Turtlis Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Huff da... Min valp, for mange år siden, knekte fote og måtte avlives Lenke til kommentar
Dr.Sheldon Cooper Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Var heldigvis brudd på områder som ikke er så vriene. Men gud så trist når han ynker seg bortover. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hunden til søstra mi greide å få rivd albuleddet løs fra beinet i forbeinet igår. Må opereres i morgen for å sette inn metall og greier. Tror beinskader er smittsomt denne uka. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Hei Har en hund som har innbilsk svangerskap. Og den river opp alt av liggeunderlag og madrasser nå. Det er ikke for å lage rede, for den gjør det i starten. Lurer på om den faktisk blir deprimert av at det ikke kommer noen valper? Neste år skal hun nok begynne på pillen, hehe. For hun roet seg ned, så kjøpte vi en madrasss til hun og da hadde hun roet seg ned i et par dager, men hun gjorde det igjen i natt. Noen som har noen erfaring med dette? Edit: er en vorsthe, får sin mengde mosjon, dog vært lit lite den siste uken. men fikk løpe løst i en og en halv time i skogen går kveld. Så burde ikke være grunnen for "utbruddet" i natt. Endret 25. november 2009 av Axl91 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ikke gi hunden din pillen, det øker faren for kreft Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Henta nettopp nabohunden og 2 nyfødte valper ut fra plattingen i hagen Får virkelig ikke håpe det er min hund som er faren... Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Noe mer enn hos mennesker? Hun er 10 år nå så vet ikke hvor lenge hunder har innbilskt svangerskap.. Trodde heller ikke det var hvert eneste år. Lenke til kommentar
Tuva123 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hei! Har en rød Cocker Spaniel på 6 måneder. Han er glad i mat, og dermed lett å lære. Men det har hendt opp til flere ganger at han blir agressiv mot flere i familien! Han har sin egen seng og plass på gangen, og noen ganger kan han knurre og bjeffe bare vi nærmer oss. Dette skjer helst i forbindelse med at han har mat,bein o.l i sengen, men har også hendt når han tar ting han ikke får lov til og vi prøver å ta fra han. I dag var det et papir som hadde falt ned på gulvet som han sprang av gårde med, og jeg satt meg ned og strøk han i pelsen og tok forsiktig tak i papirbiten. Da glefset han til og bet meg så hardt i benet, at jeg kunne se merker igjennom buksen. Jeg er derfor svært redd for å nærme meg han, og må trå til med hansker på hendene og yttertøy. Dette er ikke første gangen han har glefset, og min mor har tidligere fått bitt i fingeren etter en slik episode. Vi prøver alltid å gå varsomt frem, men han knurrer/ bjeffer og biter når han ikke får viljen sin. Ettersom vi er litt redde, føler han vel at han har vunnet og er sjefen i huset. Jeg vet røde cocker spaniel kan være agressiv og føle eierdominans. Jeg prøvde å flytte sengen hans et annet sted, og tar bare fram en og en leke så han ikke skal tro han eier dem. Vi har vært på dresurkurs og han er veldig flink til alle de grunnliggende tingene; sitt, gi labb, ligg, bli, kom, ikke spise før værsegod osv. Ellers er han en veldig kosete og grei gutt, som bare småbiter ved leik. Vi har bla. begynt å spreie han i ansiktet med vann hver gang han biter ved lek, så han forstår at dette ikke er lov. Håpe noen kan hjelpe meg og min familie!! Takk! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vi har bla. begynt å spreie han i ansiktet med vann hver gang han biter ved lek, så han forstår at dette ikke er lov. Vil ikke dette gjøre han mer aggresiv?? Hvordan er ditt kroppsspråk når du skal ta fra han det han har stjelt? Hvis du f.eks. bøyer deg over han og skal stryke han over hodet er dette veldig truende signal mot hunden. Lenke til kommentar
Tuva123 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vi har bla. begynt å spreie han i ansiktet med vann hver gang han biter ved lek, så han forstår at dette ikke er lov. Vil ikke dette gjøre han mer aggresiv?? Hvordan er ditt kroppsspråk når du skal ta fra han det han har stjelt? Hvis du f.eks. bøyer deg over han og skal stryke han over hodet er dette veldig truende signal mot hunden. Har lært det av en venninne som har brukt sprayflaske å sprayet hunden med vatn i ansiktet med engang han biter. Dette har funket med henne, og ser ut som å virke ettersom han da trekker seg tilbake.. Men vil gjerne høre råd om du vet at dette ikke er lurt! Har følgt litt med på "hundehviskeren" på TV, og fikk vite at man alltid skal trå varsomt frem.. Så jeg har derfor begynt å stryke han litt i pelsen slik han ikke skal bli redd! Prøver selvsagt først å si "sitt" og "gi labb", slik jeg viser at jeg har styringen.. Gjerne rett mine feil! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Lexi holder på å bli stor. Se på de labbene :!: Men ja: ingen som har noe fornuftig å si om hvordan man ser hvor hunder kommer ifra ut av registreringsnummeret? (Spørsmålet mitt på forrige side.) Endret 25. november 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Har lært det av en venninne som har brukt sprayflaske å sprayet hunden med vatn i ansiktet med engang han biter. Dette har funket med henne, og ser ut som å virke ettersom han da trekker seg tilbake.. Men vil gjerne høre råd om du vet at dette ikke er lurt! Har følgt litt med på "hundehviskeren" på TV, og fikk vite at man alltid skal trå varsomt frem.. Så jeg har derfor begynt å stryke han litt i pelsen slik han ikke skal bli redd! Prøver selvsagt først å si "sitt" og "gi labb", slik jeg viser at jeg har styringen.. Gjerne rett mine feil! Jeg synes det er litt vanskelig å gi råd, siden jeg ikke er noe ekspert og jeg kjenner heller ikke noe til rasen. Men jeg personlig hadde aldri sprayet hunden i ansiktet på den måten. Jeg ser for meg at den blir redd og ofte blir hunder agressive da. Det vi gjorde ved bitiing var bl.a. å snu oss vekk fra valpen for å vise at man ikke vil leke med valper som biter. Men virker som hunden deres er over "valpebiting" og biter for å si fra om noe nå, siden det er såpass kraftig bitt. Kanskje kan det være en ide å få noen som har peiling til å komme hjem til dere for å hjelpe. F.eks. kan en lokal hundeklubb ha en sånn person. Går an å ta noen telefoner/søke på nettet. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Noe mer enn hos mennesker? Hun er 10 år nå så vet ikke hvor lenge hunder har innbilskt svangerskap.. Trodde heller ikke det var hvert eneste år. Jeg viste ikke at p-pillebruk på mennsker førte til større kreftfare jeg da.. Så ja, mer enn hos mennesker. Dyrlegene jeg har snakket med anbefaler ikke p-piller til hund. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg viste ikke at p-pillebruk på mennsker førte til større kreftfare jeg da.. Så ja, mer enn hos mennesker. Dyrlegene jeg har snakket med anbefaler ikke p-piller til hund. Vent når du sier det så er det ikke kreft det pusher fram, my bad. Det er jo ikke godt for hunden å ha inbilsk svangerskap. Den ene patten hennes ser ut som en skikkelig blodknute, men dyrlegen sa det bare var fett. Hun har noen fettklumper rundt om. Hun er 10 år og så er jo bare naturlig at hun ikke er like sprek som før. Ellers så er hun ikke noe svak, ikke redd for at vi kjenner på den. Men kan hunder forstå at de har kreft? Merker jo fort når hun får allergiske reaksjon men. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Må jo kose seg i sofaen på en lørdagskveld Lenke til kommentar
Xal Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg vet røde cocker spaniel kan være agressiv og føle eierdominans. Jeg prøvde å flytte sengen hans et annet sted, og tar bare fram en og en leke så han ikke skal tro han eier dem. Vi har vært på dresurkurs og han er veldig flink til alle de grunnliggende tingene; sitt, gi labb, ligg, bli, kom, ikke spise før værsegod osv. Ellers er han en veldig kosete og grei gutt, som bare småbiter ved leik. Vi har bla. begynt å spreie han i ansiktet med vann hver gang han biter ved lek, så han forstår at dette ikke er lov. Hei! Svarte deg i den andre tråden din anngående matagressjonen. Angående bitingen så er han ennå bare en valp. Noen jeg kjente hadde en som bet til den var over et år. Kullsøsknene sluttet mye tidligere og deres gjorde ikke noe annerledes så vidt man kunne se. Det vi gjorde med vår hund når den bet var å slutte med det vi gjorde med hvis det var noe hunden likte. Vi gikk også ut av rommet, når han var virkelig hyper og det å overse han ikke hjalp, og lot han være alene et par minutter før vi kom tilbake. Ville ikke sprayet han i ansiktet med vann. Om du MÅ gjøre det ville jeg i hvert fall sagt nei akkurat i det han gjorde noe galt og så sprayet om han ikke sluttet. På denne måten kan du lære inn nei, men det fins andre metoder å lære inn nei så jeg ville heller brukt dem og oversett han når han beit eller som jeg sa tidligere gått ut av rommet. Min hund bet noe ekstremt på tur. Han tok tak i buksebeinet og nektet å slippe, hoppet opp og bet i hanske/hender/bånd og alle turer var ekstremt slitsomme. Det jeg gjorde var å ta han løs fra det han hang fast i for så å trø på båndet han slik at han var nødt å stå i ro og ikke kunne hoppe. Så gikk vi et skritt videre før han begynte igjen og vi gjentok prosedyren. Til tider hadde jeg mest lyst til å hive hele bikkja langt vekk, men jeg fortsatte. Det tok en evighet å gå noen som helst plass, men plutselig en dag ga han seg. Jeg vet dette ikke er likt ditt problem, men jeg forteller det fordi det er veldig viktig å har tålmodighet og ting løser seg ofte når hunden blir litt eldre. De to-tre første årene her hunden som et barn og man kan bare forvente oppførsel deretter. Det er et utrolig slit og man har ofte lyst å gi opp, grunnen til å fortsette er at man får så sinnsykt mye igjen for det man legger ned av tid i hunden de første årene, seinere. Lenke til kommentar
granny Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.. vil bare fortelle at i går måtte jeg ta den tyngste veien vi hundeeiere kan ta.. nemlig den siste reis med Fanny til veterinæren for å la henne få den evige hvile. Min datter har laget en nydelig hyllest til henne som jeg vil dele med dere alle. Alt for tidlig å miste en hund som bare ble 5 år og 1 mnd og sorgen er ufattelig stor. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Så ufattelig trist, granny. Kondolerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå