Mirann Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 mamma var innom dyrlegen i dag, og de sa at den hadde en grå flekk på den overfladiske hinna på øyet eller ett eller annet sånn.. I verste fall kunne den ha blitt blind Er så irriterende at katter bevisst går etter øynene. Men nå oppfører jo valpen seg ganske aggressivt mot katten og, det er jo sånn katten oppfatter det valpen må få øyedråper de nærmeste dagene.. Takk for nyttig info Zela Bare hyggelig. Vi har også katt. Det vi gjorde var å alltid være i samme rom som de den første tiden. En av oss ga oppmerksomhet til katten. + at vi satt stoler (og katten har høyt klatrestativ) så hun alltid hadde et sted å rømme. Det er først når katten blir trengt opp i ett hjørne og ikke har fluktmuligheter at den klorer. (Men, ingen regel uten unntak.) Vi brukte også å ta med valpen på et annet rom (av og til) så katten fikk være i fred. Det er mye nytt for den også. Nå har de vært sammen i ca. et halvt år og de lekesloss 24/7. Katten blir dog fort lei, og kan bli skikkelig sint. Så jeg passer alltid på når de begynner. Det er en artikkel jeg synes er fin, som handler om katt og hund. Jeg får ikke til å linke direkte til den, men den heter "Når katten får hund" Mulig du har lest denne allerede men Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) katten klorer selv om den har fluktveier aldri så mye. Når den er ute og det bare er å stikke av står den på stedet hvil og angriper hvis valpen kommer for nærme. Men det virker som at katten klorer når valpen bjeffer og knurrer. Valpen gikk hen til den uten å bjeffe og knurre og da gjorde katten ingenting, men valpen var rask med å komme seg vekk med tanke på tidligere erfaringer med katten Veldig fin artikkel om hund og katt (hvis jeg leste riktig artikkel ). Synd at jeg ikke leste den tidligere, men nå har jo katten og valpen allerede vært i nærkontakt, så de må ordne det selv. Hvis bare valpen kunne latt vær med den provoserende (for katten) bjeffinga, da tror jeg ikke katten blir så stressa at den går til angrep Katten gikk nemlig litt til angrep da valpen kom bjeffende for nærme og da ble valpen redd. Så Pusur (katten) viser at den kom først og er sjefen. Endret 6. august 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Etlon Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Bare så det er sagt.. Det er store forskjeller på aktivitetsbehovet til Golden Retriverne. Noen er veldig lekne og trenger mye morsjon. Andre er late, liker ikke å leke i det hele tatt, og kan klare seg med en middels lang tur dagen. Fellesnevneren er vell at de er lette å ha med å gjøre, lette å oppdra og veldig tålmodige ovenfor andre hunder/barn. Utvilsomt en god førstehund. At Golden er så fantastiske familiehunder er en myte, dessverre, takket være disney, akkurat som de aller fleste tror at dalmantiner er så flotte familiehunder. Golden er en grei familiehund, men det finnes bedre hunder som både er enklere å eie og å oppdra. Golden trenger å få brukt både hode og kropp akkurat som de aller fleste hunder har et behov for, mer eller mindre. Skulle jeg ha hatt en familiehund er det Staffordshire Bullterrier, Boerboel, Fransk bulldog, bulldog, boston terrier, Dansk Svensk Gårdshund, Bullterrier, Labrador osv. som står på min liste. Nå eier jeg selv en Staffordshire Bullterrier, og må si de er noen kjærlige hunder. Men de trenger en fast hånd, strukturert og konsekvent oppdragelse, ellers kan det bli en kjedelig afære. Jeg snakker bare av erfaring. Ingen myter her i gården. Vil tro det sikkert er mange andre gode familiehunder. Desverre er noen raser mindre tilgjengelige enn andre. Deler ikke de samme erfaringene som deg mtp bullterriere. Du skal ha mye erfaring med hund for å håndtere disse. Hadde aldri sluppet en slik hund i nærheten av mine barn. Blir litt sånn, min hund er kjempesnill så da burde du kjøpe en som jeg har! Og de aller fleste bullhundene er utrolig mennesekvennlige, om ikke en av de menneskevennligste rasene man kan få. Endret 7. august 2009 av Etlon Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Den ene hunden jeg bor med har blitt helt idiot i det siste. Bjeffer på alt og alle, biter når han skal få godis og er helt vill i sammenheng med mat. Hopper rundt og hyler og skriker. Han er to år og en-to mndr. Er dette noe pubertetstull eller er det for seint? Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Bør vel ha kommet over det stadiet når han er så gammel? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ylva ble umulig på den tiden. Tok et år før hun ble relativt vanlig igjen, og i mellomtiden mistet hun mye sosialisering, så det må vi trene på nå. Not good Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hva er det egentlig som er poenget med å klippe halen til hunder? Jeg kom tilbake fra en ukes ferie i Nice i Frankrike i dag, og der så vi at nesten alle hundene, uansett rase, hadde fått klippet av halen. I tillegg må jeg si at jeg var mektig imponert over hvor flink og snille alle hundene var. Mange gikk løs med eieren gjennom store folkemengder, og traff på andre hundre, men de reagerte nesten ikke. Og de gangene de reagerte for eksempel på en annen hund, ropte eieren én gang, eller plystret, og hunden gikk videre uten å nøle. Hundene holdt seg også bare i nærheten av eierne. For eksempel var det mange gateselgere og boder som hadde hunder som gikk løs. Der gikk ikke hundene lengre vekk enn kanskje 5-10 meter, med masse mennesker og andre hunder rundt dem, og kom alltid tilbake med en gang eieren ropte på dem. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 På noen raser er det jo faktisk ganske praktisk med kuperte haler. Ikke at jeg liker det da. : o Hunden min bet en mann i buksebeinet i går. Tufsehund. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Min har et lite dolokk fra naturen sin siden, men alle vi møter tror jeg har klippet halen på henne. Jeg ser ikke poenget med det, men er nok mer utbredt i utlandet kanskje. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg tror vi behandler hundene veldig godt i Norge i forhold til enkelte andre land. Der er det nok vanligere med kupering, fysisk straff osv. Da får man jo veldig lydige hunder, men jeg vil påstå det ikke er verdt det :| Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 På noen raser er det jo faktisk ganske praktisk med kuperte haler. Kan du komme med et eksempel på en hunderase vi har i norge hvor det er "praktisk" med kuperte haler? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Halen til Virma er plagsom til tider. Akkurat i rett høyde for å vippe ned glass fra bordet. Upraktisk - ja, men det er til å leve med. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 På noen raser er det jo faktisk ganske praktisk med kuperte haler. Kan du komme med et eksempel på en hunderase vi har i norge hvor det er "praktisk" med kuperte haler? Praktisk og praktisk. En jeg kjenner jakter en del på fugl med sine to fuglehunder. Når de går i skogen har det hendt flere ganger at halene har blitt så skadet at de må til veterinæren. Er sikkert drøssevis med ulemper også, men det er fordel jeg kommer på nå. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Du er alltid så negativ, Sookie. Lighten up. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Synes dere hundeeiere kan ta mer bilder av hundene deres å legge ut Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 vent til torsdagen. da kommer jeg med masse bildespam:p Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Noen andre som ahr hunder som er gale etter fotballer? :!: Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Vesla og Igor er ganske glade i tennisballer Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Du er alltid så negativ, Sookie.Lighten up. Ører og haler på kamphunder ble kupert for å unngå at de skadet disse kroppsdelene i kamp. DET var praktisk. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Ponni er veldig hoven der det satt en flått. Flåtten var ca halvfull. Er som en kul på 1x1 cm midt på hodet. Er vanskelig å se om det er rødt fordi det er på en mørk flekk, men ser bittelitt rødt ut. Er dette noe man bør dra til dyrlege med? Tenker på borrelia etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå