Lempicka86 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Har tenkt å kjøpe den furminatoren selv, så bra å høre at den fungerer Vi har to hunder, en rottweiler/shæfer blanding hann på 5 år Cæsar, og en rottweiler tispe på snart 2, Rexene.. Rett og slett nydelige, og utrolig snille hunder Vi har ei datter på ett år, som akkurat har begynt å dele alt ho får med dyra, så de har ihvertfall blitt bestevenner, og er aldri langt unna når vi spiser De er utrolig rolig og tålmodige med vesla, og det er gøy å se de "leke" sammen -- Vi skal snart begynne med kløv og trekking nå, Rexene skal få trekke og kløve veldig forsiktg og uten noe særlig vekt på noen av delene.. det er bare så ho skal bli vandt med det. Vi har hundene løse ute hjemme, og det går kjempefint.. De har faktisk klart å låse opp døra og stukket av mens vi var borte på dagstur :O men Rexene lå på trappa da vi kom hjem mens Cæsar var på kattejakt hos naboen .. "trur du katta noen gang kommer tilbake hit" , sa naboen idet vi henta hjem Cæsar.. Skal finne frem noen bilder senere i kveld jeg ;-) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Nå har visst Frøya satt Virma skikkelig på plass. Fant de nede i gangen; Virma gjemt i et hjørne, og ikke helt fornøyd; Frøya midt på gulvet, med et overlegent uttrykk. Det har vært mye styr og konstant trening; men det er mulig å trene inn atferd som går på tvert imot instinktene. Katt og Vorsteh ender jo som oftest hardt for katten sin del, og man ser det tydelig at katten virkelig vekker jaktinnstinktet. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Fikk 100% Positiv hverdagslydighet skrevet av Arne Arrestads i posten i dag. Prøver å lese meg godt inn i hundebøker, ikke bare Internett, før det blir valp i hjemmet. Noen som har noen erfaringer med å følge denne? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Noen som har kjøpt julegaver til hundene sine da? Har kjøpt ett skjerf til ponni og noe godis til bikkja til søstra mi :!: Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hundejulegaven MÅ være nammis som lukter gjennom papiret! Jeg har kjøpt til mine Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 God Jul fra Aroh Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Noen som har kjøpt julegaver til hundene sine da? Så klart! De får gaver fra besteforeldrene sine også. Bortskjemt? Neeeida. :!: Snublefot: Når får du hunden? Er så spennende og uendelig den ventetiden. Fiiine hundene over her! Vi har skaffet oss en hund til nå. (Samme rase.) De går så godt overens og vi bare koser oss. Lenke til kommentar
Zerzk Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Bikkja fikk tørka griseøre som hun slukte ned, ny bamse og en ball. Regner med om ikke lenge så er bamsen revet sunn og sånn hvit greie inni flyter overalt ;p Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) refleksvest, er blitt gammel og vimser heller i veien enn i grøfta nå på vinterstider. Men bitterheten hennes mot andre tisper forsvinner ikke Kan noen hjelpe meg med denne situasjonen. En hundeeier står og strigler/børster sin schæfer og grønnlandshund/pointer. Jeg kommer tur med min vorsthe, og schæferen setter i firesprang og rett til angrep uten noe som helst tegn. grønnlandshunden/pointeren får jo også planen og de setter i angrep. sånn helt uten videre? eieren sa det aldri hadde skjedd før... Disse går helt i vinkel på hverandre etter dette. edit: spm er egentlig ikke hva jeg skal gjøre for, slipper den bare løs så kommer hunden min hvertfall godt ut av det. Men hvorfor angriper de bare sånn plutselig, den var 15 meter unna. Endret 25. desember 2009 av Axl91 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Står på venteliste nå, så håper om noen måneder. Stresser ikke. Leser meg opp og tar ventetiden med fatning. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Min har fått grisehale, okseøre, et sånn hvitt bein og tørket godbiter i pose. Han er forøyd med dagen tror jeg Litt irritert på mamman sin, som ble litt lat på kvelden. Han har ikke gått skikkelig tur i dag. Det får vi ta igjen i morgen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Dachsen fikk åpne 3 pakker i går, pluss et par som ikke var hennes, hun syns også det er gøy å leke med pappiret. Hun fikk også en liten heklet genser, som var alt for liten for vårt feite dyr Lenke til kommentar
granny Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Noen som kan anbefale en dyrlege i Oslo/Bærum som faktisk jobber for pengene de skal ha? Var hos dyrlegen for 4 uker siden da jeg mistenkte at et nytt inbilt svangerskap var underveis, både at puppene nederst var større en normalt og at hun er så kylling for alt og alle. Dyrlegen klemte litt og sa at dette var helt naturlig og ingen inbilt å snakke om her. I dag satt jeg og koste med hunden og klemte litt forsiktig på puppene da jeg merket hunden syntes det ikke var noe godt å bli tatt der i dag. Da stod spruten ut selvfølgelig, og må jo da tilbake å betale en formue for noe de burde ha sett for lengst. Betalte 1100,- for å få konstatert at det ikke var inbilt sist, så blir vel dobbelt nå som det faktisk er noe. Det er over 3 mnd siden hun hadde løpetid og puppene er ikke blitt større siste måneden, så det jeg oppdaget i dag er noe jeg mener dyrlegen også burde sett. Og en ting til, Dyrlegen påstod når vi var der at inbilt svangerskap hos hund var noe som ikke ble dekket av forsikring. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette. Finner ikke noe info hos Agria om akkurat dette. Hvis det her gått 4 uker siden hunden var hos veterinær kan jeg aldri tenke meg at den hadde innbilt allerede da, men at det var i ferd med å utvikle seg. Ikke lett for en veterinær som ikke vet hvordan hunden er "normalt" å se dette. Innbilt svangerskap er jo ikke akkurat noen "sykdom" som hunden MÅ behandles mot. Så tror nok ikke det dekkes av Agria. Det går jo over av seg selv, men kan være plagsomt både for hund og eier så lenge det står på. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du måtte til dyrlegen og betale ut i dyre dommer for å få påvist noe du helt klart kan se selv - nemlig melk i puppene...? Hvis hunden ikke er veldig plaget er det meget virksomt å sette den på litt mager kost noen dager, gi masse trim og rydde vekk alt av kosedyr og annet som den kan finne på å innbille seg at er "valpene" sine! Hvis den er veldig plaget får du hormonmiddelet "galastop" som ihvertfalle er meget virksomt på min tispe. Det får jeg resept på av min veterinær uten å trenge ta med hunden en gang, bare ringer jeg! Men det er jo mulig jeg har et mer en normalt godt forhold til mine veterinærer da? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Sist jeg var til veterinæren med Geisha hadde hun løpetid. Jeg fikk da beskjed av dyrlegen om at jeg kunne forvente meg innbilt svangerskap denne gangen. Jeg venta jeg, men ingenting skjedde. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Jeg var litt irritert da jeg skrev det, men det går over Nå endte visa i en hund som fikk kraftige bivirkninger av galastop denne gangen, så har blitt mye frem og tilbake hos dyrlegen etter den posten der. Nå har jeg en hund som skjelver konstant, nekter å spise, raser av vekt og ikke vil gå tur. Men det skal visst gå over av seg selv, så da tror jeg de på det. Ble også avgjort at hun steriliseres, da hun nå har hatt 2 løpetider og 2 inbilte, så er vel oddsen stor for at det vil gjenta seg hver gang. Endret 25. desember 2009 av archongamer Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Spørsmål til alle her inne : Hvis du skulle fått den en ny valp om 3 uker og du ikke hadde hund eller hundeutstyr fra før- hvor mye penger ville du svidd av på utstyr til det nye familiemedlemmet? Dette er ikke en konkurranse om å bruke mest penger, jeg spør fordi jeg er nysgjerrig og etter å ha sett en tråd på et annet forum der det nærmest gikk sport i å skryte på seg å bruke mest mulig penger på hund. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Hundejulegaven MÅ være nammis som lukter gjennom papiret! Jeg har kjøpt til mine Ja, samme her. Vår hund fikk et hundebein som han pakket opp selv, og en hjernetrimleke. Men sistnevnte pakket vi opp for han. 1 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg og samboeren min feira jul hver for oss i år, men jeg ble med hjem til foreldrene hans og satt der en times tid før jeg dro til mine egne foreldre. Hundene skulle være med samboer i år Vi ankommer, og samboer legger gavene vi har med under treet. Etter 5 minutter kommer Geisha "snikende" med sin innpakkede gave i munnen. Holdt på å le meg ihjel! Var litt sånn som da jeg var barn og vi fikk lov å åpne en pakke tidlig på kvelden siden vi gleda oss sånn :!: Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ble også avgjort at hun steriliseres, da hun nå har hatt 2 løpetider og 2 inbilte, så er vel oddsen stor for at det vil gjenta seg hver gang. Tok samme avgjørelsen som deg etter to løpetider, og er veldig fornøyd. Priser varierer veldig, så undersøk litt. Her ligger det mellom 3,5 og 8k. Husk at hun må steriliseres når hormonene er i normalt. Altså når hun ikke har løpetid eller innbilt. Spørsmål til alle her inne : Hvis du skulle fått den en ny valp om 3 uker og du ikke hadde hund eller hundeutstyr fra før- hvor mye penger ville du svidd av på utstyr til det nye familiemedlemmet? Dette er ikke en konkurranse om å bruke mest penger, jeg spør fordi jeg er nysgjerrig og etter å ha sett en tråd på et annet forum der det nærmest gikk sport i å skryte på seg å bruke mest mulig penger på hund. Hadde en uke på meg å kjøpe utstyr når jeg fikk Ponni og brukte kanskje fem hundre. Kjøpte en seng, noe godis og halsbånd/leiebånd. -------------- Var akkurat ute med bikkja, snøen rakk henne til halsen, godt hu fikk skjerf til jul :!: Sååå fornøyd og hoppa rundt som en kanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå