-Just-Me- Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 ja, hvis han er værre i morra, ringer vi dyrlegen Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det er gode bakterier da, som trengs for å gjenopprette balansen i mage og tarmsystem. En penicilinkur f.eks ,kan ta knekken på alle bakterier i magen. Noe som ikke er ønskelig, siden du har bruk for bakterier for å fungere. Dette gjelder både mennesker og dyr. Du inntar jo bakterier frivillig hvis du nusser på hunden din også Eller hvis du klapper den og klør deg i øyet etterpå. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hehe, jeg sier ikke nei til et vått hundekyss selv :!: Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Hvis man omplassere en hund, kan man da skrive i kontrakten at man skal ha tilbake hunden hvis nye eiere ikke lenger kan ha den, slik at hunden ikke kan bli gitt/solgt videre? Kan man skrive i kontrakten at hunden ikke kan bli solgt overhodet? Er det mulig å skrive i kontrakten at ny eier bare kan ha et maks antall hunder til samme tid? F.eks. tre hunder. Altså, slik at disse punktene er gyldige. Hunden blir ikke betalt for, hvis det har noen betydning. Endret 7. september 2009 av Kloever Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har aldri hørt om omplasseringskontrakt. Ikke kan jeg skjønne at noen kan regulere antall hunder til en annen person heller, med mindre denne personen ikke er skikket til å ha hund osv.osv, men da ville jeg heller ikke omplassert til vedkommende. Jeg har hørt om oppdrettere som skriver som et tillegg i sin kontrakt at valpekjøper ikke har lov å selge/omplassere uten å tilby oppdretter å kjøpe tilbake valpen først. Hvor juridisk bindende en slik hjemmelaget kontrakt er, er en annen sak. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg synes det er veldig naturlig med en kontrakt, med eller uten et eller flere av disse punktene. Vil nok uansett føre på at hunden skal tilbake om de ikke lenger kan/vil ha henne, og får håpe at det er gyldig eller at de tror det. Selv var jeg skeptisk til det med antall hunder, men synes i hvert fall ikke det er urimelig. Kunne gjort et unntak om de planla valpekull på andre hunder, og skulle selge alle valpene. Er det her noe NKK kan og vil svare på? Blir drøyt å skulle forhøre seg med advokat for dette, liksom Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Vil nok uansett føre på at hunden skal tilbake om de ikke lenger kan/vil ha henne, og får håpe at det er gyldig eller at de tror det. Uansett så vil det også være av de nye eiernes interesse at de kan levere hunden tilbake, da det vil være greiere for dem enn å skulle finne noen andre eventuelle kjøpere, så det burde ikke være noe problem. I utgangspunktet skal vel en kontrakt som er signert av begge parter være bindende, men hva som eventuelt blir konsekvensene dersom den brytes, blir en annen sak... Lenke til kommentar
granny Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg synes det er veldig naturlig med en kontrakt, med eller uten et eller flere av disse punktene. Vil nok uansett føre på at hunden skal tilbake om de ikke lenger kan/vil ha henne, og får håpe at det er gyldig eller at de tror det. Selv var jeg skeptisk til det med antall hunder, men synes i hvert fall ikke det er urimelig. Kunne gjort et unntak om de planla valpekull på andre hunder, og skulle selge alle valpene. Er det her noe NKK kan og vil svare på? Blir drøyt å skulle forhøre seg med advokat for dette, liksom NKK blander seg aldri opp i private anliggende, men de har jo egne kjøpekontrakter som er greie å bruke da. Jeg har alltid et punkt på mine kontrakter om at hvis hunden må selges eller avlives så skal jeg så langt det er mulig kontakter først. Det som er viktig med kontrakter er at de som skriver under er klar over hva de går til. Så lenge du har en skriftlig kontrakt så er den bindende, men det spørs vel om man er villig til å gå rettens vei da? Jeg kjenner godt et par som gjorde det fordi de tok tilbake en hund de hadde satt ut på fòr og som de mente forverten ikke tok vare på ut i fra den skriftlige kontrakten. Fòrverten gikk til retten med saken for å få beholde hunden, men fikk ikke medhold, da hun jo ikke eide hunden! Kanksje du kunne la være å omregistrere den til nye eiere, hvis det er en rasehund med stamtavle? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Gir dere 1 eller 2 måltider til hunden deres? Mia er nå passert 8 mnd og hun rører ikke mat hun får på morgenen/foremiddagen. Ettermiddag så spiser hun. Er det for lite? Kan jeg f.eks. gi henne litt loff med leverpostei til frokost som erstatning? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Gir dere 1 eller 2 måltider til hunden deres? Mia er nå passert 8 mnd og hun rører ikke mat hun får på morgenen/foremiddagen. Ettermiddag så spiser hun. Er det for lite? Kan jeg f.eks. gi henne litt loff med leverpostei til frokost som erstatning? Min får to, men var akkurat slik i den alderen selv. Holdt på å ikke ville spise på morgenen en lang periode og det er først i sommer hun har begynt å sluke ned begge måltider igjen. Leverpostei og andre godsaker er ingen god løsning, da hunden lærer seg til at det er det den får om morgenen og du får enda vanskeligere med å få hunden til å spise maten ment for den. Ingen hund dør av sult ved en matskål og så lenge hunden ikke viser tegn til at den plages på andre måter vil dette være ting som gir seg av seg selv Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Min får to, men var akkurat slik i den alderen selv. Holdt på å ikke ville spise på morgenen en lang periode og det er først i sommer hun har begynt å sluke ned begge måltider igjen. Leverpostei og andre godsaker er ingen god løsning, da hunden lærer seg til at det er det den får om morgenen og du får enda vanskeligere med å få hunden til å spise maten ment for den. Ingen hund dør av sult ved en matskål og så lenge hunden ikke viser tegn til at den plages på andre måter vil dette være ting som gir seg av seg selv Ok, greit å vite at det er normalt. Jeg tenkte kanskje loff kunne være en avveksling. Hun er ikke så vill på loff shø, hun misliker det i allefall når jeg har brukt det som godbiter. (Misliker som i at dette er ikke bra nok.) Hun har vært syk, da. Gått på anitbiotika, men ser ut til å være frisk nå. Kan jo hende at hun bare ikke har kommet seg helt etter kuren. Endret 9. september 2009 av Zela Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Noen som har sett på "4 stjerners middag halv åtte" denne uka? Er ei dame med en chihuahua med der. Hun bærer den på armen HELE tiden. De er ute i skogen i denne episoden. Hun legger fra seg jakka og veska, men bikkja kan for faen ikke gå selv. Stakkars! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Marianne du tenker på? (Kunstner) Kan hende hunden får gå på beina sine til vanlig- det er jo ikke greit for oss å vite. Kanskje hun trodde de skulle være inne, og derfor ikke hadde med bånd til den, og så var hun redd den skulle stikke av fra henne hvis hun slapp den ned. Kanskje var det en vei i nærheten og hun var redd den skulle bli påkjørt. Osvosv. Jeg er blitt observert bærende på Geisha en gang. Folk gjør seg opp en mening basert på en ting de ser en gang, og kan ikke vite at jeg hadde vært til Veterinæren med Geisha og at jeg på grunn av at jeg ikke hadde bil måtte bære henne med meg hjem mens hun var i narkose. En annen gang bar jeg Thea mens Geisha gikk ved siden av. Folk vet ikke at det var fordi jeg var redd Thea hadde tråkket på noe og ville bære henne hjem så jeg fikk undersøkt om hun hadde klasskår i foten siden hun halta. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Marianne du tenker på? (Kunstner) Kan hende hunden får gå på beina sine til vanlig- det er jo ikke greit for oss å vite. Kanskje hun trodde de skulle være inne, og derfor ikke hadde med bånd til den, og så var hun redd den skulle stikke av fra henne hvis hun slapp den ned. Kanskje var det en vei i nærheten og hun var redd den skulle bli påkjørt. Osvosv. Jeg er blitt observert bærende på Geisha en gang. Folk gjør seg opp en mening basert på en ting de ser en gang, og kan ikke vite at jeg hadde vært til Veterinæren med Geisha og at jeg på grunn av at jeg ikke hadde bil måtte bære henne med meg hjem mens hun var i narkose. En annen gang bar jeg Thea mens Geisha gikk ved siden av. Folk vet ikke at det var fordi jeg var redd Thea hadde tråkket på noe og ville bære henne hjem så jeg fikk undersøkt om hun hadde klasskår i foten siden hun halta. Men når man er på TV så bør man tenke over hvilke signaler man gir. Nå så ikke jeg programmet, men hvorfor tok hun med seg hunden i første omgang? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hun har vært syk, da. Gått på anitbiotika, men ser ut til å være frisk nå. Kan jo hende at hun bare ikke har kommet seg helt etter kuren. Hva var det som feilte henne? Merker du stor forskjell på nå, og før hun begynt med antibiotika, så er hun sikkert bare pjusk enda Du kan sikkert gi henne litt brødskive med leverpostei, så hun får i seg litt mat Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Nå så ikke jeg programmet, men hvorfor tok hun med seg hunden i første omgang? Så artig at du spør , for det var akkurat det jeg reagerte på også Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hva var det som feilte henne? Merker du stor forskjell på nå, og før hun begynt med antibiotika, så er hun sikkert bare pjusk enda Du kan sikkert gi henne litt brødskive med leverpostei, så hun får i seg litt mat Dyrlegen kunne ikke finne noe eksakt, så han mente det var infeksjon i kroppen (eller noe lignende). Hun er heldigvis mye bedre nå. Så artig at du spør , for det var akkurat det jeg reagerte på også Hehe.... Hun liker kanskje å være litt Paris Hilton? Er det Marianne Aulie det er snakk om? Hun virker særdeles spesiell. Omtrent hver gang jeg slår på God Kveld Norge så springer hun rundt naken med de Sand-brødrene etter seg. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Han ene Sand-fyren sier at han nesten aldri dusjer, men får seg pult som bare det Nok om det :!: Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hun bærte rundt på den inne i forrige episode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå