Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Er utrolig morsomt å se når Strada kjeder seg! :D Her om dagen fant han en bokser på rommet mitt som var litt gøy. Dum som jeg er løper jeg etter han og han løper vekk. Jeg får tak i etter kort tid og tar den fra han, ferdig arbeid. Dagen etter, så kommer han inn på rommet mitt, går rett i haugen med klær som ligger på gulvet (ja, jeg er rotete), graver seg forbi flere sokker (han er ekstremt glad i sokker) som om det var ingenting, finner den samme bokseren, venter til han ser at jeg har oppdaget det, og springer så fort han bare makter opp trappene og inn i stuen, hvor han venter på meg :p

Jeg kan ikke gjøre annet enn å glise og "prøve" å fange han (altså være med på leken) fordi jeg synes han er så sykt morsom! :p Ja, jeg vet det er det motsatte av hva jeg burde gjøre med tanke på oppdragelse. Vel, drit i det av og til, man må jo ha det gøy av og til. ^

EDIT: Ligger og strekker seg på stuegulvet (med sovegørr i øyet)

post-103104-1255646927_thumb.jpg

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bikkja mi elsker også å stjele klær, særlig når han vil ha oppmerksomhet.

Det er ekstra stas når jeg løper etter han. Da tramper jeg imot han og sier ettellerannet glupt på hundespråket mitt :blush:

Da blir han helt tullerusk. Høy haleføring, knurrer og hopper rundt :love:

I morgen skal katten min kasteres. Da skal Diesel få øyedråper samtidig. Han er "plaget" med litt verk, etter å ha sovet. Har hatt det slik i mange uker nå *dårlig hundeeier som ikke har fikset dråper før nå*.

Lenke til kommentar

Thea er knallsøt når hun kjeder seg og vil leke.

I går satt vi i sofaen og så Hellstrøm. Så kommer hun og hopper opp med en sokk i munnen, ser på meg med "det" blikket og kaster sokken i været i en pen bue så den lander ved handa mi. Da skal jeg "prøve å ta" sokken og så løper hun bort med den før hun kommer halsende tilbake for å gjenta seansen.

Thea bruker sokkene mine som "suttekluter". Når jeg legger meg hopper hun ned på gulvet for å finne en sokk, før hun tar med seg en tilbake i senga og sovner med den :p Hvis jeg skulle være så dum og av en eller annen grunn ikke ha en sokk ved siden av senga mi trasker hun rundt et par minutter før hun klarer å falle til ro. Søta mi :love:

Lenke til kommentar

Hehe.. Morsome de siste innleggene. :D

Mia er likedan. Når hun har stjelt noe og får oss til å springe etter henne, så er hun i himmelen!

(Det dumme er når hun klarer å stjele og vi ikke får det med oss. Fant en BH på plena her i sommer. Flaks at vi bor rett ved et turomårdet og det går folk forbi 24/7. :blush: hehe )

Edit: leif

Endret av Zela
Lenke til kommentar

Jeg er også glad mine ikke ødelegger noe.

Det at hun tar en sokk og slenger den rundt , eller har den ved siden av seg når hun sover er langt fra skadelig for hverken sokken eller hunden, og jeg har ingen problemer med det. Den eneste "ulempen" jeg kan se er at jeg av og til savner "den andre sokken" når jeg har vasket klær, fordi den ligger under stuebordet eller i hundekurven ;)

Lenke til kommentar
Det at hun tar en sokk og slenger den rundt , eller har den ved siden av seg når hun sover er langt fra skadelig for hverken sokken eller hunden, og jeg har ingen problemer med det. Den eneste "ulempen" jeg kan se er at jeg av og til savner "den andre sokken" når jeg har vasket klær, fordi den ligger under stuebordet eller i hundekurven ;)

Siden det kun er en sokk er det ikke så ille, men tror ikke jeg hadde tolerert det uansett. Mitt er mitt og bikkja sitt er bikkja sitt.

Her er alt mitt mitt, og alt hennes hennes, selv om en og annen sokk ikke hadde vært farlig på noen måte.

Har bare vært veldig konsekvent på det da jeg bor på 30 kvm og vil ikke at dyret drar klær overalt, da jeg er mer enn flink nok til å rote selv :p

Plassen er ikke noe problem for meg, er heller det at om bikkja hadde fått ta en sokk, kunne det endt i at den tok en sko, og hva om den skoen tilhørte en person som var på besøk? Har selv opplevd å fått splitter nye sko ødelagt av en annen bikkje og slik er ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar

Vi hadde en varmepumpe-selger her på besøk og mens vi sitter og studerer brosjyrer så kommer selvsagt Cody tuslende med ei truse i kjeften, selvsagt av det dristigste slaget!

Og klart selgeren måtte komme med en kommentar, ja jeg ser han liker sexi små truser han også, bra valg!!! Det var ikke lange stunden Cody fikk beholde den, hehe.....

Lenke til kommentar
Plassen er ikke noe problem for meg, er heller det at om bikkja hadde fått ta en sokk, kunne det endt i at den tok en sko, og hva om den skoen tilhørte en person som var på besøk? Har selv opplevd å fått splitter nye sko ødelagt av en annen bikkje og slik er ikke akseptabelt.

Er så glad mi bikkje er smart nok til å se forskjell på en sko og en sokk, så slipper jeg det problemet :D

Lenke til kommentar
Vi hadde en varmepumpe-selger her på besøk og mens vi sitter og studerer brosjyrer så kommer selvsagt Cody tuslende med ei truse i kjeften, selvsagt av det dristigste slaget!

Og klart selgeren måtte komme med en kommentar, ja jeg ser han liker sexi små truser han også, bra valg!!! Det var ikke lange stunden Cody fikk beholde den, hehe.....

:!:

Minner meg om da jeg løp rundt i hagen og prøvde å fange bikkja som sprang elegant rundt med ei truse. Huff.

Lenke til kommentar
Jeg er også glad mine ikke ødelegger noe.

Min hund ødelegger sjeldent noe annet enn pappesker og doruller. Sokker, sko og lignende er bare ting den tar og rister på, som du forklarer, som regel for å få oppmerksomhet. :)

Lenke til kommentar
Er så glad mi bikkje er smart nok til å se forskjell på en sko og en sokk, så slipper jeg det problemet :D

Har lite med å se forskjellen da. Bikkjer er litt som barn, dytter grensene helt til grensa blir satt.

Men man kan da sette grenser, uten å trekke de helt til den ene eller andre siden?

At min hund vet at hun får lov å hente sokken min når jeg har lagt meg er ikke det samme som at hun kommer til å totalødelegge en sko neste gang hun får muligheten? At min hund får lov å ligge i senga en uke betyr ikke at hun alltid MÅ ligge i senga, og aldri vil kunne sove i sin egen kurv.

For meg virker det som om du tror hunden er dummere enn den egentlig er

Lenke til kommentar

Det må jo være opp til hver enkelt hundeeier å avgjøre hva hunden skal få lov til å leke med?

Tror de fleste ikke tilater at hunden herjer med klær.

Min hund drar ofte ut noe fra badet eller soverommet. Det er som regel når jeg er opptatt med noe. Jeg sier slipp, og legger det på plass igjen. Jeg orker ikke å gjøre noe mer ut av det.. Kjefte hunden huden full fordi han kjeder seg, blir for dumt i mine øyne.

Går hunden løs på møbler og sko når den er hjemme alene, tyder det på at hunden kjeder seg. Drar den ut en håndduk og rister foran deg, betyr det at den vil ha oppmerksomhet og vil finne på noe. *erfart*

Da er det opp til oss eiere å stimilere hjernen så den slapper av når hunden er alene hjemme.

En sånn ball med godbiter kan være en fin ting, for rastløse hunder.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
At min hund vet at hun får lov å hente sokken min når jeg har lagt meg er ikke det samme som at hun kommer til å totalødelegge en sko neste gang hun får muligheten? At min hund får lov å ligge i senga en uke betyr ikke at hun alltid MÅ ligge i senga, og aldri vil kunne sove i sin egen kurv.

Jeg må bare si at omvendt psykologi fungerer veldig bra på hunder. Her hjemme får hunden lov å sove i min seng, men ikke mine foreldre sine. Han er fortsatt bare en "valp" (11 mnd, så er jo ganske stor), og når han får byer, kan han hoppe opp i deres seng og bli helt vill og rive i lakenet. I min seng derimot, her bare ligger han og sover. :)

Lenke til kommentar

post-58847-1255894644_thumb.jpg

Her har flokken blitt større. Lexi kom hit for litt over en uke siden. Det er herlig med valp i huset igjen :)

Hun er litt strevsom; stjeler det som er av mopper, sokker, sko, mat - ja stort sett alt hun får bitt over og tatt med seg. Allerede er hun et matvrak; begynner å mase om mat et par timer før hvert måltid, klarer ikke å gå forbi rommet der hundeforet oppbevares uten å sjekke om det står mat i bløtt. Om noen av oss tobente har mat, følger hun nøye med.

Virma takler det fint; selv om hun nesten er alt for snill. Lexi må nesten bite før Virma sier ifra. Heldigvis har vi nok rom til å la de være atskilt når Lexi blir for innpåsliten.

post-58847-1255895090_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...