Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et spm. til dere hundekjennere. Skal man følge de foringstabellene som man finner på hundematen hans slavisk?

Eller kan man gi mer hvis man ser den er sulten? Har ikke lyst på en "feit" valp :)

Den er ca 4-5 måneder.

Valper skal ha litt ekstra fett! De skal ikke være feite, men har bare godt av å være smålubne. Min hadde problemer med å legge på seg når hun var mindre og så ut som ett vandrende skjelett, det er absolutt ikke bra for en valp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Passer på hunden til pappa denne helgen siden han skulle reise bort. Jeg hadde dessverre arbeidshelg, men ettersom jeg var siste utvei, måtte jeg rett og slett. Føler jeg synes så synd på hunden som først må tilbringe 7-8 timer i buret mens jeg sover, for å så må ligge i buret enda 8 timer før jeg kommer hjem. Selvfølgelig tar vi en liten tur på 15min før jeg stikker på jobb. Heldigvis er dette bare for to dager, men jeg lurer på om dette er veldig smertefullt for de? Hun har både mat, drikke og en leke som hun kan holde på med, men buret lar henne ikke bevege seg så alt for mye.

Lenke til kommentar

Hun har en liten tendens til å tygge på forskjellige ting enda, men det er mest for å slippe at hun skraper opp dørene. For det gjør hun alltid når hun er alene over lengre tid. Hun er veldig vant til å være utendørs ellers. Kunne jo ha plassert noe foran døra, for jeg liker ikke den tanken over at hun skal være i buret så innmari lenge.

Lenke til kommentar

Klarer hunden å ligge i buret hele natten, så er nok ikke det å være i buret en hel arbeidsdag det værste, fysisk sett. Men, det blir kjedelig. Det blir også kjedelig å være innestengt på et rom uten noe selskap. Er ikke hunden vant med det, så går det ut over inventar og alt som er gøy.

Det jeg ville gjort i din situasjon hadde vært å stått opp 1-2 timer tidligere enn nødvendig, tatt med hunden på en grei tur, og så brukt buret. Liker ikke bur; men av og til må det til nødløsninger, og så lenge hunden er så flink til å holde seg at tiden i bur ikke tøyer grensen så er resten tolererbart for en hund som får oppmerksomhet før og etter.

Siden du skriver at hun har en tendens til å fremdeles bite på ting antar jeg at det er snakk om en valp/ung-hund? Husk at det kreves *mye* forarbeid for å trygt kunne slippe en uerfaren hund løs i et rom alene. Sttrømførende ledninger, potteplanter, pyntegjenstander, osv er potensielle farer, og potensielle leketøy for en hund som kjeder seg.

Hunder tåler det å være alene bedre om de blir stimulert i forkant, både i form av oppmerksomhet/lek og fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar

Hvis hunden er vant til å ligge i bur, og slår seg til ro der, burde det ikke være noe problem, i alle fall ikke de to dagene du passer den. Sannsynligvis ville den bare ligget og sovet hele tiden uansett, så om den gjør det i buret eller et annet sted, så vil det ikke være så mye forskjell. Det er i alle fall det bikkja mi gjør når hun er alene hjemme, selv om hun kan gå fritt i hele huset, og det kan ofte bli opptil 8 timer på hverdagene det også.

Lenke til kommentar
Avliv bikkja! Biter den engang, så bør den ryke spør du meg. Slikt skal en hund IKKE gjøre.

Hvorfor i f**n skal en selge en aggressiv bikkje?

En valp på 6 mnd er helt normalt at klør i tenna og biter på ting.

Du mener altså valper som biter skal avlives??

Får denne rottisen en god eier som kan rasen og oppdragelse av hund ser jeg ikke denne som noe avlivningskandidat, enda!

Lenke til kommentar

Fins det en enkel måte å se hvilket land hunder er registrert i ut ifra registreringsnummrene?

Finner igjen følgende prefiks når jeg ser på stamtavla til Lexi: S, DK, N, ZBDST, ZDD

"Registreringsförbud för avkomma efter färgkombinationerna svartskimmel och

brun, respektive svartskimmel och svartskimmel. Gäller fr o m 1991-01-01." - er dette for å ta vare på de lysere fargene?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...