Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi vi er glade i dem, og ikke alle har 10 000 å punge ut med dersom hunden brekker benet. Ergo er forsikring en smartere løsning :)

Altså, jeg er glad i bikkja mi jeg også, men det kunne ikke falle meg inn å forsikre den. Det er, praktisk talt, ei bikkje og ikke et menneske. Jeg klager ikke på dere som gjør det, jeg synes bare et er litt overkill. Aldri møtt et menneske som faktisk forsikrer bikkja si.

Fordi ellers har han ikke lov til å kjøre... jesus........

There you go ;)

...og jeg kjenner ingen hundemennesker som IKKE har forsikret bikkja si....

Lenke til kommentar
Fordi vi er glade i dem, og ikke alle har 10 000 å punge ut med dersom hunden brekker benet. Ergo er forsikring en smartere løsning :)

Altså, jeg er glad i bikkja mi jeg også, men det kunne ikke falle meg inn å forsikre den. Det er, praktisk talt, ei bikkje og ikke et menneske. Jeg klager ikke på dere som gjør det, jeg synes bare et er litt overkill. Aldri møtt et menneske som faktisk forsikrer bikkja si.

Fordi ellers har han ikke lov til å kjøre... jesus........

There you go ;)

Word.

Jeg vet ikke om mange som ikke har forsikret sin hund, og de som ikke har det skal det. (sier de)

Greit nok om man har nok penger til at man kan dekke det som evt. skulle komme av sykdom og skader, selv på de mest ubeleilige tidspunkt kan man vel droppe forsikring, men de færreste har vel det slik.

Jeg vil nok heller si de pengene det koster å forsikre er noe av de mest fornuftige kronene man bruker på hunden.

Lenke til kommentar

Du kommer vel ikke til å gi bikkja behandling heller du da, om hunden faller og knekker et bein, hvor operasjonen kommer på ti tusen. Og kanskje mange tusen til, når bikkja får kreft ?

Lurer nesten litt på hvor du bor og jeg da, siden ingen har forsikret hundene sine.

Jeg vil være så påståelig og si at alle jeg har møtt, har forsikring på sine!

Ingen som behandler hunden sin som et menneske heller(vel, noen er det nok som gjør det og) Det er vel enkelt og greit for å spare seg penger, tilfelle uhellet er ute ;)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Da Geisha var 13 uker gammel brakk hun lårbenet. Det førte til et dyrlegebesøk på helg som er dyrt, en operasjon i Molde (enda dyrere) og 5 uker med kontroll hver mandag hos dyrlegen i nabobyen.

For å si det slik, den summen alt dette kostet, var høyere enn det jeg betalte for henne bare 5 uker før ulykken. Vi hadde ikke fått somla oss til å forsikre henne.

Jeg må innrømme at forsikring ikke er det største samtaleemnet i min omgangskrets, enten det gjelder innboforsikring på leiligheten, livsforsikring for mennesker, bilforsikring, reiseforsikring eller hundeforsikring.

Lenke til kommentar

Veterinær er svinedyrt, det får meg til å tenke på hvor mye penger fra staten som går med når en selv blir behandlet for noe. Border Collien til foreldrene mine ble overkjørt ett halvår etter at de fikk den, ett ribbeinsbrudd ble det.

Her er ett hundebilde. Lykke til med å finne dem :p

Venstre er Border Collien som nevnt, og høyre er en blanding "Bardufoss gatemiks" :)

th_panoveten2.jpg

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Du ville bare latt hunden lide/dø = penger spart?

Det var hovedsakelig livsforsikring jeg tenkte på, ikke skadeforsikring.

Du kommer vel ikke til å gi bikkja behandling heller du da, om hunden faller og knekker et bein, hvor operasjonen kommer på ti tusen. Og kanskje mange tusen til, når bikkja får kreft ?

Nei, du har helt rett. Jeg ville latt bikkja dø en lang og smertefull død, og ikke nok med det. Jeg ville sett på det som underholdning. Invitert kameratene mine, satt opp en liten ring av stoler rundt bikkja, kjøpt inn ei kasse pils og noen lange kjepper så vi ville ha noe å poke den med for så å le meg skakk mens den dør en horribel død fylt av alkohol og tortur.

Tosk.

Ingen som behandler hunden sin som et menneske heller

De fleste vanlige mennesker som har et nært forhold til bikkja si behandler den mer eller mindre som et familiemedlem istedenfor et kjæledyr, men dette er selvfølgelig ikke noe de tenker over selv. Er det ikke å menneskeliggjøre dyret når en poster bilde av bikkja som bader og skriver "Her er jeg på badetur! Det var godt å avkjøle seg litt!" under? Hvem er det som poster bildet, er det eieren eller bikkja selv? Kan bikkja bruke en pc med tastatur? Poste på et forum? I så fall burde du ikke ta den med på badetur, du burde selge den til et eller annet universitet som kan studere kreket. Eneste dyret jeg veit om som kan surfe nettet.

Jeg synes det er fint å ha et normalt sunt bikkje/menneskeforhold som innebærer kos, stell, aktiviteter og lek, men jeg synes det burde stoppe der. Dette er kanskje litt feil sted å ta opp akkurat det temaet der, da det virker som bikkjeentusiaster er de som er flinkest til å innse at ei bikkje er ei bikkje, but still.

Som sagt mente jeg livsforsikring, noe jeg burde ha spesifisert.

Lenke til kommentar
Som sagt mente jeg livsforsikring, noe jeg burde ha spesifisert.

Det burde du, men nå som du har gjort det kan jeg spesifisere at i Gjensidige kan du ikke ha "skadeforsikring" på hunden din uten å ha livsforsikring. Dvs at du ikke bare kan kutte ut livsforsikringa.

Godt mulig det er for å unngå at hundeeiere "drar det ut" noe jævlig hvis hunden deres er alvorlig skadet, istedet for å la den slippe og avlive den.

Lenke til kommentar

Så om man betaler 2-300,- ekstra for livsforsikring i året, da har man et usunt forhold til hund og menneske, er det det som prøver å fåes frem her?

Noen har det jo som en del av pakka som sagt og kan ikke velge om de vil ha det selskapet, er disse også på gale veier?

Vet ikke lenger hva som er mest toskete her inne, men at liksom livsforsikring skal være et tegn på at eier ikke klarer å se at en hund er en hund er ganske nærme i hvertfall.

Folk må vel få lov til å forsikre akkurat det dem vil, ut fra egen økonomi og situasjon, uten at man skal være et eller annet på grunn av det.

Lenke til kommentar
Om man har det så kan det jo gjøre det litt "lettere" med å få kjøpt seg en ny hund uten videre økonomiske "tap" da.

Men burde en egentlig kjøpe seg ny bikkje med en gang den gamle kreperer? Da blir den nye en erstatter for den gamle og det er en dårlig måte å starte et forhold som kan vare over tiår.

Har man ikke råd til å kjøpe en hund der og da, kan man spare opp mens man sjekker miljøet, oppdrettere osv.

Slik jeg gjorde det

Virker som en bra måte å gjøre det på.

at liksom livsforsikring skal være et tegn på at eier ikke klarer å se at en hund er en hund er ganske nærme i hvertfal

Hvor tok du det her fra? Les innlegget mitt, det er ikke hva jeg skriver i det heletatt.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Men burde en egentlig kjøpe seg ny bikkje med en gang den gamle kreperer? Da blir den nye en erstatter for den gamle og det er en dårlig måte å starte et forhold som kan vare over tiår.

Du kan godt bruke pengene til å kjøpe deg ny laptop med for den saks skyld. Svært få jeg kjenner kjøper seg ny hund umiddelbart etter at den andre har gått bort, rett og slett fordi det tar tid å komme over tapet.

Lenke til kommentar

Du kan godt bruke pengene til å kjøpe deg ny laptop med for den saks skyld. Svært få jeg kjenner kjøper seg ny hund umiddelbart etter at den andre har gått bort, rett og slett fordi det tar tid å komme over tapet.

Kjøpte ikke ny hund før 1 år etter den gamle døde. Passet fint med ny hund da.

Lenke til kommentar

Kjøpte ikke ny hund før 1 år etter den gamle døde. Passet fint med ny hund da.

Og noen av oss har flere hunder og klarer å la pengene stå i banken til vi finner den rette kombinasjonen/rasen som vi kan tenke oss å utvide "flokken" med når en av de blir borte. Noen bruker også hunden som en stor del av hobbien sin (utstilling, prøver, jakt), eller som et arbeidsredskap (jakt, gjeterhund, ettersøkshund, hjelpehund, besøkshund osv..) og ønsker en ny hund så fort som mulig for å kunne fortsette med det man bruker de til. Noen av oss har også kommet så langt at vi vet at en ny hund aldri kan erstatte en som vi har hatt før, men kan ikke tenke oss livet uten en hund i huset... Grunnene kan være mange for å ønske seg ny hund så fort som mulig uten å bli beskylt for ikke å sørge over den man har hatt. Kjekt da at ikke økonomien er det som stopper dette.

Forstod det også først dit at det var snakk om forsikring generelt og ikke kun livsforsikring. Selvfølgelig kan det "lønne seg" å heller legge tilside det livsforsikringen koster men hvem i all verden gjør det?.. Man forsikrer gjerne bilen sin også for å slippe å være uten bil alt for lenge.. Noen forsikrer sågar mobiltelefon eller pc... kan ikke skjønne at det skal være verre å forsikre en hund man er glad i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...