Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle operasjoner er en risiko, men det er noe du må vurdere utifra hva du får igjen. Hvis hun sliter mye og ikke har det bra, så må du tenke på at hunden lever nok en god del år til. Er jo bare du som kan ta den avgjørelsen. Kastrerte tisper kan få problemer som følge av manglende livmor i ettertid også som f.ex. inkontinens når de blir gamle. I mitt tilfelle var det absolutt verdt risken.

Lenke til kommentar
Er jo bare du som kan ta den avgjørelsen. Kastrerte tisper kan få problemer som følge av manglende livmor i ettertid også som f.ex. inkontinens når de blir gamle. I mitt tilfelle var det absolutt verdt risken.

Jeg må se litt på om halvannen uke med ei sliten, ustabil bikkje er verre enn skadene som kan komme av operasjoner. Dette er et helvete for både meg og bikkja, men det varer heldigvis ikke så lenge. Haka er at det kommer igjen hvert år og ingenting har hjulpet hittil. Men nå er bikkja 7-8år, så jeg tror kanskje vi får overleve resten av livet til bikkja sånn det er nå. Jeg hadde følt meg for ille om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Ble endel bilder, men for meg er dette bare verdens beste hund. Har egentlig alltid vært skeptisk til hunder etter jeg ble skremt som barn. Denne bikkja har vært som terapi for meg. Makan til venn skal du lete lenge etter.

Hunden heter Kira, er blanding av Boarder Collie og trekkhund (vet ikke hva de heter).. Fantastisk lydig. Stikker aldri av. I sommer så åpnet hun døra ut, gikk bak huset og la seg på plassen der vi bruker ha henne i band. Kan slippe henne ut i flere timer mens hun venter på at noen skal komme før hun foretar seg noe. Veldig avhengig av å ha mennesker rundt henne som lufter, går tur og kaster pinne med henne. Ball og pinne er livet hennes.

På bildene så er mange tatt fra jobben min i sommer som elvevakt. Tok henne med flere turer, og hver gang jeg tok på meg turklær etter 1. turen, ble hun helt vill! Det er virkelig drømmen. Få gå fritt rund og bite pinner hele kvelden :)

Eneste ganske store minuset er at hun tåler ikke andre hunder. Særs aggresiv overfor dem og egentlig ganske lite sosial ovenfor andre hunder. Mennesker, ingen problem! Har vært mange unger rundt henne og klappet henne. Ser fort at det er ikke drømmen, men hun bryr seg ikke. Utrolig fin hund. Utrolig rolig hund. Bjeffer KUN når vi leker med pinner og hun blir oppspilt. Da har hun lov.

post-26251-1257088629_thumb.jpg

post-26251-1257088645_thumb.jpg

post-26251-1257088666_thumb.jpg

post-26251-1257088734_thumb.jpg

post-26251-1257088816_thumb.jpg

post-26251-1257088827_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så trist. :cry: Fint at du har en ny hund å kose deg med da. :) Jeg ønsker meg en grand danois.

Ja.. Var veldig fornøyd med Shar peien.. Og trodde ikke jeg skulle få en hund til som var så snill og grei og lydig,, Men han har gjort en god jobb med å fylle "skoa" hennes.

EDIT: istedenfor å lage en ny post fortsetter jeg bare i samme posten:p

Noen "høst" bilder av Aroh gutten da:D

IMG_0990.jpg

Gudene vet hva han holdt på med her:p

IMG_0992.jpg

IMG_0994.jpg

IMG_1001.jpg

Ville ikke bli tatt bilde av i dag nei

IMG_1005.jpg

Litt vind i ørene

IMG_1008.jpg

IMG_1013.jpg

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Regner med det er meg du spør. Svar: Hvorfor ha puddel? hvorfor ha boxer? hvorfor ha ditt ? hvorfor ha datt? Så dumt spørsmål at du fortjener ikke å få ett skikkelig svar.

EDIT: Mitt valg til denne rasen var enkelt. Lynne, utseende, størrelse. Perfekt familie hund.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Haha Raw_Denim. Hva er dumt med det spørsmålet? Er jo litt som naboen som har fått seg rottweiler. Du kommer deg ikke unna at en rottweiler er avlet som vakthund. Den vil alltid være genetisk innerst inne deretter. Ihvertfall gjennom generasjoner. Er også litt for mindre muskuløse og kjevesterke hunder nettop med tanke på hva musklene og kjevene er av naturen til for.

Lenke til kommentar

God kveld godtfolk. Er det noen som kjenner til oppdrettere av Golden Retriever som fremdeles avler "riktig" farge?

Har en retriever/engelsk setter blanding som var så heldig å ha en mor med den flotte, gyldne fargen, og når Kevins tid en gang måtte komme *grøss*, så vil retriever kunne være en flott arvtaker.

Anyone? Vanskelig å finne. :(

Noen bilder av det nåværende dyret :) Snart 4 år gammel, årntli' pappagutt!

kevinblogg?ShowFile&image=1232748007.jpg

kevinblogg?ShowFile&image=1232747886.jpg

kevinblogg?ShowFile&image=1232748311.jpg

kevinblogg?ShowFile&image=1232752551.jpg

kevinblogg?ShowFile&image=1240523928.jpg

kevinblogg?ShowFile&image=1240779290.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...