Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Jeg ville stolt mer på valpeformidler i raseklubben fremfor en fremmed på internett når det gjelder anbefaling av oppdretter :) At en person har gode eller dårlige erfaringer med en spesiell oppdretter trenger ikke å si noe om hvor god eller dårlig denne er.

Valpeformidler skal vel ikke synse så mye? Det jeg har hørt er at de skal informere om hvem som har kull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raseformidler skal vidreformidle kull som har godkjent kravene fra raseklubben. Er det at den er fri for HD og AD, betyr jo ikke det at man automatisk får en frisk og fin valp. Kan jo være faren er gal i hue, alle hundene i slekta unntatt moren har sterk HD og det er høy forekomst av f.ex. hjerteproblemer i slekta til både mor og far.

Det som gjør valpekjøp så forbanna vanskelig :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Jeg ville stolt mer på valpeformidler i raseklubben fremfor en fremmed på internett når det gjelder anbefaling av oppdretter :) At en person har gode eller dårlige erfaringer med en spesiell oppdretter trenger ikke å si noe om hvor god eller dårlig denne er.

Valpeformidler skal vel ikke synse så mye? Det jeg har hørt er at de skal informere om hvem som har kull.

I Norsk retrieverklubb heter det Raseråd og det er nettopp det det er.. De har ikke noe med å formidle valpene og har ikke lov å foreslå den ene foran den andre, MEN de kan gi deg gode spørsmål å stille oppdretter og råd om hva svarene bør være, slik at du vet hva du skal spørre om og undersøke. Alle valpene som er på valpelisten til Norsk retrieverklubb har du også mulighet for å gå inn på dogweb og sjekke det som ligger av opplysninger om foreldre og søsken - slik som HD/AD statistikker, utstilling/prøveresultater o.l.. MEN de kan ikke si noe om hvordan valpene har det i valpekassa, hvordan de er preget på mennesker og slikt.. så det må du selv spørre om og kanskje hvis mulig - reise flere ganger og besøke kullet.

Lenke til kommentar
Enten er han linselus eller så gidder han ikke å se inn i kamera...

http://i307.photobucket.com/albums/nn295/R...im/IMG_0825.jpg

Åh. Valper smelter meg fullstendig.

Var med på trening på skauen tidligere denne uka, og der var det en tre måneder gammel rottweiler-valp. :love: Samt en 14-15 uker gammel riesenschnauzer. Kan trygt si at jeg var forferdelig valpesjuk da jeg dro derfra.

Lenke til kommentar
Hvilken rase er det Zela? :) Er det en sånn russisk rase? Bare synes å huske at det var en russisk rase som ser omtrent slik ut :p

Ja, det stemmer. ;)

Langhåret russisk toy.

Edit: Jeg tror den går under kategorien Pøbel. ;)

Endret av Zela
Lenke til kommentar
Hvilken rase er det Zela? :) Er det en sånn russisk rase? Bare synes å huske at det var en russisk rase som ser omtrent slik ut :p

Ja, det stemmer. ;)

Langhåret russisk toy.

Edit: Jeg tror den går under kategorien Pøbel. ;)

Hehe, den var i allefall veldig søt! :)

Åh, det siste bildet var jo bare herlig. Ser ut som de koser seg veldig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...