Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uff for en pingle hund jeg har. Blir livredd for neglesaksa også.. Har ikke noen vond opplevelse fra den ... Umulig å få klippt dem.. Må vel til vetten og få slått han ut ..

Huff, høres ut som den trenger mye tid på å bli trygg.

Hvordan gjør du det når du prøver å klippe?

Jeg ville startet med å tatt en negl pr.dag og laget det til den store happyhour for hunden rundt når man skal klippe. La den få assosiere klippingen med noe veldig stas.

Hunder er jo også eksperter på å merke våres stress, og blir vi stressa og anspent av at hunden blir redd og vanskelig, så blir den bare enda verre.

Jeg holdt på å drite meg ut der, men tok meg i det og vi har nå heldigvis en rolig hund under klippingen. Det tok ganske lang tid, og hun prøver å spille dødssyk hver gang hun skjønner hva som skal skje, men hun ligger rolig og vet det kommer noe godt bare vi blir ferdige.

Håper du kan finne en teknikk siom funker for dere, for å måtte til vetten hver gang man skal ta negler er jo bare ekstra stress for dyret og veldig dyrt for deg.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Har et spørsmål om hunden min som jeg håper dere kan svare på:

Han får som regel tørrfor fra hills som fungerer veldig bra, og noen perioder imellom så gir jeg han vom og hundemat. Har nå de siste gangene jeg har foret med vom lagt merke til at han ofte går og gnir snuta og ansiktet i pleddet sitt etter å ha spist vom, nesten som om han klør. Dette varer som regel ikke lenge, og var ikke noe jeg tenkte noe særlig over før men..

Kan dette være en allergisk reaksjon? Er litt redd for å la det gå for langt.. Har ikke lagt merke til om han reagerer mer på enkelte pølsetyper enn andre siden jeg pleier å bytte på å fore med forskjellige smaker..

Lenke til kommentar

Vel. Han får skikkelig panikk om han ser neglesaksa. Prøver jeg og holde han rolig så får han enda mer noia. Prøvde og gi han ett griseøre han kunne kose seg med imens men det ga han blaffen i.. Skulle ikke klippes han nei. Han er fin og grei sånn ellers. takler det meste.. Men den saksa liker han ikke. hvorfor det vet jeg neimen ikke.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Dyr er merkelige sånn, de bare finner ut at noe er de redde for.

Jeg undres til stadighet hva min finner ut er skummelt for øyeblikket :)

Men jeg ville nok gått tilbake til start og bare vist saksen og lagt den bort igjen, mens man roser og belønner hunden mye.

Når man har fått hunden til ikke lenger få panikkanfall bare ved å se den kan man gå videre.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å klippe klørne hver gang du tar fram saksa.

Ta på tærne og knips på neglene. Ros, tolmodighet og masse godbiter :)

Du får det nok til!

Min skaper seg noen ganger. Hender jeg må "sette han på plass", ved å si at han skal stå i ro. Han er vanligvis ikke redd for kloklipp ;)

Lenke til kommentar
Hei jeg har en "engelsk springer spaniel" som har mistet hørselen, han er 12 år og fullstendig døv:F.

Han har blitt nokså flink til å skjønne kroppsspråk så det er ikke noe stort problem, men det er jo bedre med en hund som fungerer ordentlig.

Min tante har også en engelsk springerspaniel som også akkuratt mistet hørselen den og. Så jeg lurer på om det er noen andre der ute som har opplevd det samme med denne rasen?

Er det ett kjent problem?

Hva er grunnen og kan man gjøre noe for å gi dem hørselen tilbake?

Interessant!

Jeg kjente også en engelsk springer spaniel som ble døv, gitt... Virker som om det er noe relatert til rasen da... Mer enn det kan jeg ikke svare på.

Har et spørsmål om hunden min som jeg håper dere kan svare på:

Han får som regel tørrfor fra hills som fungerer veldig bra, og noen perioder imellom så gir jeg han vom og hundemat. Har nå de siste gangene jeg har foret med vom lagt merke til at han ofte går og gnir snuta og ansiktet i pleddet sitt etter å ha spist vom, nesten som om han klør. Dette varer som regel ikke lenge, og var ikke noe jeg tenkte noe særlig over før men..

Kan dette være en allergisk reaksjon? Er litt redd for å la det gå for langt.. Har ikke lagt merke til om han reagerer mer på enkelte pølsetyper enn andre siden jeg pleier å bytte på å fore med forskjellige smaker..

Min hund gjør akkurat det samme! Han bare tørker seg rundt munnen litt. Vom er jo ganske sølete :)

Lenke til kommentar

Men vil ikke de elektriske bråke og skremme hunden? :dontgetit:

Siden hundene er rundt 2 kg og klørne ikke er spes. kraftige, så prøver jeg heller med en "menneskefil" først. :p

Jeg benyttet forresten anledningen i går til å klippe klørne til minstegutt. Han ble lagt i narkose for å trekke tenner. Jeg liker ikke å klippe neglene deres. :S

Edit: Jeg tenkte å file for at de ikke skal bli så skarpe. Hannhunden er lite ute nå og får ikke slitt ned selv når klørne er nyklipt.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...