Etlon Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Staffen min Skremmende lik min Da har du en særdeles fin staff Staffen Otto Nå er ikke siden oppdatert på kjempelenge, men vo jobber med saken. Lenke til kommentar
niggerguy Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg er en liten fyr, 165 cm. Blir det dumt hvis jeg kjøper meg en newfoundlandshund? Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hvorfor skulle det være dumt?. Jeg kan ikke se noen grunn iallefall Lenke til kommentar
niggerguy Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 hunden er større enn meg? Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Har vel ikke noe å si det? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Min hund er større enn meg, jeg er en "liten" jente på 167cm Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Tror det vil gå bra jeg Bare husk å tren den til å gå pent i bånd fra den er liten Endret 16. august 2009 av mushi Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Jeg er en liten fyr, 165 cm. Blir det dumt hvis jeg kjøper meg en newfoundlandshund? Så lenge du er en liten fyr som liker å støvsuge skal det gå bra ) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Nuffer er jo ikke akkurat kjent for å løpe maraton på tur, så jeg tror du helt fint greit å gå tur med en slik Sterke det er de jo, men selv den minste hund greier å dra hardt i båndet når eier ikke har vært flink med båndtrening. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Dette er grunn nok til å ikke ha en newfie: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Adamcoat.jpg Hvis det bildet ikke skremmer deg, go for it Lenke til kommentar
niggerguy Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Røyter de virkelig så mye? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Det der er nok vinterpelsen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Dra på besøk til en oppdretter i nærområdet, så får du fort inntrykk om det er en rase for deg! Her er link til raseklubben: http://www.nnk-newf.com/php2009/ Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Hallo, alle sammen! Jeg tenkte jeg skulle sjekke interessen for en hundetråd her på forumet. Vet det allerede finnes en kjæledyr-tråd her, men denne her er altså bare for hunder, så da kan det snakkes litt mer spesifikt om det. Så til alle dere med bikkje: kom med alt fra beskrivelser av bikkja di til morsomme historier av diverse slag, og spørsmål/tips angående hundehold. Og dere som ikke har hund og evt. ønsker seg det må også gjerne være med! Modem warn: Pass på å begrense størrelsen på bildene, så slipper man å måtte scrolle sidelengs hele tiden! Ikke post bilder som er bredere enn at de passer i vinduet på en skjerm med "vanlig" oppløsning. ----------------- Kan jo begynne med å si litt om min egen bikkje: det er en langhåret dachs som er i overkant av fire år gammel. Hun er usedvanlig søt, og hennes hovedinteresse er å følge spor, og å filleriste kosedyret sitt. Her er et bilde av henne, i vakker positur ved Numedalslågen like nord for Kongsberg: Edit: Endret tittel: "Hundetråden - for alle som har / vil ha bikkje" --> "Den Store Hundetråden" _____________________________________________ Diverse mer eller mindre nyttige saker som har dukket opp i tråden etterhvert: Diskusjoner/hendelser i tråden: - Småprat/info om raser, starter her. - Litt info om bulldogen, av ASCIWhite. - Litt info om dachsen, av meg. - Noen raseanbefalinger + linker fra mushi. - Diskusjon om forbudte raser som amstaff og pitbull, starter her. - Prat og info om råfôring, starter her. (mer her) - Navneforslag, starter her. - Fornuftige ord om hundeangrep. - Heftig diskusjon mellom oivind_dahle og Linn Christin om hundestørrelser... - Ny og større diskusjon om råfôring, starter her. Masse info fra oivind_dahle her. - Om hund i bil m.m. - Enda mer om råfôring. - Om flått. - Tips til turdressur. - Nok en gang: råfôring. (Litt mer diskusjon om emnet) - Linn Christin/Light Alba (dvs. hunden hennes) får valper. - Litt om husky-rasen. - Diskusjon om rasestandarder og hundeutstilling. - En lengre diskusjon angående bruk av bur. - Lengre innlegg fra Øivind Dahle angående kløv- og svømmetrening. - Generelt om trening av hund, også fra Øivind Dahle. - Mushi får valp -> Masse tips og prat om valpehold. - Valper og biting. - Øretaping og strupehalsbånd - dyreplageri? - Er ustilling for tapere? Øivind provoserer som vanlig. - Dressurmetoder, forts. - Om Coton de Tulear. - "Navlestreng"-trening. - Øivinds lille fotoguide, for dere som liker å ta bilder av dyrene deres. - Liste over mat som er bra/dårlig for hunden. (Diskusjon om kosthold.) - Utstilling - forkortelser, titler m.m. Andre tråder i forumet: - Kjæledyr-tråden - Eplefe's guide til hvordan velge oppdretter og valp - Guide til hundeverdenen, av Juliess Nyttige linker: - Norsk Kennel Klub - Canis.no Masse nyttig om hundehold. - Canis.no - Rasetest - Artikkel om råfôring, fra Amerikanskbulldog.no - Artikler om ernæring - Dyrenett.no - Hund - The problem with pitbulls - video (I tråden) - Dansk Svensk gårdshund - diskusjonsforum - Jan Fennell - The Dog Listener. Dressurmetoder. Artikler om samme emne her og her. - Obtrack - Dekken for hunder. - Seleverkstedet.no - Vom og Hundemat - Nyttig om kloklipping - MH-data for en del raser - Forbudte hunderaser (Politiet). Mer her. - Hundeloven, Forskrift om hunder - Informasjonsside for hvilke planter, matvarer og andre ting som kan være farlig. - Artikkel om separasjonsproblemer (hjemme-alene-angst) - Amerikanskbulldog.no - Dyrewebben: faktasider om hund, raseoversikt - Alfabetisk liste over hunderaser på Wikipedia - Kursagenten - Oversikt over hundekurs over hele landet - Sikring av hund i bil - Artikkel om hund og katt i samme hus. (PDF) (Send PM hvis du vet om noe mer som burde være med her.) Edit: Flere ting lagt til i listene. Åh, nå begynte jeg å grine igjen. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Da har Bowser rukket å runde 2 år for noen måneder siden, og nærmer seg utvokst, selv om en Boerboel ikke er fullt utvokst før 3-4 årsalderen. Han er en fantastisk gutt, og føler oss vanvittig heldige med valget av valp vi gjorde for 2 år siden. Han er så stabil og snill som det går an Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Åh, nå begynte jeg å grine igjen. huh..? Bowser er en fin kar Jeg tror alltid at han er en Dogo canario. Vet om en Dogo med den fargen der nemlig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Nei , det er ikke en slik hund......den hadde ikke et "langt" fjes slik som en collie & veldig tykk pels Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Åh, nå begynte jeg å grine igjen. huh..? Bowser er en fin kar Jeg tror alltid at han er en Dogo canario. Vet om en Dogo med den fargen der nemlig.. Takk Han er en fullblods Boerboel, men du er ikke den første som har tippet Dogo Canario, for å si det sånn De er jo ganske like mange av mastiffrasene, så lett å forveksle. Bowser har blitt tippa som både Dogo Canario, Cane Corso, Fila Brasileiro og Bullmastiff, men morsomt av alt var når en dame spurte om det var Rottweiler ElvisTCB: Hva? Var det til meg eller Turtlis? Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Åh, nå begynte jeg å grine igjen. huh..? Bowser er en fin kar Jeg tror alltid at han er en Dogo canario. Vet om en Dogo med den fargen der nemlig.. Fordi han er så skjønn, vel. Tårene rant fordi jeg ble minnet på at doberjenta vår måtte avlives. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå