Kloever Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg ville stolt mer på valpeformidler i raseklubben fremfor en fremmed på internett når det gjelder anbefaling av oppdretter At en person har gode eller dårlige erfaringer med en spesiell oppdretter trenger ikke å si noe om hvor god eller dårlig denne er. Valpeformidler skal vel ikke synse så mye? Det jeg har hørt er at de skal informere om hvem som har kull. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Raseformidler skal vidreformidle kull som har godkjent kravene fra raseklubben. Er det at den er fri for HD og AD, betyr jo ikke det at man automatisk får en frisk og fin valp. Kan jo være faren er gal i hue, alle hundene i slekta unntatt moren har sterk HD og det er høy forekomst av f.ex. hjerteproblemer i slekta til både mor og far. Det som gjør valpekjøp så forbanna vanskelig Endret 25. august 2009 av mushi Lenke til kommentar
granny Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg ville stolt mer på valpeformidler i raseklubben fremfor en fremmed på internett når det gjelder anbefaling av oppdretter At en person har gode eller dårlige erfaringer med en spesiell oppdretter trenger ikke å si noe om hvor god eller dårlig denne er. Valpeformidler skal vel ikke synse så mye? Det jeg har hørt er at de skal informere om hvem som har kull. I Norsk retrieverklubb heter det Raseråd og det er nettopp det det er.. De har ikke noe med å formidle valpene og har ikke lov å foreslå den ene foran den andre, MEN de kan gi deg gode spørsmål å stille oppdretter og råd om hva svarene bør være, slik at du vet hva du skal spørre om og undersøke. Alle valpene som er på valpelisten til Norsk retrieverklubb har du også mulighet for å gå inn på dogweb og sjekke det som ligger av opplysninger om foreldre og søsken - slik som HD/AD statistikker, utstilling/prøveresultater o.l.. MEN de kan ikke si noe om hvordan valpene har det i valpekassa, hvordan de er preget på mennesker og slikt.. så det må du selv spørre om og kanskje hvis mulig - reise flere ganger og besøke kullet. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Klumpen min har fått seg ny leke fra Ikea. Den falt virkelig i smak !! Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Enten er han linselus eller så gidder han ikke å se inn i kamera... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hehe, er ikke det typisk? Min har alltid tunga si ut på bildene Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Gullet mitt: Endret 4. september 2009 av Zela Lenke til kommentar
Nοia Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Fyller 1 år den 16'ende Endret 29. august 2009 av Nοia Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvilken rase er det Zela? Er det en sånn russisk rase? Bare synes å huske at det var en russisk rase som ser omtrent slik ut Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Enten er han linselus eller så gidder han ikke å se inn i kamera...http://i307.photobucket.com/albums/nn295/R...im/IMG_0825.jpg Åh. Valper smelter meg fullstendig. Var med på trening på skauen tidligere denne uka, og der var det en tre måneder gammel rottweiler-valp. Samt en 14-15 uker gammel riesenschnauzer. Kan trygt si at jeg var forferdelig valpesjuk da jeg dro derfra. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hvilken rase er det Zela? Er det en sånn russisk rase? Bare synes å huske at det var en russisk rase som ser omtrent slik ut Ja, det stemmer. Langhåret russisk toy. Edit: Jeg tror den går under kategorien Pøbel. Endret 29. august 2009 av Zela Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hundene: Ylva har tatt helt av, hun gikk fra en sur tispe til supermamma på to minutter! Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvilken rase er det Zela? Er det en sånn russisk rase? Bare synes å huske at det var en russisk rase som ser omtrent slik ut Ja, det stemmer. Langhåret russisk toy. Edit: Jeg tror den går under kategorien Pøbel. Hehe, den var i allefall veldig søt! Åh, det siste bildet var jo bare herlig. Ser ut som de koser seg veldig! Lenke til kommentar
lamial Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Åååå.... TO basenjier er best, jeg vil ha en til! Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Aroh har lagt på seg 1,7kg siden han kom:p Begynner og bli den krokodillegrisen han skal være ^^ Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei Har litt "problem" med valpen min. Den blir urolig når den er alene. Den hyler og klynker, spesielt hvis vi f.eks. er i hagen og griller og den må stå i garden sin. Noen tips? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Tipset er å ha alene-trening med den. Du kan ikke bare plassere en valp alene i en garde eller på et rom og forvente at den skal synes det er helt ok å være adskilt fra flokken sin sånn helt uten videre Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ja, ta det gradvis.. det tar tid for dem å forstå at de ikke blir forlatt for å dø, hehe. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ok, takk for svar. Noen forslag til hvordan jeg bør trene henne opp til det? Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Nå har ikke jeg hund, men jeg kan tenke meg at du kan la den være alene på et rom, mens du er i det ved siden av. Slik hører den jo at den ikke er alene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå