadde blitt et meget elegant bilde tror jeg Hvor bor du? Er jo mulig å ta tog, og det er lett å ta buss fra toget (evt møte deg ved toget). Men er jo ikke alle som er sugne på å ta tog bare for noen bilder, hehe. Du får si ifra om du befinner deg i nærheten i løpet av de nesten månedene. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det hadde blitt et meget elegant bilde tror jeg Hvor bor du? Er jo mulig å ta tog, og det er lett å ta buss fra toget (evt møte deg ved toget). Men er jo ikke alle som er sugne på å ta tog bare for noen bilder, hehe. Du får si ifra om du befinner deg i nærheten i løpet av de nesten månedene. 7780498[/snapback] Jeg bor like sør for Trondheim , så blir ett stykke å dra for noen bilder Jeg har tenkt å dra til fotograf for å få noen fine bilder av meg og Geisha sammen, men de vanlige "familiefotografene" er ikke særlig flinke synes jeg Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva gjør dere når hunden deres får masse snø mellom potene. Når jeg går turer i skogen, kan hunden min finne på å sette seg ned å sleike på potene sine, for det havner jo en del snø mellom der. Andre som sliter med det? tips til hva dere gjør med det? 7779135[/snapback] Hunden min tåler snø veldig dårlig. Løper hun lenge i snø begynner hun å blø under potene. Prøvde med sånne hundesko/sokker, men de nektet hun å ha på seg, rev de av med en gang. Så det jeg gjør nå er at jeg smører hun med en krem jeg kjøpte på en dyrebutikk (husker ikke navnet), den har ganske lik konsistens som vaselin (bare at den lukter gammel pølse a.k.a helt jævlig), og den fungerer veldig fint. Snøen henger seg ikke fast og hun blir heller ikke sår under potene. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Siden det var mye snakk om bilder legger jeg ved noen liker til bilder av min hund. http://i5.photobucket.com/albums/y179/Frib...peroverbekk.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y179/Fribbern/Giha23.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y179/Frib.../Gihamellom.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y179/Frib...aakerlper-1.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y179/Fribbern/Vthund.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y179/Fribbern/Giha.jpg Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg og Geisha for 10 minutter siden Geisha har vært ute og hoppa i snøen i dag. Kunne ikke gå særlig mye tur fordi det er fare for å drukne i den alt for dype snøen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå