medlem-90636 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Resultatet fra Veslas hofteröntgen kom i dag. Grad B og godkjent. Aner ikke forskjell på grad A og B, men begge er hvertfall godkjent uten anmerkning. Så da er det grönt på den biten når det en gang blir aktuelt med valper. Venter fortsatt på Igors resultat. De bruker klasse A og B for å skille de beste fra de "mindre beste" hoftene. Klasse A er da best, klasse B er nest best, men begge går under "fri" som du sier og kan trygt avles på. En del hundefolk snakker om "B" som en "overgangsform" mellom fri og svak, men hundene regnes som frie. C tilsvarer lett grad, D tilsvarer middels grad og E tilsvarer sterk grad. Ingen av disse skal avles på. Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Mange hunder har ikke hale Er faren til valpen en Aussie, så er sjangsen stor for at den har bare en liten stump. feks. Joda, men nå fikk vi jo intrykk av i dette tulleinnlegget om at valpemoren hadde hale, og derfor var det merkelig at "liksomvalpen" ikke hadde hale Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hunden min fikk unger idag, og det var en hannhund. Problemet er at den mangler halen. Er det bra eller dårlig tegn? den er jo helt frisk ellers. Første gang jeg leste setningen, så jeg virkelig noen problemer. En hannhund uten hale, som fødet unger? ^^ Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Kansje en idè og si noe om bildet du poster og ikke bare poste bildet av en hund som står utenfor en butikk? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Kansje en idè og si noe om bildet du poster og ikke bare poste bildet av en hund som står utenfor en butikk? Jeg trodde det var opplagt. Hunden står rett ved døra uten bånd, og eieren var trolig inne i butikken. Ble imponert av hunden som stod der nesten som en statue. Sett hunden stå sånn flere steder. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Hvis hunden er rolig, vant til folkemengder og det ikke medfører stress, vil jeg ikke si at dette nødvendigvis er dyreplageri(litt avhengig av at det ikke gjøres altfor ofte, men bare når det er nødvendig, for folk som ikke har bil). Men det kan såklart være farlig å gjøre dette, Man vet aldri hva fremmede på gata kan gjøre, hunden kan bli stjålet(hvis rasen er liten og dyr). For å ikke å glemme at det igrunn er ulovlig. Endret 27. september 2009 av -sparks- Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Hunden virket veldig trygg og rolig, men den har uansett ikke noe utenfor inngangen til Rema å gjøre. Mennesker kan være redde. Jeg tenkte også på at den kunne bli stjålet, og den kan naturligvis bli plaget av drittunger e.l. Endret 26. september 2009 av Kloever Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Sjangsen for at en hund som veier mer enn 7 kg blir stjålet er minimal Det eneste som er dumt med bildet er at hunden står rett ved inngangen, slik at det er skummelt for de som er redd for hunder og ikke klarer å se at det er en snill og rolig avslappet hund. Borsett fra det er det ikke noe verre for en hund å stå å vente i 10 min mens eieren er i butikken. Hvis den på vei til butikken får seg en fin gåtur og alternativet er å sitte hjemme i en halvtime og vente der er det bare positivt. Men som sagt, hunden burde heller være plassert lengre unna inngangen. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Syntes det er ekstremt dyre og useriøse selgere der ute nå her skal dere få eksempler: har du sett på maken ? Hvordan forventer de å få solgt dette ? Er selv på jakt etter en boxer hund nå og de ligger på 14 000,- i hver eneste annonse. Syntes dette er dyrt også, skal det virkelig være så mye man må ut med for en boxer hund ? Endret 27. september 2009 av Torrevieja Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det er sykt, og på den engelske bulldog'n kan de nok heller ikke forsvare det med bruksegenskaper. Tips: tast prt sc, gå inn i paint og tast ctrl+v. Da vil du få opp akkurat det som ble vist på skjermen din. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er selv på jakt etter en boxer hund nå og de ligger på 14 000,- i hver eneste annonse. Syntes dette er dyrt også, skal det virkelig være så mye man må ut med for en boxer hund ? Hvis du ikke skal stille ut eller avle, er de hvite alltid rundt halv pris av de med farge Er jo samme hunden. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er selv på jakt etter en boxer hund nå og de ligger på 14 000,- i hver eneste annonse. Syntes dette er dyrt også, skal det virkelig være så mye man må ut med for en boxer hund ? Hvis du ikke skal stille ut eller avle, er de hvite alltid rundt halv pris av de med farge Er jo samme hunden. Er ikke sikkert at han vil ha hvit, og er ikke de mer utsatt for sykdom? Men greit å vite om han kunne tenke seg hvit. Utrolig hvor stor forskjell det skal være på rasene. Prisene er jo "ta én, betal for to" i flere tilfeller. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Snakk om å være overpriset, Om jeg skulle betalt 35000 for den kangalen så skulle den ha kunnet og snakke og drite penger og fly . Men er det ikke bedre å gå utenom Finn.no? http://www.norskboxerklubb.no/ f.eks Endret 27. september 2009 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det eneste jeg har hørt er at de hvite kan være døve, og det er ikke så vanskelig å be om en veterinær-attest på at valpen har bra hørsel før man kjøper den. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Når de koster 14.000 i hver eneste annonse er de nok ikke billigere via boxerklubben heller. Det er et rimelig sikkert tegn på at det er det prisen ligger på Synes ikke 14.000 er urimelig med tanke på alt arbeid en seriøs oppdretter legger ned i et kull valper. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Når de koster 14.000 i hver eneste annonse er de nok ikke billigere via boxerklubben heller. Det er et rimelig sikkert tegn på at det er det prisen ligger på Synes ikke 14.000 er urimelig med tanke på alt arbeid en seriøs oppdretter legger ned i et kull valper. Enig! Men 35 000 kr? Snakk om griskhet!! Lenke til kommentar
simentp Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 jepp hvis det er oppdretter ville jeg gitt 14k glatt! Men hvis det er privatperson og det har skjedd med ett ''uhell'' at det ble valper ville jeg ikke betalt mer en 8-9k hvis det var renrase.. Har Rotweiler selv, ka 10k for den, syntes ikke det var galt fra oppdretter Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Oppdrettere annonserer på finn.no de også Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 prisene går opp for hvert år. Mine første hun som jeg kjøpte i 2000, kostet 6500 eller 7000 kr. Nå ligger de på 10.000,- Belgisk fårehund er jo ikke like populær som mange andre raser, og derfor blir ikke akkurat prisene skutt i været, slik som mange miniatyrer og andre etterspurte raser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå