Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Mine to er vidt forskjellige.

Geisha kan være skikkelig vanskelig å kalle inn.

Thea derimot, kommer med en gang, stiller seg opp og løfter haka - "ha på meg bandet da"

Jeg har aldri egentlig trent innkalling på henne, men hun var med og gikk løs på tur fra hun var veldig lita (vi går veldig mye tur i skog og mark) og jeg har bare ropt henne inn jevnlig og rost og eventuellt gitt godbit når hun har kommet igjen. Jeg tror jeg generelt har vært veldig heldig med Thea. Bortsett fra bjeffinga er hun en fantastisk snill og lettlært hund. Når hun går løs kan jeg enten knipse to ganger, eller si hsshss og så rygger hun eller stopper og og begynner å gå bak meg på siden :love: Funker veldig bra når vi skal passere folk på trange stier, for så lenge hun går bak meg bjeffer hun ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting som det er veldig enkelt å gjøre når man trener innkalling er overbruk av kommandoen.

Man bør passe seg for å bli stående og rope, kom her eller hva man velger å si gjentatte ganger om hunden ikke kommer.

Hunden hører en godt første gangen som regel, så lag ablegøyer og gjør deg spennende, og ikke bruk innkallingskommandoen mer enn nødvendig.

Jeg sier kom hit en gang, hører hun ikke da sier jeg bare ha det bra, og så går jeg.

Hun vet jeg mener alvor med ha det bra, så da kommer hun løpende som regel rimelig kjapt.

Jeg brukte hver gang vi skulle inn etter å ha vært ute til å trene, for kom hun ikke sa jeg bare ha det og gikk inn døra og lot hun bli stående igjen utenfor.

Tok ikke mange gangene før hun innså at når jeg sa ha det var det best å følge etter :)

Lenke til kommentar
En annen ting som det er veldig enkelt å gjøre når man trener innkalling er overbruk av kommandoen.

Man bør passe seg for å bli stående og rope, kom her eller hva man velger å si gjentatte ganger om hunden ikke kommer.

Hunden hører en godt første gangen som regel, så lag ablegøyer og gjør deg spennende, og ikke bruk innkallingskommandoen mer enn nødvendig.

Jeg sier kom hit en gang, hører hun ikke da sier jeg bare ha det bra, og så går jeg.

Hun vet jeg mener alvor med ha det bra, så da kommer hun løpende som regel rimelig kjapt.

Jeg brukte hver gang vi skulle inn etter å ha vært ute til å trene, for kom hun ikke sa jeg bare ha det og gikk inn døra og lot hun bli stående igjen utenfor.

Tok ikke mange gangene før hun innså at når jeg sa ha det var det best å følge etter :)

hehe smart :p Spørs om valpen vår bryr seg da xD

Lenke til kommentar

Hehe. Han er jo sååååå forbanna snill og ha med og gjøre og da.

I neste uke skal jeg og familien ut å se på en Welsh springer spaniel-tispe som er drektig. Det er mest sannsynlig at vi skaffer oss en av hennes valper når den tid kommer. Så det jeg lurer på er om det er en rase å satse på?

Les deg opp på rasen osv og finn ut om den passer livsstilen du har.

Lenke til kommentar
I neste uke skal jeg og familien ut å se på en Welsh springer spaniel-tispe som er drektig. Det er mest sannsynlig at vi skaffer oss en av hennes valper når den tid kommer. Så det jeg lurer på er om det er en rase å satse på?

Det kommer vel helt an på hva dere har tenkt å bruke bikkja til :)

Det er jo en jakthund.

Veldig snille hunder. Rolige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...