Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev: det er ikke noe vanlig kost i bakgården ;) Jeg er jo ikke helt på jordet! Han har ikke gjort noe slikt før eller siden denne videoen.

Dessuten så ser en tydelig at kaninen gir F. Han satte seg ned å spiste løvetann liksom :p Det har den aldri gjort før.

Diesel har arvet en refleksvest i dag. Den er fra fjorårets sessong, men er fortsatt like fin.

Min tante måtte kjøpe str L til sin hund i dag, da denne i XL var for stor. Sykt forskjell på L og XL !! Ikke sett på makan jeg.

Nå lyser bikkja mi opp i mørket, hvertfall sett fra siden :p

Omg. Jeg må fortelle!

Her om dagen, møtte jeg en hund på jobben(klesbutikk).

Jeg gikk bort til den lille søte Chien på noen måneder, som han på arma til matmor. Utstyrt med rosa selv og rosa sløyfe bak øret(sånn klips, som hun fester i det lille håret som er på en korthåret Chivalp)

Eieren trodde seriøst hun var Paris Hilton. Hun så ikke på meg en gang, da jeg spurte hvor gammel valpen var :roll:

Blir en automatisk overlegen og kjekkhøy, av å ha en liten hund på arma? En skulle hvertfall tro slik.

Nesten så jeg hadde lyst til å forvise henne fra butikken med en eneste gang, hadde det ikke vært for at valpen var litt søt :p

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man tar kontakt med oppdretter for første gang via mail hva burde man skrive? Eventuelt hva burde man ikke skrive?

Virker ut som det er smart å sende mail først, for deretter følge det opp via telefon.

Er det feil å ta kontakt når de ikke har noen valper inne? Blir man satt på en venteliste eller kan man reservere en valp av ønsket kjønn til neste kull?

Lenke til kommentar

Du kan godt sette deg på liste for valp. Noen oppdrettere har lange ventelister, men det er nok ikke sagt at du absolutt må havne bakerst på lista. Skriver du en god presentasjon der du gir uttrykk for å være seriøs og flink kan sjangsen være godt tilstede for at du havner langt fremme på lista. Oppdretter selger jo til akkurat de de vil selge til, og er det noen som har gjort en dårligere presentasjon enn deg havner de raskt bak deg "på lista".

Skriv litt om deg selv, hvorfor du vil ha hund, hvorfor du vil ha akkurat den rasen, hva du har tenkt å drive med med den nye valpen osv.osv.

Jeg sletta automatisk de jeg fikk mail av som lurte på hvor tung valpen ble når den ble voksen, om det var plass til den i en veske, om de likte å ha klær på seg, om de kunne betale 1000 kroner i måneden osv.osv.

Noe har jeg gjort riktig, for over 2 år senere er det ingen som har omplassert valpene de kjøpte av meg :)

Lenke til kommentar

De vil ikke oppfatte det som negativt om man tar kontakt med flere? De har jo mye kontakt ofte, så om de syntes det er negativt så er det vel umulig å holde det skjult. Jeg har funnet et par oppdrettere jeg anser som svært seriøse. Av de har jeg valgt den som er nærmest. Men jeg vet at den rasen jeg har lyst på så har de ikke så ofte kull. Jeg kan fint vente en stund. Men om det er snakk om over 1 + år så blir det muligens for lenge.

Lenke til kommentar

Min har ikke helt skjønt det enda :hmm:

Jeg sa jeg måtte ha to om vi flytter på "landet". Da blir Diesel mer hjem alene, siden jeg skal få meg fulltidsjobb. Samt at han skal få seg hundegård, som han kan være i på dagene. Og siden Diesel ikke liker seg ute alene, så hjelper det kanskje på når de blir to :)

Men vi tar det som det kommer. Jeg håper det blir flytting, med ny hest og hund på lasset. Bortskjemt som jeg er, så får jeg det nok som jeg vil! ;)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Det er faktisk lov å sette seg på flere valpelister :)

Ja selvsagt er det det!

Oppretterne diskuterer nok ikke valpelistene sine seg imellom uansett, og om de gjorde det har det ingenting å si at du står oppført på flere uansett :)

Så man må vanligvis ikke betale noe for å stå på listen, i form av depositum feks?

Lenke til kommentar

NEI!!!

Man betaler ikke for å stå på venteliste! Kjenner flere som har blitt lurt sånn. Skal oppdretter ha penger for det, så snu og løp andre rettningen.

Depositum skal kun betales når valpen er født, over tre-fire uker (før det kan de fort dø av ingenting), og det er bestemt at den valpen, ja den er din :)

Lenke til kommentar
Blir mest sannsynlig valp her også til sommeren. :) Samboer har endelig skjønt at vi trenger en til :!:

Tenker litt på puffegutt, men er ikke helt sikker.

Min tror vi trenger tre hunder, og synes det er en rågod ide med en doberman :roll: Ser seg ut til at jeg skal gå hjemme og passe hus, baby, 2 søte små hunder og en vilter dobermannvalp når vi flytter på landet neste sommer og jeg har svangerskapspermisjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...