Reeve Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Nei. Vi hadde det samme på vår hund, på ene skulderen. Denne var større enn det du beskriver, men det var ikke noe vi trengte å gå til dyrlegen med, men det kan være lurt å ringe for sikkerhets skyld, slik vi gjorde. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ponni er veldig hoven der det satt en flått. Flåtten var ca halvfull. Er som en kul på 1x1 cm midt på hodet. Er vanskelig å se om det er rødt fordi det er på en mørk flekk, men ser bittelitt rødt ut. Er dette noe man bør dra til dyrlege med? Tenker på borrelia etc. Valpen vår og fikk en sånn hevelse. Men den gikk bort etter et par dager. Tror det er normalt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ok. Takk for svar! Snakket med ei venninne som er dyrepleier og hun sa det bare var å følge med om det ble ring eller ikke. Så da gjør jeg det Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Hunden min og Sookie sin, gjør det de kan best. Nemlig å løpe. Åh, så sint! Endret 10. august 2009 av Zela Lenke til kommentar
Kaller alle biler Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Da har jeg endelig kommet meg gjennom 592 sider i denne tråden.. Tok bare ett halvt år PS! Mer bilder Endret 11. august 2009 av Kaller alle biler Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Nano 6-7 uker gammel og 16 mnd gammel. Hun har forandret seg veldig. Endret 11. august 2009 av Ninjakos Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Siden folk etterlyser mer bilder kan man jo summere opp Zelda sin sommer med en liten dose bilder Fant denne i et skjul og syntes den var fryktelig artig! Her er man på besøk hos en kamerat som hadde humlebol i veggen. Humlefamilien ble ganske betydelig redusert denne dagen Har blitt ganske mange turer i skogen i løpet av sommeren. Ny katt i familien og vi er stort sett verdens beste venner Jeg ble veldig fasinert av en and som lagde forferdelige lyder. Har vært en deilig sommer Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Da har jeg endelig kommet meg gjennom 592 sider i denne tråden.. Tok bare ett halvt år Jeg er imponert! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) okey, nå er vi sprø over valpen, alt går greit unntatt å få det inn i hauet på den at doen er ute. Veit det tar litt tid, men når døra står oppe, valpen er ute og den går inn for å pisse i et ubevoktet øyeblikk på 10 sekunder er fortvilende. hvertfall for den som må tørke opp. I dag kom den også opp trappa, den tør ikke gå ned trappa enda, og satte seg for å drite.. :!: Det hjelper jo ikke å ta den ut med en gang den har spist, drukket, sovet, you name it. Den tror at dassen er på stuegulvet, teppet eller ganga oppe. Spesielt ett sted går den og pisser, med EN gang vi ser LITT vekk. blir gal Noen forslag? Endret 11. august 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Keep it up! Dette kommer ikke av seg selv... Husk at dere må gi godbit hver gang den tisser ute, men IKKE når den først har tisset inne og dere har måttet bære den ut. Samme med bæsjing selvsagt. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Keep it up! Dette kommer ikke av seg selv...Husk at dere må gi godbit hver gang den tisser ute, men IKKE når den først har tisset inne og dere har måttet bære den ut. Samme med bæsjing selvsagt. vi gir ikke opp, vi gir den heller ikke godbit når den har gjort inne selvsagt, men den har ikke skjønt det enda. Vi kan ikke gå bak han og følge etter han heelte tida, det blir for mye.. Endret 11. august 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nei, da er det bare å vente. Dere gjør nok det riktige, men dette er jo en liten valp som ikke nødvendigvis legger sammen 2 og 2 like raskt som deg... Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) det hadde jeg jo ikke forventa heller, men det jeg faktisk HADDE forventa var at når den er ute går den ikke inn for å gå på do.. Så jeg overvurderte den der.. Men jeg vet at det er en veldig smart hund. Den har allerede lært sitt og gi labb, men den adlyder navnet sitt og kommer når vi roper akkurat når det passer den... Endret 11. august 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Kjøp deg en sånn og spray på der hunden har tisset inne. Da lukter det ikke tiss lengre Fåes i dyrebutikk og europris i forskjellige varianter. Selv om du ikke synes det lukter tiss, kan det godt være at hunden synes det. Endret 11. august 2009 av mushi Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 takk skal nevne det for innkjøpern Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Du har alt for høye forventninger til valpen din. Det kan gå opp til et halvt år før den er husren. Et tips kan være å spraye vann + eddik der han har tisset. Endret 11. august 2009 av Zela Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Du lærer deg også noen tegn å se etter. F. eks blir de litt mer sånn snusete og begynner innunder stoler, på tepper og i hjørner når de må på do. Og ja - du må faktisk følge med på en valp stort sett hele tiden dersom du skal klare å få med deg disse signalene så du rekker det i tide Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) ja vi har begynt å få tak i de noen av dei signalene et sted i stua raser den avgårde til når den ska på dass, så da må vi skyndte oss å gravse han til oss og gå ut med han til han går på do... er et sånt bord med stoler rundt og han spurter en runde rundt før han setter seg til å ska tisse Endret 11. august 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Vi kan ikke gå bak han og følge etter han heelte tida, det blir for mye.. Det er nettopp det dere skal gjøre. Selvsagt trenger dere ikke å følge med når den akkurat har vært ute og gjort fra seg, og dere vet at den hverken må tisse eller bæsje, men det er omtrent bare da dere kan være sikre på at den ikke vil gjøre fra seg inne også. Eneste måten er å ta den ut ofte den første tiden. Vi skjente ikke på vår valp når den gjorde fra seg inne. Hvorfor? Fordi det ikke er valpens skyld. Det er min skyld, som ikke passet godt nok på Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Diesel har vært på ferie hos et vennepar i ei uke nå. FIRE hunder har det hatt i hus Det har gått kjempefint. Over all forventning. Noe knuffing, men ingen slossing. Diesel har spist litt lite tørrfor. Er spent på å se om han har blitt tynnere Hundene har visst fått noe verk på øyet sitt også, så det spørs om han ikke får en runde med dråper/salve til øyet. Skal bli godt å kose med en hundepels igjen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå