Notatblokk Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Hvordan "napper" du henne? Ser stillig ut med pelsen slik forresten. 7703616[/snapback] Tar litt og litt pels med hunden og rett og slett napper det ut.. Hehe. Som man gjør med øyenbrynene, bare i litt større omfang :!: Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Oj, det må ta lang tid. Synes ikke Mona at det er ubehagelig? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Oj, det må ta lang tid. Synes ikke Mona at det er ubehagelig? 7713109[/snapback] Det som er nappet vekk på bildet tok ca. 45 minutter. Det går veldig lett av, dekkpelsen sitter kjempeløst. Den sitter ikke like hardt på napperaser som den gjør på vanlige raser, f. eks korthårete raser. Så hun merker det omtrent ikke når folk napper hår av ryggen hennes, hehe Men under magen syns hun det er veldig ubehagelig, så der lugger det nok. Det tar jeg selvfølgelig hensyn til, så der bruker jeg heller saksa litt (det er egentlig fy-fy å klippe hår som skal nappes i og med at da sitter de bare hardere neste gang), jeg har ikke samvittighet til å drive og lugge henne under magen. Er selv hårsår så jeg veit hvordan det er. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Stilig. Visste ikke at det fantes den type pels Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Eg vurderer å nappe santoz. Har egentlig lyst på nakkenhund men siden eg allerede har hund får eg heller nappe han. Edit: Kanskje en sånn " " hadde vært fint her så ikke folk faktisk tror eg skal gjøre det. :!: Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Hehe. Det heter nakenhund med en n, Mario Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Haha, ser for meg skalla amstaff, jeg tror jeg dauer :!: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Linn C: Jeg tror min hund har lyst på nummeret til din hund... Date? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Geisha sier du kan få msn-hennes istedet Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Geisha sier du kan få msn-hennes istedet 7725416[/snapback] Gleder oss allerede her. Vi treffes på [email protected] Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Hehe. Det heter nakenhund med en n, Mario 7724206[/snapback] Med en k mener du? :!: Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Hehe. Det heter nakenhund med en n, Mario 7724206[/snapback] Med en k mener du? :!: 7731681[/snapback] Haha. :!: Vi er visst like ille begge to Uansett, flere bilder av Santoz snart? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2007 Uansett, flere bilder av Santoz snart? 7732114[/snapback] Som du vet har det vært over 80døgn med regn i bergen så eg har ikke giddet å ta med kamera ut for å ta bilde av vofsen og inne bilder er kjedelige. Skal se om eg finner fram noe eller tar noe nytt snart. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2007 snowdog- gud lot det regne i 40 dager og 40 netter for å drepe alle mennesker. Hvordan jævler bor i Bergen? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 17. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2007 Jess, da har hunden min fått en eller annen øyesykdom som bare finnes hos Schafer'er. Lurer litt på hvordan det har gått til da hun ikke er noen Schafer og heller ikke i slekt med noen, men sånn er det nå. Mulig noen har rotet litt med papirene et sted. Hvordan klarer egentlig blinde hunder seg? Hun er ikke blind nå, men hun kan bli det. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2007 Noen hunder kan leve fint som blinde, men i de fleste tilfeller vil hunden ikke trives godt i det hele tatt. Den mister jo en av sine viktigste sanser.. Hva slags sykdom har den fått, og hva slags hund er det du har? Hadde hunden min blitt blind, ville jeg for hennes egen del avlivet henne. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 18. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2007 Jess, da har hunden min fått en eller annen øyesykdom som bare finnes hos Schafer'er. Lurer litt på hvordan det har gått til da hun ikke er noen Schafer og heller ikke i slekt med noen, men sånn er det nå. Mulig noen har rotet litt med papirene et sted. Hvordan klarer egentlig blinde hunder seg? Hun er ikke blind nå, men hun kan bli det. 7745823[/snapback] Men dette kan vel holdes under kontroll med øyedråper resten av livet, kan det ikke? Min venninnes hund (en schæfer riktig nok) fikk på vist det samme, og den ble satt på øyedråper resten av livet, hvis ikke kunne den bli blind... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2007 Hun får dråper, ja. Og blir mest sannsynlig ikke blind, vil bare vite hva som er best for hun om blir det. Husker desverre ikke hva sykdommen heter, men det kan jeg nok finne ut av snart. Hunden min er en blanding mellom Labarador og Border Collie, har papirer på begge foreldre, så det var litt rart dette egentlig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2007 Ok, jeg svarte ut ifra at hun kom til å bli blind. Kan du holde det i sjakk med øyedråper uten at hunden får negative konsekvenser av det, så er det jo bare å dryppe i vei Hvor gammel er hun? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2007 Etter å ha vært innom alt av små hunderaser, har jeg endelig klart å bestemme meg for rase Det har bare tatt 3 år, men nå er jeg helt sikker! Denne gangen også Jeg lette egentlig etter en hund om veide under 10 kg og var på høyde med kneet. Skulle bare titte på n større rase, og nå har jeg bestemt meg for en Eurasier. Den er ca 55 cm stor og veier 25-30 kg. Er milevis fra utgangspuktet, men denne hunden er som skapt for meg! Bikkja kommer i alle farger untatt komboer som har mest hvitt på seg, er helthvite eller hvitflekkete. De har rosa, blåspottet eller blå tunge, siden de har chow i blodet. Er rundt 200 hunder i Norge, men blir import fra sverige eller danmark regner jeg med. Bilder av udyret: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå