Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oj, det må ta lang tid. Synes ikke Mona at det er ubehagelig?

7713109[/snapback]

Det som er nappet vekk på bildet tok ca. 45 minutter. Det går veldig lett av, dekkpelsen sitter kjempeløst. Den sitter ikke like hardt på napperaser som den gjør på vanlige raser, f. eks korthårete raser. Så hun merker det omtrent ikke når folk napper hår av ryggen hennes, hehe :p Men under magen syns hun det er veldig ubehagelig, så der lugger det nok. Det tar jeg selvfølgelig hensyn til, så der bruker jeg heller saksa litt (det er egentlig fy-fy å klippe hår som skal nappes i og med at da sitter de bare hardere neste gang), jeg har ikke samvittighet til å drive og lugge henne under magen. Er selv hårsår så jeg veit hvordan det er.

Lenke til kommentar

Jess, da har hunden min fått en eller annen øyesykdom som bare finnes hos Schafer'er. Lurer litt på hvordan det har gått til da hun ikke er noen Schafer og heller ikke i slekt med noen, men sånn er det nå. Mulig noen har rotet litt med papirene et sted.

Hvordan klarer egentlig blinde hunder seg? Hun er ikke blind nå, men hun kan bli det.

Lenke til kommentar
Jess, da har hunden min fått en eller annen øyesykdom som bare finnes hos Schafer'er. Lurer litt på hvordan det har gått til da hun ikke er noen Schafer og heller ikke i slekt med noen, men sånn er det nå. Mulig noen har rotet litt med papirene et sted.

Hvordan klarer egentlig blinde hunder seg? Hun er ikke blind nå, men hun kan bli det.

7745823[/snapback]

Men dette kan vel holdes under kontroll med øyedråper resten av livet, kan det ikke? Min venninnes hund (en schæfer riktig nok) fikk på vist det samme, og den ble satt på øyedråper resten av livet, hvis ikke kunne den bli blind...

Lenke til kommentar

Hun får dråper, ja. Og blir mest sannsynlig ikke blind, vil bare vite hva som er best for hun om blir det.

Husker desverre ikke hva sykdommen heter, men det kan jeg nok finne ut av snart.

Hunden min er en blanding mellom Labarador og Border Collie, har papirer på begge foreldre, så det var litt rart dette egentlig.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært innom alt av små hunderaser, har jeg endelig klart å bestemme meg for rase :D Det har bare tatt 3 år, mener jeg helt sikker! Denne gangen også :p Jeg lette egentlig etter en hund om veide under 10 kg og var på høyde med kneet. Skulle bare titte på n større rase, og nå har jeg bestemt meg for en Eurasier. Den er ca 55 cm stor og veier 25-30 kg. Er milevis fra utgangspuktet, men denne hunden er som skapt for meg! Bikkja kommer i alle farger untatt komboer som har mest hvitt på seg, er helthvite eller hvitflekkete. De har rosa, blåspottet eller blå tunge, siden de har chow i blodet. Er rundt 200 hunder i Norge, men blir import fra sverige eller danmark regner jeg med.

Bilder av udyret:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
14ACD64F862.jpg

Eurasier.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...