Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sookie: Du får si at skal han ha, får det være hans hund :p Og be han kjøpe tispe! Eller gjøre som naboen, kjøpe hannhund og kastrere den før den er året. Har gått kjempefint med han, selv om de ikke har hatt hund på ti år, og er deres første dobber. :) Herlig hund!

Hva med vanlig pinscher? Du får be han vente ett år, da sitter du hvertfall ikke fast hjemme med en extra valp. ;)

Lenke til kommentar

Sookie:

Synes jeg ser deg på trilletur. En gjeng viltre hunder som floker seg inn i barnevogna :p

Nesten år er jeg kanskje lykkelig eier av enda en hund og en hest.

Vips, så kommer det ut en kid. Og da sitter jeg der :!:

Hjelpes..... en kan jo ikke ri heller, når en er gravid :wow:

Konklusjonen blir at vi må vente med små, i mange år.

Lenke til kommentar

Turtlis, du får bare skynde deg å bli ferdig med graviditeten nå da vet du! Hvis du er rask så kan du rekke å få ut ungen før sommeren og DA kan du ri :innocent:

Jeg har ikke lyst på en hund nr 3 , fordi det går så sabla bra med de to vi har i dag. Og ja, to er som to, mens tre blir .... floke. To er så ufattelig koselig, mens jeg ser for meg at tre raskt kan bli mye strev. For ikke å snakke om hvis vi skaffer oss en hund nr 3 av større rase.

Nei, han får ikke hund. Han er så flink med de to vi har i dag, og hvis han får seg en egen hund må jeg ta alt arbeidet med de to som er "mine" på egen hånd :p Når babyen kommer kan jeg trenge all den hjelpen jeg kan få :) Ellers ser jeg ikke for meg hvordan jeg skal komme meg på jobb om morgenen. To hunder som skal ha god tur samtidig som babyen skal mates, stelles, kles på og kjøres i barnehagen. Må vel stå opp klokka 5 :p

Lenke til kommentar

:hmm: Du har et godt poeng der! Blir jo uansett ikke hest før til sommeren lell..

Det kommer nok helt klart til å bli noe annet med tre ja, særlig når den tredje blir en langt mer krevende rase enn hva dere er vant med.

Jeg beundrer de som har oppdrett og en haug med hunder, samt noen menneskebarn oppå der igjen.

Jeg klikker bare når jeg har EN hund enkelte dager :!:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Er ikke alle som har oppdrett som har jobb i tillegg heller. Er du arbeidsledig/ufør sier det seg selv at du har mye bedre tid til å drive med hobbyen din, samtidig som du kan ha barn og stelle hjem :)

Jeg setter ned foten for hund nr 3. Samboer har i tillegg til hund nr 3 ytret ønske om valpekull. DER kommer han iallefall ikke langt. Jeg har ikke lyst, tid eller energi til å ha valper hverken før eller etter fødselen! hoho, "jeg skal jo bare gå hjemme med babyen i et helt år" . Særlig som om det blir bare-bare :p

Er litt godt å være fornøyd med de 2 jeg har synes jeg da. Hadde vært kjipt om man ville ha nr 3 med en gang nr 2 var "voksen", nr 4 , osvosv. Til slutt sitter man der med 6-7 hunder som må luftes i to omganger. Da har man ikke tenkt langt hvis man i tillegg skal begynne å produsere menneskebarn :p

Samboeren min får skaffe seg en katt hvis han absolutt må ha et dyr til :p

Lenke til kommentar

Hva vet vel vi om årsaken til at noen ikke kan arbeide? Akkurat det skal jeg ikke uttale meg om :)

Ja, det er jo ikke akkurat dalmatinere jeg har, så jeg er ikke i tvil om at det skal gå bra. Fikk den utrolig smarte kommentaren for noen uker siden. Noe i duren "du kommer ikke til å klare å ha to hunder når babyen kommer".

Åjoda, jeg SKAL klare det, men jeg er da klar over at det er mer arbeid å ha baby og to hunder, enn å bare ha baby. Herregud, det er da mer arbeid å ha to hunder enn ingen hunder i dag og, men det er da noe jeg har lyst til og liker, og DET kommer ikke til å forandre seg.

Man ofrer litt her og litt der for hund. Akkurat som med baby. Og felles er vel at man ikke har noe imot det?

Lenke til kommentar
Har man tid og ork til ti hunder, bør man jaggu kunne jobbe også.

Det der var jo litt spesielt sagt, da.

Jeg kjenner til oppegående mennesker som er delvis ufør. Og noen av de har hunder ;)

De lever livet nesten normalt hjemme, men ut i arbeid er det visse begrensninger som gjør at de ikke greier å fungere optimalt.

Sookie:

Når folk greier å ha svært aktive raser og barn, så tror jeg nok du greier ut med knøttene dine ganske bra :)

De blir kanskje litt "satt til sides" den første tiden, men det er da ganske normalt når man er nybakt mor for første gang. Du har helt sikkert familie og venner som kan hjelpe til, den første tiden, om nødvendig.

Værre med meg. Ingen andre enn meg som vil ha to belgere i hus :!:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Hei!

Er ny her på forumet, men har allerede lest gjennom de 100 og noe første sidene i denne "diskusjonen" :!: Virker som de fleste her kjenner hverandre godt etter hvert :)

Jeg har alltid hatt vært veldig interessert i hund, men aldri eid en selv. Har vel trålt gjennom hver en hundebok jeg har kommet over helt siden jeg kunne lese. Og nå har jeg så smått begynt å fundere på å skaffe meg en, når jeg kommer i fast jobb og får en brukbar inntekt (er student for øyeblikket). Men hvilken hund kan passe meg? Et lite sted i huet mitt er det liksom alltid Dobermannen som dukker opp hele tiden.

Av de hundene jeg har mest erfaring med er Schäfer (min nabo som er min onkel har), Boxer (har passet ei livlig boxer tispe ved mange anledninger) Flat og labrador (delt leilighet med ei som hadde) og husky (holdt til ved en som drev med hundekjøring, og har også kjørt en god del selv).

Nå har ikke jeg så veldig mye erfaring med akkurat Doberman, men av de jeg har møtt og hatt kontakt med har ønsket og drømmen bare vokst og vokst. Men over alt står det at Dobermannen absolutt ikke egner seg for en førstegangs hundeeier, og at de fleste oppdrettere ikke vil selge til en som ikke har erfaring med rasen. Nå har jeg ikke tatt seriøst kontakt med en oppdretter for å spørre, men stemmer det?

Ellers er jeg interessert i både lydighet, spor, agility og søk, og tenker at det er noe jeg absolutt kommer til å drive med når jeg skaffer meg hund.

Lenke til kommentar

Svigerfar ville gjerne overta en av hundene han, den dagen vi fortalte at han skulle bli bestefar. Jeg kan godt ta "den store" sa han :love: Jeg vil nå gjerne beholde begge selv, men synes det var snillt av han å tilby seg.

Selvsagt kommer jeg til å trenge hjelp, når samboer er borte på samling (deltidsstudier utenbys, borte 6 ganger i året , en uke i slengen) og jeg har nyfødt baby kan jeg nok ha behov for å plassere bort hundene akkurat mens han er borte. Og ellers må han belage seg på å gå morgenturen med hundene frem til temperaturene er greie nok til at jeg kan ta med babyen på trilletur (man går ikke akkurat ut i mange minusgrader med en baby på 1 uke), siden jeg har termin helt i begynnelsen av mars.

Hvis du er tilnærmet verpeklar turtlis, ville jeg tatt baby først og så valp. Hadde vært koselig om du og fikk barn :new_woot:

Lenke til kommentar
Hva vet vel vi om årsaken til at noen ikke kan arbeide? Akkurat det skal jeg ikke uttale meg om :)

TAKK :) Hehe...

Tufani tisser på seg selv! Og stinker. Hvorfor det da?? Skjønner jo at det kan skje for veldig fluffy hunder, men basenjier har jo nesten ikke pels engang.

Lenke til kommentar
Hvis du er tilnærmet verpeklar turtlis, ville jeg tatt baby først og så valp. Hadde vært koselig om du og fikk barn :new_woot:

Jeg skal bringe den beskjeden videre til øverste hold, så får vi se hva som skjer i natt :!:

Tror ikke valp og hest står øverst på ønskelisten nei, om det plutselig kommer en kul på magen. Da blir det automatisk andre ting som tar all din tid og energi. Derfor er det vel også litt viktig at jeg ikke tar på meg for mange firbeinte de første årene.

Heldige du da, som har frivillige hundepassere. Mammas kjæreste er litt interessert i å ta med Diesel på fjelltur da. Men der er det liksom bilen som setter en stopper, nå som været er dårlig :hmm:

Tror jeg skal kjøpe bur til han, siden vi uansett skal ha oss stasjonsvogn en vakker dag. Da er det jo større sjangs for at han får være med. Ikke populært med møkkete hundelabber i lyse skinnseter -selv om det er rimelig lett å rengjøre de framfor stoff.

Lamial:

Hvordan da tisser på seg selv? Tisser seg ut eller er det snakk om dråper etter at han har tissa?

Er det en hann forresten? :p

Min tantes hund tisset blod og tisset seg ut inne, her en periode. Heldigvis var det "bare" en kraftig urinveisinfeksjon.

Han ble mye bedre allerede neste dag, etter dyrelege besøk her i forrige uke.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Elleve mnd gammel hannhund som skal markere på alt ;) Han har det kanskje litt travelt og begynner å løpe mens han fortsatt drypper... Ganske irriterende altså. "Basenjien er veldig renslig, på en nesten katteaktig måte, og må svært sjeldent bades." Sa boka mi her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...