Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Herlig. Nå har enda en nabo fått rottweiler. Den stod på to ben og bjeffet når jeg gikk tur med bikkja idag. Føler meg ganske sikker på at det tynne båndet den står bundet i kommer til å ryke en dag. Da er det på en igjen. Sukk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herlig. Nå har enda en nabo fått rottweiler. Den stod på to ben og bjeffet når jeg gikk tur med bikkja idag. Føler meg ganske sikker på at det tynne båndet den står bundet i kommer til å ryke en dag. Da er det på en igjen. Sukk.

Jeg har ikke fulgt med helt jeg, men hva er det på en igjen om den kommer seg løs?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med helt jeg, men hva er det på en igjen om den kommer seg løs?

Jeg og bikkja ble angrepet for ca et halvt år siden. Heldigvis gikk det forholdsvis greit ettersom naboens rottweiler var 11 år og i litt dårlig form. Hunden min endte opp med noen sting på foten og jeg fikk et bitt rett over kneskålen. Den hunden har heldigvis dødd nå, men de har fått seg en ny valp som springer løst rundt i nabolaget. Den andre naboen fikk en rottweiler valp for noen måneder siden og den har blitt skikkelig stor nå. De går fra å være bittesmå til å bli digre på 123. Går med hjerte i halsen hver gang jeg må forbi husene deres. Min mellomstore hund på 23kg blir liten i forhold til disse.

Lenke til kommentar

Vil det ikke da være like greit å gå bort å bli kjent med denne hunden i trygge omgivelser?

Kunne jo kanskje gjort godt både for hund og eier :)

Personlig elsker jeg rottiser og har kun gode erfaringer med de som bor rundt her heldigvis.

Min lille 12kg plugg hender at leker med en stor rottis hann, og selv om hun nekter å innse hun er minst går de utrolig godt sammen.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot Rottweilere. Det er noe av de fineste hundene, men det er ofte slik at de har "feil" eiere. Folk som er naive og stoler fullt på disse hundene. Slipper dem løs, lar dem stå i tynnt bånd i oppkjørselen uten oppsyn osv. Jeg stoler veldig lite på disse naboene. De har sine innstinkter og når hunden står på to bein og bjeffer uten min hund ser bort på den engang så er det ikke et vennlig kom her og lek, men heller det at den føler seg "truet"/ passer på territoriet sitt.

Vil det ikke da være like greit å gå bort å bli kjent med denne hunden i trygge omgivelser?

Kunne jo kanskje gjort godt både for hund og eier

Har hatt dårlig erfaring med dette tidligere. Min hund er en hann. Han er ikke vanskelig og pleier aldri å bjeffe først på andre hunder. Nabohundene er visst jeg ikke tar feil hanner de og. En kompis av meg har en diger Schafer hann som vi prøvde og få til og gå overens ettersom vi prøvde og få til faste gåturer, men måtte bare gi opp.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Er jeg rar når jeg aldri blir nervøs når det kommer en stor løs hund løpende mot mine to små på 3 og 5 kg?

I går var vi og gikk tur, hundene mine var løse, og tusla et par meter foran oss. Bak meg ser jeg en stor hund (35+ kg ) komme løpende mot oss løs og uten tegn til eier. Hunden gikk bort til mine, snusa litt på de før de oppdaga at den var der. Og så ble den jaga bort av Geisha..

Jeg har vel egentlig aldri opplevd å bli redd av å se løse store hunder komme mot oss. Er mine i bånd har det hendt jeg har sluppet de slik at det blir "likt". Det er jo en kjent sak at det er bedre at begge hunder er løse når de skal hilse.

Lenke til kommentar
Har hatt dårlig erfaring med dette tidligere. Min hund er en hann. Han er ikke vanskelig og pleier aldri å bjeffe først på andre hunder. Nabohundene er visst jeg ikke tar feil hanner de og. En kompis av meg har en diger Schafer hann som vi prøvde og få til og gå overens ettersom vi prøvde og få til faste gåturer, men måtte bare gi opp.

Jeg bare tenkte at siden denne nye Rottisen muligens fortsatt var valp kunne man kanskje fått de til å akseptere hverandre før hele testosteronet går i taket.

Klart, har du dårlige erfaringer blir det sikkert vanskelig å motivere seg til å prøve, men et forsøk mot å gå rundt å frykte nabohunden ville nok i hvertfall jeg synes det hadde vært verdt.

Hunden merker også godt at du blir nervøs om det kommer andre hunder, og at den kan reagere fordi den vil forsvare deg som den merker blir usikker og redd.

Er jeg rar når jeg aldri blir nervøs når det kommer en stor løs hund løpende mot mine to små på 3 og 5 kg?

I går var vi og gikk tur, hundene mine var løse, og tusla et par meter foran oss. Bak meg ser jeg en stor hund (35+ kg ) komme løpende mot oss løs og uten tegn til eier. Hunden gikk bort til mine, snusa litt på de før de oppdaga at den var der. Og så ble den jaga bort av Geisha..

Jeg har vel egentlig aldri opplevd å bli redd av å se løse store hunder komme mot oss. Er mine i bånd har det hendt jeg har sluppet de slik at det blir "likt". Det er jo en kjent sak at det er bedre at begge hunder er løse når de skal hilse.

Synes ikke du er rar i det hele tatt jeg da, og er akkurat likedan selv.

For meg er en hund en hund, uansett størrelse eller rase, og som regel ender det alltid i lek eller at Zelda er så ivrig den andre hunden bare går. hehe

Har alltid tenkt at skulle noe skje får jeg heller ordne det der og da, enn å gå rundt å frykte ting på forhånd når det kommer til hunden, men har heldigvis kun trengt å fjerne en løs Dachs som var over stadiet parresjuk :p

Lenke til kommentar

schæfervalpen vår er sta som et esel og vil nesten aldri komme når vi roper. Han stikker mange ganger over til nabo tomta og vil ikke høre. Han vet så inderlig godt at han ikke får lov, fordi når jeg kommer ser han litt sånn småsleipt, på en søt måte :p, og tasser avgårde fortere enn det jeg kan småløpe :!:

hvordan er den beste måten (tror dere) å få den til å adlyde?

btw: RaW_DeNiM: gratulerer! :) var kjempefin hund :D

Lenke til kommentar

Ha han i langline når han har løs, da kan han ikke la være å komme :p Bare å taue han inn og rose når han kommer frivillig, selv om han bare er ett par meter unna når han bestemmer seg for å komme.

Raw: Grattis! Øsnker dere lykke til! :D Herlig :love:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

For å få hunden til å like innkalling:

GODBITER. Vil ikke hunden komme til deg, løp andre veien.

Gjør innkalling til en lek. Det skal være gøy. Ikke vær redd for å stå der å hoppe og rope som en idiot :p Det gjorde jeg en periode, da min hun fant det myye artigere å løpe fra meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...