Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plutselig blitt så usikker på valg av kjønn på første hunden i familien. Hadde opprinnelig tenkt tispe. Men nå vet jeg ikke lengre. Er det mange som sliter med innbilt svangerskap, og at løpetidene er utrolig strevsomme?

Hva syntes dere er best for førstegangskjøpere? Alle meninger tas i mot med takk :)

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Hund 1 og 2 var tisper. Men hund 2 så fikk jeg ikke oppleve løpetiden men derimot på hund 1 så gjorde jeg det flere ganger og kan ikke si at hun var noe påvirket av det utenom hun var veldig ivrig på å snu baken oppi trynet på hannhunder. Så er det også blodet som drypper. Så truse er en fin sak da. Men kjønn tror jeg varierer på åssen hund du har planer om og.(tror jeg)

Lenke til kommentar

Her har vi bare hatt tisper, og vi trives godt med det. Løpetiden er ikke så stress egentlig; småkjipt å våkne til blodflekker på gulvet - ja, men litt sånt må man tåle om man skal ha hund. Vi bruker up&go bleier som vi klipper hull til halen på; praktisk og hygienisk selv om det ser litt rart ut. Bortsett fra litt styr sånn sett, og litt humørforandringer så merker vi ikke spesielt mye til løpetidene.

Avhengig av rase kan det være vanskelig å få tak i tisper. Med en normal rase så skal ikke forskjellen være så enorm, man skal klare å få til en fin familiehund uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Plutselig blitt så usikker på valg av kjønn på første hunden i familien. Hadde opprinnelig tenkt tispe. Men nå vet jeg ikke lengre. Er det mange som sliter med innbilt svangerskap, og at løpetidene er utrolig strevsomme?

Hva syntes dere er best for førstegangskjøpere? Alle meninger tas i mot med takk :)

Jeg skal aldri ha hannhund, av den enkle grunn at de aller fleste hannhundeiere jeg kjenner til ikke kan eller tør å ha hannhundene sine løs sammen med andre hannhunder som de ikke kjenner godt. Hannhunder har en tendens til å fyke ihop noe som ikke er trivelig . Er det ikke din egen hannhund som er problemet kan du banne på at du møter en eller annen idiot med en diger hannhund i flexibånd som fyker på bikkja di fordi eieren ikke har kontroll :roll:

Jeg har to tisper. Løpetiden er ikke noe problem og vi merker egentlig ikke noe til den med mindre en eller begge to sniker seg inn i senga på det hvite lakenet og sovner der. Blodflekker har vi ikke her i huset fordi hundene vasker seg. Innbilt svangerskap har jeg aldri opplevd i mine år som tispe-eier (7 år tilsammen, 3 tisper) . Det eneste som er med løpetiden er at vi ikke kan dra på hundetreff og ikke kan ha hundene løse i skogen. Og så er de noen horer til å stille seg opp for gutter vi møter på tur :cool:

Lenke til kommentar

Vil nå si at det er viktigere å se på hvilken rase du vil ha.

f.eks. Skal du ha en vorsthe, men ikke er jeger så gå for en trekkhund, de vil være avlet for å ha godt gemytt, man kan ikke ha en trekkhund som krangler. Dog du er avhengig av å gi mer tur.

Har en tispe og hatt en hann, strihåret vorsthe, og de er/var to dominante hunder. Den siste er vi 5. eier av, og den lider litt av inbilsk svangerskap, dro til dyrlegen og fikk medisner for det. Men hun er vanskelig å møte andre tisper med når hun er i bånd. Er hun løs så unngår hun dem. Er litt overbeskyttende. Hun hater kjæresten min :p

Og eierbytte har ødlagt hun som jakthund, tok oss to år å avvenne henne skopussingen.

Lenke til kommentar
Er det ikke din egen hannhund som er problemet kan du banne på at du møter en eller annen idiot med en diger hannhund i flexibånd som fyker på bikkja di fordi eieren ikke har kontroll :roll:

:realmad: Pluss at eier av fillebikkja ikke sier et kløyva ord og beklager seg. :realmad:

Ang første hund og kjønn.

Kommer helt an på rasen!

Er det en stor og krevende hund, hadde jeg valgt tispe. Hannhundene er vanskelig nok som det er i puberteten, om oppå der igjen er det en tøff rase.

Tispene ryker veldig fort sammen og er i mange tilfeller veldig "bitchy".

Hanner bøller og sloss.

Du finner mange negative side hos begge kjønn.

Ikke la innbilt svangerskap hos tispene stoppe deg. Det er langt ifra alle som opplever det :)

Jeg trives godt med hannhund. Skulle ønske han kunne være løs uten problem. Men der er det jeg som hundeeier som har "feilet".

På utstilling, møtte jeg FIRE slike hunder som jeg har. De stor utenfor hytta og eieren drev å bærte ting inn i bilen.

De så ikke så meg og min hund en gang ;) Har mye med oppdragelse og trening å gjøre.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...